Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@01:36:34 GMT

آثار کاریکاتوریست شازندی کتاب می شود

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۲۹۴۹۵

آثار کاریکاتوریست شازندی کتاب می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان مرکزی گفت: این اداره کل آمادگی جهت برگزاری مراسم نکوداشت برای استاد اشرفی و همچنین چاپ آثار این هنرمند در قالب کتاب کارتون را دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،‌ محسن شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان مرکزی در دیدار با جمعی از هنرمندان شهرستان شازند و هنرمند کاریکاتوریست هادی اشرفی، ضمن تکریم از این هنرمند فرهیخته و کشوری گفت:‌ سیاست های این اداره کل اخلاق محور است و تکریم و تمجید از هنرمندان شاخص و فرهیخته و پیشکسوت از اولویت های این اداره کل محسوب می شود چرا که این هنرمندان دارای سالیان تجربه هستند که می تواننداین تجربیات را در اختیار جوانان علاقمند بدون هیچ چشم داشتی قرار دهند و این فرصت برای استان یک غنیمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: پیشکسوتان گنجینه های ماندگار بی بدیل جامعه هستند همه وظیفه تکریم هنرمندان پیشکسوت را بر گردن دارند و مخصوص یک گروه یا تشکیلات خاص نیست؛ ‌حفظ کرامت انسانی، تجلیل و رسیدگی به امور پیشکسوتان و کسانی که در عرصه هنر رنج و زحمت کشیده‌اند، از جمله اموری است که هم از منظر دین مبین اسلام بسیار توصیه می‌شود.

 

شریفی ادامه داد: این اداره کل آمادگی جهت برگزاری مراسم نکوداشت برای استاداشرفی و همچنین چاپ آثار این هنرمند در قالب کتاب کارتون و برگزاری نمایشگاه در استان و ورکشاپ جهت علاقمندان را  دارد که این امر در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

 


هادی اشرفی درسال 1327 در شهر شازند متولد شد و تحصیلات ابتدایی خود را در شهر شازند طی کرد و در سن 14 سالگی به تهران مهاجرت کرد؛‌ او در دوران ذبیرستان به روزنامه توفیق رفت و با طراحان و کاریکاتوریست های حرفه ای آشنا شد؛ وی از فارغ التحصیلان دانشکده هنرهای دراماتیک در رشته نمایشنامه نویسی و سناریو نویسی است؛ استاداشرفی در5دهه در بسیاری از روزنامه ها و نشریات طرح هایی را انجام داده است و از فعالان این عرصه به حساب می آید. این هنرمند فرهیخته در سال 1365برای ادامه تحصیل به بلژیک مهاجرت کرد و ضمن گذراندن دوره های طراحی در آکادمی هنرهای زیبای بروکسل همزمان دردانشگاهULB به عنوان طراح و گرافیست مشغول به کارشد؛ آثار وی در بسیاری از مجلات و روزنامه های فارسی و فرانسوی زبان به چاپ رسیده است و در بسیاری ازنمایشگاه های فردی و جمعی دیگر کشورها حضور داشته است.


 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس نماز جمعه بهرام قاسمی آمریکا همایش اوقات فراغت اقتصاد مقاومتی دهه کرامت شیراز عملیات مرصاد کاریکاتوریست حمایت از هنرمندان چاپ کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۹۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت : ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان به سرپرستی ستاریارمحمدی جونقانی وابسته به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

اسفندیار امیریان افزود :بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده شهرستان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی و همچنین اجرای آهنگ‌های مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم ای جونم به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900062

دیگر خبرها

  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات