Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@14:19:42 GMT

سالانه ۸۳ هزار نفر در گیلان خون اهدا می‌کنند

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۳۰۰۳۷

سالانه ۸۳ هزار نفر در گیلان خون اهدا می‌کنند

مدیر کل انتقال خون گیلان با تاکید بر اینکه گیلان پنجمین استان مصرف کننده خون در کشور است گفت: سالانه ۸۳هزار نفر در گیلان خون اهدا می کنند.

احمد مرادی، مدیرکل انتقال خون گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به روز انتقال خون اظهار کرد: بیش از یک میلیون نفر در گیلان شرایط اهدا خون را دارد اما سالانه 83 هزار نفر در استان خون اهدا می‌کنند که  رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه گیلان پنجمین استان مصرف کننده خون در کشور است افزود: گردشگرپذیر بودن گیلان، نیازمندی به خون را افزایش داده و اهداهای موجود نیاز بیماران را برآورده نمی‌کند.

 

مرادی با اشاره به فرآورده‌های خونی تصریح کرد: سعی بر این است تا نیازمندی به فرآورده‌های خونی کاهش یابد اما با وجود تلاش‌ها باز دغدغه‌های وجود دارد.

 

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن این کمک انسان‌دوستانه در جامعه تصریح کرد: گروه خونی O+ و O- بیشترین نیازمندی گروه خونی در گیلان است.

 

مرادی با اشاره به کمبود مراکز اهدا خون در گیلان، خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش به مردم نزدیک شویم تا نیازمندی‌ به فرآورده‌های خونی در استان بر اثر پدیده سالمندی، بیماری‌های سرطانی، بیماری‌های دیالیزی و عروقی مرتفع شود.

 

گفتنی است، 9 مرداد سالروز تاسیس انتقال خون و روز ملی اهدا خون نام گذاری شده است.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه روزنامه های ورزشی آمریکا وزارت خارجه هرمزگان اقتصاد مقاومتی مجلس روزنامه اردبیل بهرام قاسمی گروه های خونی فرآورده های خونی اهدا خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد، محمد محسن رفیعی اعلام کرد: در مرحله نخست ۵۰۰ جلد کتاب از سوی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به کتابخانه سیار شهرستان بهاباد اهدا شد.

وی همچنین از برگزاری نشستی با حجت الاسلام علیزاده نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در راستای رسالت فرهنگی این بنیاد و ترویج فرهنگ رضوی و سیره امام رضا (ع) و ائمه معصومین (س) خبر داد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد همچنین عنوان کرد: مقرر شد اهدای کتاب به دیگر کتابخانه های مناطق محروم و روستایی استان یزد در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 6097264

دیگر خبرها

  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • پارسا پیروزفر یا جواد عزتی؟ | تماشاگران مست عشق، ۵ برابر بیشتر از تمساح خونی
  • برگزاری آیین بانوی اهداکننده حیات در استان یزد
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • اشتباه قند خونی درباره دیابت
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • راه های افزایش گلبول های قرمز