Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دیدار که روز دوشنبه هشتم امرداد ۱۳۹۷ خورشیدی انجام پذیرفت، پس از دیدار و جلسه با مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، برای همکاری بیش‌تر میان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و این گنجینه بزرگ کشور اعلام آمادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر غلامرضا خواجه‌سروی، مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، پیش از این، با انتصاب مهدی رمضانی در جایگاه معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اردیبهشت ۱۳۹۷ خورشیدی، در نامه‌ای با تبریک انتصاب وی، خواستار برپایی پیوندی نزدیک‌تر میان موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برپا شده بود. خواجه‌سروی در این نامه با اشاره به جایگاه کتابخانه و موزه ملی ملک در منظومه فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی و مراجعه و بهره‌گیری گردشگران، پژوهشگران بزرگ و دوستداران فرهیخته کتاب و پژوهش از این گنجینه بزرگ وقفیِ متعلق به آستان قدس رضوی یادآور شده بود پژوهشگرانی گوناگون مشتاقانه در پی آشنایی با ظرایف و آثار و مآثر فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و بهره‌گیری از این سرمایه ارزشمند فرهنگی به این موقوفه روی می‌آورند، از این‌رو پیوند نزدیک‌تر میان این گنجینه وقفی با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دستاوردهای نیک فرهنگی به ویژه در گستره کتاب و کتاب‌خوانی برای کشور به همراه خواهد آورد.

کتابخانه و موزه ملی ملک، یادگار هفت دهه کوشش فرهنگی حاج حسین آقا ملک، زمین‌دار بزرگ ایرانی در تاریخ معاصر به شمار می‌آید. این فرهنگ‌دوست بزرگ، گنجینه آثار گوناگون تاریخی و کتاب‌های خطی را به سال ۱۳۱۶ خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرد تا همگان بتوانند از آن بهره بگیرند. این گنجینه بزرگ که تا سال ۱۳۷۵ خورشیدی در خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین تهران جای داشت، پس از بنای ساختمان تازه در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» به آنجا جابه‌جا شد.  

کد خبر 4361778

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه ملک نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتابخانه ادبیات کتاب و کتابخوانی ترجمه معرفی کتاب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گردشگری ادبیات جهان بازار نشر نقد کتاب صنایع فرهنگی کتابخانه ادبیات داستانی معرفی نشریات علی اصغر مونسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۱۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق

در جریان سفر رئیس دانشگاه صنعتی شریف به عراق، راه‌های گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در راستای پیشبرد و گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی با عراق، هیئت اعزامی از دانشگاه صنعتی شریف به ریاست موسوی رئیس دانشگاه شریف، به این کشور  سفر کردند.

در این سفر چند روزه موسوی و هیئت همراه با محسن المندلاوی سرپرست و نایب رئیس اول پارلمان عراق و رئیس هیئت امنای دانشگاه الفراهیدی همچنین رئیس دانشگاه بغداد و سفیر ایران در عراق دیدار و گفتگو کردند.

در نشست‌های جداگانه‌ای که با مسئولین این دو دانشگاه صورت گرفت؛ سازوکارها، نحوه گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی، وضعیت و جایگاه دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه بغداد و الفراهیدی و ... از جمله مواردی بود که در این جلسات مطرح و تبادل نظر شد.

هیئت اعزامی دانشگاه شریف با حضور در سفارت کشورمان در عراق با محمدکاظم آل‌ صادق سفیر ایران دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار نحوه حضور دانشگاهی و فناورانه دانشگاه صنعتی شریف به جامعه آموزش عالی عراق از اهم موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است