Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترامپ می خواهد قهرمان پوشالی قصه های خیالی اش باشد غافل از اینکه همه فهمیده اند او «چوپان دروغگو» است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، باز هم «ترامپ» و باز هم داستانی که او می خواهد قهرمانش باشد! رئیس جمهور که گویی هیچ سر رشته ای از سیاست ندارد و آن را فقط یک بازی بچه گانه می داند که به هر طریقی می خواهد در آن پیروز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جمهور آمریکا پس از تهدیدهای تند توئیتری هفته گذشته اش حالا اعلام کرده که آماده گفتگو با مسئولان ایرانی از جمله حسن روحانی، رئیس جمهور ایران آن هم بدون پیش شرط است. این همان کاری بود که ترامپ با کره شمالی انجام داد. ابتدا این کشور را به خاطر فعالیت های هسته ای اش تهدید به جنگ کرد و سپس برنامه های دیدار و گفتگو را ترتیب داد تا به همه ثابت کند که حل کننده مشکلات است!

 

ترامپ پس از دیدار با رهبر کره شمالی با عجله به مردم آمریکا گفت که این کشور دیگر تهدیدی برای آمریکایی ها محسوب نمی شود. او این حرف ها زد تا خودش را قهرمان نشان دهد، غافل از اینکه بازنده اصلی بازی با کره شمالی بود.

 

همین امروز خبرهایی منتشر شده است مبنی بر اینکه سازمان های جاسوسی آمریکا نشانه هایی از ساخت موشک های جدید در یکی از کارخانه های کره شمالی را مشاهده کرده است. این کارخانه تولید کننده اولین موشک بالستیک بین قاره ای است که قادر به رسیدن به ایالات متحده آمریکا است.

 

ترامپ طرح پوشالی اش را در مورد کره شمالی اجرایی کرد اما پیامدهایی در پی داشت که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا را وادار کرد بارها برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات آقای رئیس جمهور به «پیونگ یانگ» سفر کند.

 

همین اتفاق در مورد روسیه افتاد. ترامپ ابتدا با سخنانی جنجالی مسکو را متهم به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری کرد و به شدت به این مسئله بال و پر داد تا اینکه نوبت به نسشت هلسینکی رسید و ترامپ در برابر ولادیمیر پوتین به طور کلی مواضع خود را تغییر داد تا باز هم «آدم خوب» قصه شود. پس از نشست هلسینکی، ترامپ به شدت مورد انتقاد جمهوری خواهان و دموکرات ها قرار گرفت و تنها جمله ای که گفت این بود که «من اشتباه کردم»!

 

همین روند در مورد ایران تکرار شده است. ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی با نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که «بدون شرط» حاضر به گفتگو با ایران است. جمله ای که هیچ پایه و اساسی ندارد. ترامپ تبدیل به «چوپان دروغگو» شده است که هیچ کس اعتباری برای حرف هایش قائل نیست به طوری که نه مسئولان ایرانی و نه همکاران خودش ،اظهاراتش در این باره را جدی نگرفته اند. پس از این اظهارات، پمپئو در اقدامی کاملا مغایر با سخنان ترامپ، لیستی از پیش شرط ها را برای گفتگو با ایران ارائه داد.

 

او در گفتگو با سی ان بی سی گفت: اگر مسئولان ایران تعهد خود را به تغییرات اساسی در رفتارشان ثابت کنند می توان برای ورود به یک توافق هسته ای جدید با آنها فکر کرد و آن وقت آقای رئیس جمهور می تواند بگوید که آماده است تا بنشیند و با ایران گفتگو کند.

 

گارت مارکوس، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید هم در بیانیه ای اعللام کرد که آمریکا هیچ تحریمی را برنمی دارد و هیچ گونه روابط تجاری و دیپلماتیک با ایران را تا زمان تغییر دائمی سیاست های این کشور بازنگری نمی کند.

 

اگر ترامپ بخواهد به همین منوال در اعمال سیاست های خود پیش برود در آینده ای نزدیک همه حامیان داخلی و خارجی غیر از رژیم صهیونیستی که رهبرانش رفتاری با مشابه با او را دارند از دست خواهد داد.

 

گزارش از فریبا پازوکی

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه مجلس بهرام قاسمی آمریکا شیراز سوریه روزنامه روزنامه های ورزشی شیخ شهاب الدین سهروردی وزارت خارجه چوپان دروغگو ترامپ ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • عطش سه گانه قهرمانی ویه‌را با پرسپولیس
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت