Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: تامین مالی زنجیره ارزش مبتنی بر قرارداد، پایه و اساس توسعه کشاورزی قراردادی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین ،محمد خالدی در اولین نشست هم اندیشی «تبیین الگوی کشاورزی قراردادی و ارایه رویکردها و جهت گیری های آتی» که با حضور قائم مقام معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی، مجریان طرح های ملی، نمایندگان معاونت های تخصصی و شرکت ها و موسسات وابسته به وزارتخانه، نماینده بانک کشاورزی و معاونین برنامه ریزی و اقتصادی کلیه استانها در سالن توسعه وزارتخانه برگزار شد،بر اهمیت توسعه زنجیره های ارزش و کشاورزی قراردادی برای سیاست گذاران و برنامه ریزان بخش کشاورزی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبیین مزیت های کشاورزی قراردادی و الگوها و تجربیات کشورهای مختلف در این زمینه،یادآور شد: برای موفقیت و پایداری کشت قراردادی لازم است وزارت جهاد کشاورزی سیاست ها و اقدامات آموزشی، ترویجی، مالی، بازرگانی و ... خود را در راستای توسعه و تکمیل زنجیره ها جهت گیری نماید.

خالدی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت بالقوه اتحادیه ها و تعاونی های روستایی در توسعه کشاورزی قراردادی،تصریح کرد:تامین مالی زنجیره ارزش مبتنی بر قرارداد پایه و اساس توسعه کشاورزی قراردادی است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به تغییر رویکرد بانک کشاورزی و صندوق های حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی برای تامین مالی زنجیره های ارزش مبتنی بر قرارداد، انتظار می رود معاونت های تخصصی و استان ها بتوانند از این ظرفیت ایجاد شده برای دستیابی به اهداف تعیین شده در کشاورزی قراردادی بهره مند شوند.

خالدی ضمن تشریح وظایف بخش های مختلف، بر وظیفه مندی دستگاه های مرتبط در راستای پیگیری ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی و تفکیک وظایف و انجام اقدامات لازم برای توسعه کشاورزی قراردادی در چار چوب زنجیره ارزش تاکید کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشاورزی توسعه کشاورزی زنجیره ارزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد

عباس اشکانی گفت: ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

وی گفت: در سال زراعی   ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچیتان به زیر کشت گندم رفته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل این محصول استراتژیک در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می‌کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان های دلگان با ۱۵ هزار تن و بمپور با هشت هزار تن بیشترین گندم تحویلی به مراکز خریدرا به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی میزان کشت قراردادی گندم در سیستان و بلوچستان نسبت به تعهد کشت قراردادی به وزارت جهاد کشاورزی افزود: خوشبختانه کشاورزان در سال زراعی جاری استقبال خوبی برای کشت قراردادی داشته‌اند.

اشکانی تصریح کرد: امسال ۱۶ مرکز خرید در سطح استان، کار خرید گندم از گندمکاران را انجام خواهند داد.

وی در خصوص قیمت گندم سال زراعی جاری بیان کرد: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی و دورروم به ترتیب ۱۷۵ هزار ریال و ۱۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد