Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیمارستان امام سجاد یاسوج, یکی از بیمارستان هایی بود که انتقادات زیادی به آن وارد می شد اما این انتقادات در چند ماه اخیر کاهش یافته است در همین خصوص با رئیس جدید بیمارستان هم صحبت شده ایم تا از نزدیک حرف های او را در حوزه مسائل مربوط به وضعیت بیمارستان شنوا باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس بیمارستان امام سجاد یاسوج یکی از بیمارستان های قدیمی استان بوده که همه روزه افراد زیادی به آن رفت و آمد می کنند و بیماران زیادی به منظور درمان به آن مراجعه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیمارستان امام سجاد در سال های اخیر در مواردی باعث انتقاد رسانه ها شده بود که برخی از آن ها حل و برخی از مشکلات نیز تا مدت ها ادامه دار بود.

 

به همین دلیل به سراغ رئیس جدید این بیمارستان رفتیم تا از نزدیک حرف های او را در حوزه مسائل مربوط به وضعیت بیمارستان شنوا باشیم.

 

سجاد حسن زاده در گفتگو با صبح زاگرس درباره آسانسور بیمارستان گفت: یکی از مشکلات شایعی که مردم خیلی با آن درگیر بودند بحث آسانسور بیمارستان بود که در این خصوص قبلا اقدامات خوبی انجام شده بود وقتی من وارد بیمارستان شدم روند کار را کمی تسریع بخشیدیم، خیلی از کارها قبلا انجام شده بود، وقتی معضل آسانسور حل شد خیلی از انتقادات مردم که از پله ها رفت و آمد می کردند برطرف شد که بعد از راه اندازی آسانسور خیلی از مشکلات مردم کمتر شد و در نهایت با تایید اداره استاندارد آغاز به کار کرد.

 

حسن زاده  در پاسخ به سوالی مبنی بر مشکلاتی که گاها سیستم گرمایشی و سرمایشی بیمارستان امام سجاد داشت، بیان کرد: در مدت اخیر کارهای خوبی در این خصوص انجام شد و سیستم سرمایشی و گرمایشی بیمارستان را تعمیر کردیم و تقریبا اکنون در این خصوص یک رضایت نسبی وجود دارد هر چند هنوز ایده آل ما نیست و برخی از بخش ها هنوز به آن خنکی که ما انتظار داریم نرسیده است اما تعمیرات این سیستم ها انجام شده است واز نظر فنی  کارهای دیگری باید انجام شود که نیازمند هزینه است.

 

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که با جذب اعتبارات و مطالباتی که از بیمه ها داریم، اگر وصول شود شاید بتوانیم اقداماتی را انجام دهیم  که مشکل بخش سرمایشی و گرمایشی به صورت کامل بر طرف شود.

 

رییس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج  عنوان کرد: سیستم آب بیمارستان یکی از مشکلاتی بود که بر طرف شده است چرا که هر ساله با توجه به خشکسالی که وجود دارد آب بیمارستان قطع می شد امسال پیش بینی لازم را داشتیم که تابستان گرمی در پیش داریم با توجه به  خشکسالی و کاهش نزولات جوی به فکر ذخیره آب بودیم که در همین راستا سه مخزن 20 هزار  لیتری خریداری شد.

حسن زاده بیان کرد: اکنون این مخازن نصب است و تا این لحظه برای یک ساعت نیز نبوده است که بیمارستان امام سجاد آب نداشته باشد از این جهت وضعیت بهتر شد و همچون سال گذشته نیاز به خریداری آب نداریم.

 

گاهی نسبت به بهداشت و خدمات درون بیمارستان انتقاداتی وجود داشت چه کارهایی در این خصوص انجام شده است؟

حسن زاده در پاسخ گفت: برای حل مشکلاتی که در حوزه خدمات و بهداشت بیمارستان وجود داشت کارهای خوبی انجام شده است و یک بار برای شروع کل بیمارستان را با محلول های خاص شست و شو و نظافت شد و اکنون این کار به صورت روزانه انجام می شود و در هر سه شیفت بیمارستان افرادی هستند که در بحث نظافت بیمارستان کاملا اشراف دارند و نظارت می کنند.

 

وی تصریح کرد: اکنون در هر بخش یک آب سرد کن نصب شده است، هر چند که قبلا نیز این آب سرد کن ها وجود داشت اما برخی از آنها خراب بودند که تعمیرات انجام شد و اکنون همه بخش ها آب سردکن دارند که شهروندان بتوانند به راحتی استفاده کنند و مشکلی نداشته باشند.

 

رییس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج  با نصب یک سیستم جدید در بیمارستان اشاره کرد و گفت: سیستمی در بخش اتاق عمل و بخش زنان و زایمان نصب شده است که وضعیت بیمار را اطلاع می دهد خیلی از مشکلات ما این بود که مریضی که وارد اتاق عمل می شد خیلی از همراهان  پشت درب ایستاده  و نگران بودند که اکنون مریضشان در چه حالتی است و تا لحظه آخر این اطلاعات به بیمار منتقل نمی شد و ممکن بود همراه بیمار بارها به درب اتاق عمل مراجعه کند و شاید کسی هم پاسخگو نبود این باعث ایجاد تنش می شد.

 

حسن زاده ادامه  داد: خوشبختانه اکنون سیستمی  در کنار اتاق عمل و زایشگاه نصب شده است که  هر بیماری که وارد این دو بخش می شود نام و نام خانوادگی بیمار، اسم پزشک  و وضعیت بیمار در اتاق  در این سیستم نمایش داده می شود که این کار یک رضایت نصبی برای همراهان بیماران ایجاد کرد که  نگرانی کمتری داشته باشند.

 

وی گفت: مثلا وقتی عمل جراحی بیمار اغاز شود در سیستم نمایش داده می شود که عمل  فلان بیمار آغاز شده است و زمانی که عمل پایان یابد نیز می نویسد که پایان یافته است که از این راه خیال مردم نیز راحت تر می شود همین سیستم نیز در زایشگاه وجود دارد که اطلاعات بیمار را نمایش می دهد.

رییس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج  اظهار کرد: با این کار تنش ها نیز کمتر شده است با این وجود ما راضی نیستیم و به دنبال رضایت بیشتر مردم هستیم از دیگر دستگاه های استان از جمله شهرداری، فرمانداری و استانداری کمک گرفته ایم که بتوانیم وضعیت بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج را بهبود دهیم در گذشته نیز تلاش های خوبی انجام شده است.

 

حسن زاده عنوان کرد: بخش جراحی قلب بیمارستان در گذشته راه اندازی شده است که بخش منحصر به فرد برای استان است اما به دلیل مشکلاتی اکنون چند ماهی  که تعطیل است جلسات مختلفی برای راه اندازی مجدد این بخش برگزار شد و با پزشکان، کادر درمان رایزنی کردیم که بتوانیم این بخش را دوباره راه اندازی کنیم که نیازی به مراجعه بیماران و همشهریان عزیز به استان های مجاور کمتر شود.

 

چه کارهای برای بخش زنان و زایمان انجام شده است؟

رییس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج  گفت: قبلا مراجعه کنندگان به بخش زنان و زایمان به دلیل اینکه از وضعیت بیمارشان اطلاعی نداشتند ممکن بود برخی اوقات به دلیل شلوغی که وجود داشت و کمبود تعداد پرسنل کارایی لازم را نداشت اما اکنون پرسنل را بیشتر توجیه کردیم که ارتباطشان با مردم بهتر و پاسخگوتر باشند و در هر شیفت نیز یک نفر مسئول است که به صورت مداوم به تمام بخش ها سرکشی و مشکلاتی که مردم دارند را بشنود و به رییس بیمارستان گزارش دهد که هر بخشی چه مشکلاتی دارند.

 

وی ادامه داد: از طرفی زایشگاه بسیار مدرنی در دست ساخت است کارهای خوبی نیز در گذشته انجام شده است و اکنون کارها را تسریع می کنیم و پیگیری هایی انجام شده است که با کمک سایر دستگاه های اجرایی و با توجه به کاهش اعتباراتی که داریم و عدم دریافت مطالبات از طرف سازمان بیمه بتوانیم سریع تر بخش زایشگاه بیمارستان را راه اندازی کنیم.

 

حسن زاده افزود: اکنون این زایشگاه 95 درصد پیشرفت  فیزیکی دارد که امیدواریم اگر از لحاظ تخصیص بودجه کمک شود بتوانیم در هفته  دولت زایشگاه راه اندازی شود، اگر راه اندازی شود در حوزه زنان و زایمان کار بسیار خوبی انجام شده است و خیلی از مشکلات در این خصوص حل می شود چرا که در این زایشگاه امکانات بسیار خوب و فضای بسیار خوبی وجود دارد.

 

چه برنامه هایی برای فضای سبز بیمارستان دارید؟

رییس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج  در پاسخ گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی  منبع آب بیمارستان از رودخانه بشار تامین می شود و با توجه به خشکسالی های اخیر برای تامین آب مقداری مشکل داشتیم، کاری می خواهیم انجام دهیم که بتوانیم از سیستم فاضلاب برای فضای سبز استفاده کنیم که کاری منحصر به فرد است و  برای اولین بار در جنوب کشور انجام می شود یعنی اینکه فاضلاب تصفیه و مجدد به سیستم آبیاری برگردد و فضای سبز آبیاری شود.

 

وی گفت: تجهیزات این کار در حال خریداری است و به زودی این کار انجام می شود و تا حدودی مشکل  فضای سبز بر طرف می شود شهرداری نیز در زمینه فضای سبز تجربه دارد  قول همکاری داده است که بتوانیم فضای بیمارستان را به فضای بهتری تبدیل کنیم.

 

گاهی مشاهده می شود که همراهان بیمار در فضای باز و در مکان های مختلف نشسته اند که چهره ای نامناسب ایجاد کرده در این خصوص چه کارهایی در حال انجام است؟

حسن زاده عنوان کرد: در گذشته در خصوص همراهان بیمار کارهایی انجام شده است و اکنون نیز در حال انجام است، در محوطه بیمارستان آلاچیق هایی در حال ساخت است و به محض اینکه به بهره برداری برسد تا حدودی مشکلات همراهان بیمار برای استراحت و عیادت از بیماران بر طرف می شود.

 

وی گفت:  همچنین همراه سرای بیمارستان امام سجاد(ع) در حال ساخت است که پیشرفت  خوبی داشته است و توسط خیرین سلامت در حال اجراست با توجه به نیازی که در این مورد مشاهده می شود مکاتباتی با مجمع خیرین انجام شده است که روند ساخت تسریع داده شود امیدواریم به زودی شاهد افتتاح همراه سرای بیمارستان باشیم.

 

رییس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج  در خصوص پارکینگ بیمارستان گفت: در جلسه ای با شهردار داشتیم قول داده شد که در زمینه پارکینگ بیمارستان  که در ضلع شمال شرقی قرا  دارد  همکاری داشته باشد و از هفته های آینده استارت کار زده می شود، با این کار تا حدودی مشکلاتی که مردم می خواهند خودورهایشان در فضای امن پارک باشد بر طرف می شود.

 

حسن زاده تصریح کرد: در حوزه فاضلاب بیمارستان نیز با حضور کارشناسان و نماینده های محیط زیست تصمیمات خوبی گرفته شد و یکی از آنها استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده  بیمارستان در آبیاری فضای سبز بیمارستان است که تا چند ماه آینده این مشکل نیز برطرف می شود.

 

 وی در پایان گفت: از زحمات ریاست قبلی بیمارستان که خیلی از مسائل در زمان مدیریت دکتر وفایی انجام شد از جمله بحث آسانسور که یکی از مشکلات اساسی بود و تلاش های زیادی برای راه اندازی بخش های مختلف در بیمارستان و خدمت رسانی مطلوب به مردم انجام داد، تشکر می کنم.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مردم افغانستان حمایت می کنیم

حسن کاظمی قمی در خصوص توجه خاص افغان‌ها به چابهار گفت: سیاست ما این بوده حوزه مکران و چابهار توسعه پیدا کند و برنامه‌های توسعه‌ای را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که در منطقه چابهار و مکران صورت می‌گیرد مسئله احداث فرودگاه بزرگ بین‌المللی است. ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی در منطقه چابهار هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد روش برخورد ایران با طالبان تصریح کرد: در دوران حکمرانان جدید در افغانستان از مسیر اقدامات دیپلماتیک و سایر اقدامات حرکت می‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در خصوص خط راه‌آهن چابهار به افغانستان گفت: مسیر کریدور ترانزیت ایران-افغانستان، چین را به آب‌های آزاد و قاره اروپا و آفریقا وصل می‌کند. در چارچوب طرح یک راه یک کمربند، الان چینی‌ها دنبال می‌کنند، کریدور ایران-افغانستان مفهوم دارد.

وی اشاره کرد: احتمالاً نشست‌های سه جانبه‌ای را میان ایران-افغانستان-چین برگزار خواهیم کرد. کشورهای دیگر منطقه هم از این کریدور استقبال کرده‌اند. ثبات و امنیت منطقه در گرو ثبات و امنیت افغانستان است.

کاظمی قمی در پایان گفت: افغانستان مسیر دستیابی‌اش به آب‌های آزاد از ایران کوتاه‌ترین و امن‌ترین حتی اقتصادی‌ترین است. با توجه به شرایطی که امروز به ویژه با بحران اوکراین بوجود آمده، مسئله کریدورهای ترانزیت منطقه‌ای معنای جدی‌تری به خودش گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است