Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت و دبير کارگروه تنظيم بازار گيلان از تشکيل ستاد مبارزه با احتکار و اختفاي کالا در استان خبر داد.

گزارش روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان به ايرنا حاکيست؛ فرهاد دلق پوش در نخستين جلسه ستاد مبارزه با احتکار کالا با اشاره به فضا رواني ايجاد شده در بازار اظهار داشت: براي جلوگيري از سوء استفاده برخي سودجويان، ستاد مبارزه با احتکار و اختفاي کالا در استان تشکيل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تشکيل اين ستاد را در راستاي سياست هاي ابلاغي دولت براي نظارت مطلوب بر کالاهاي اساسي و اقلام ضروري مورد استفاده مردم ضروري دانست و افزود: يکي از عوامل موثر در افزايش قيمت ها و برهم زدن موازنه تنظيم بازار استان، احتکار و اختفاء است.
دلق پوش از شروع تشديد نظارت و برخورد همه جانبه با محتکران کالاي مصرفي مردم خبر داد و تصريح کرد: اقلام و کالاهاي پر مصرف و حساس به اندازه کافي در انبارها و مراکز ذخاير کالا موجود است؛ ولي برخي سوداگران با ايجاد فضاي رواني و احتکار اين اقلام، مي خواهند در صف دشمنان نظام قرار بگيرند که اين به معناي مقابله با نظام اسلامي و مردم است .
وي اضافه کرد: بازرسان و کارشناسان تعزيرات حکومتي، اتاق اصناف و نيروي مقاومت بسيج به اتفاق کارشناسان نظارت و بازرسي اين سازمان به صورت 2 شيفته با انجام بازرسي هاي مشترک با همکاري سربازان گمنام امام زمان در دستگاه امنيتي، به صورت مداوم در حال رصد بازار هستند و با متخلفان در حوزه بازار به شدت و فوريت برخورد مي شود.
دلق پوش سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان را آماده دريافت و پاسخگويي به گزارش هاي مردمي بصورت شبانه روزي ذکر و خاطرنشان کرد: تمامي کالاهاي وارداتي و توليد شده در داخل بايد با نرخ رسمي به مردم عرضه شوند و نرخنامه هاي آن توسط اتاق اصناف و اتحاديه هاي مربوطه ابلاغ مي شود و بايد نرخ ها در معرض مشاهده مردم باشد و شهروندان نيز هنگام خريد اقلام ، حتما فاکتور خريد را از فروشندگان مطالبه کنند.
وي گفت: قاضي کشيک در شعبه سيار گشت هاي بازرسان در بازار حضور خواهد يافت و بلافاصله پس از تشکيل پرونده و محرز شدن تخلفات، اقدام قانوني با قيد فوريت و بدون اتلاف وقت انجام مي شود.
دبيرکارگروه تنظيم بازار استان با اشاره به پيدايش هيجانات کاذب و مقطعي بازار اضافه کرد: مردم با فرهنگ استان نيز با درک شرايط و التهاب بي مورد بازار، از خريد اقلام غير ضروري و احتکار خانگي پرهيز کنند تا آرامش و ثبات به بازار برگردد.
102 هزار واحد صنفي در استان گيلان فعال است.
7296/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت

آفتاب‌‌نیوز :

علی اصغر چگینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت پس از بازدید میدانی از بازارچه امامزاده ابراهیم شفت اظهار داشت: آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت از ساعت ۱۲ شب ۱۳ اردیبهشت آغاز شد و ده‌ها واحد مسکونی و تجاری به طور کامل در آتش سوختند.

‏وی در پایان گفت: ضمن تشکیل پرونده قضایی، دستور تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده و علت حریق پس اعلام نظر کارشناسان متخصص امر مشخص خواهد شد.

همچنین بامداد امروز با دستور استاندار گیلان در پی وقوع این حریق، بلافاصله معاونین و مدیران ستادی و مسئولان مرتبط و نیرو‌های امدادی و خدمات رسان در ساعات ابتدایی این حریق در محل حادثه حاضر شدند.

مردم نیز در حضور استاندار گیلان موضوعات و مشکلات خود را بیان کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت