Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مردم باید به این باور برسند که خودشان برای پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش پرونده های قضایی گام های عملی و موثر بردارند و این امر مستلزم افزایش دانش حقوقی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام قدرتی در دیدار با مردم قزوین در مسجد جامع المهدی (عج) بیان کرد: امر پیشگیری از وقوع جرائم در قانون برعهده دستگاه قضایی سپرده شده است و قوه قضائیه هم گام های موثری را به منظور انجام وظیفه ذاتی و قانونی خود برداشته است و در بسیاری از جرائم هم کاهش چشمگیری را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب بارها تاکید کرده اند که همه دستگاه ها در امر پیشگیری باید به کمک قوه قضائیه آیند و همه باید به این باور قلبی برسیم که با پیشگیری می توان از وقوع بسیاری از جرائم جلوگیری کرد.

 

رئیس کل دادگستری قزوین تصریح کرد: امروز دستگاه قضایی خدمات گسترده و پیچیده ای را هم به اقشار جامعه و هم به دستگاه ها مختلف ارائه می دهد و به خاطر همین گستردگی خدمات لازم است که هم جامعه و هم نهادها برای پیشگیری از وقوع جرائم به میدان بیایند زیرا دیر یا زود آسیب های اجتماعی به سراغ همه خواهد آمد و مخصوص قشر خاصی از جامعه نیست.

 

وی با بیان اینکه پیشگیری باید به عنوان یک اصل شناخته شود، خاطر نشان کرد: پرونده هایی که در دستگاه قضایی رسیدگی می شود همه به خاطر مراودات اجتماعی افراد و اختلافات ناشی از این روابط اجتماعی است و دستگاه قضایی در تشکیل آنها هیچ نقشی ندارد.

 

حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: مردم باید به این باور برسند که خودشان برای پیشگیری از وقوع جرائم، کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش پرونده های قضایی گام های عملی و موثر بردارند و در روابط خود با افراد مسائل حقوقی را رعایت کنند و این امر مستلزم افزایش دانش حقوقی جامعه است.

 

وی توضیح داد: در حال حاضر اوضاع اقتصادی کشور و معیشتی مردم به هیچ عنوان قابل قبول و مناسب نیست که برخی از این بحران های اقتصادی به خاطر بی تدبیری مسئولان و برخی هم به خاطر تحریم های دشمنان این نظام است و ما باید آگاه باشیم و با اعمال خود موجب وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی و بازار نشویم و آب در آسیاب دشمن نریزیم و آنها را به اهداف شوم خود نزدیک نکنیم و باید در مواجهه با بحران های اقتصادی تصمیم های عاقلانه از سوی جامعه گرفته شود.

 

این مقام قضایی استان تأکید کرد: رشد جرائم و آسیب ها و معضلات اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، بیکاری و غیره بسیار نگران کننده بوده و به زنگ خطر رسیده است و باید جامعه نسبت به این آسیب ها آگاه شود چون گریبان گیر همه خواهد شد و با چهره های مختلف در بین اقشار مختلف جامعه نمایان می شود.

 

وی یادآور شد: برای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی دستگاه قضایی همه تلاش خود را به کار گرفته است ولی تنها با تلاش قوه قضائیه این امر محقق نخواهد شد و باید هم مردم و هم مسئولان به خصوص نهاد های متولی امر فرهنگ به میدان بیابند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس آمریکا روزنامه های ورزشی خبرگزاری شبستان مناطق زلزله زده سیاسی اخبار مساجد روزنامه فوتبال ایران رئیس کل دادگستری قزوین پرونده های قضایی آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی

مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت‌ آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی خبر داد.

به گزارش ایسنا، امید رضاوند با اشاره به شان و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرد: علیرغم این مهم که معلّم به عنوان مهمترین  و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی  در جامعه  برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده سازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر  فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت‌ آموزش و پرورش، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو