Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌های وزارت نفت در جمع‌آوری گازهای همراه، به محیط زیست خوزستان کمک شده است و این اقدام برای کشور منافع اقتصادی خواهد داشت.

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به نشست عصر دیروز (سه‌شنبه، نهم مردادماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور برخی مسئولان وزارت نفت برگزار شد، اشاره کرد و گفت: مسئولان وزارت نفت در این نشست درباره گازهای مشعل، برنامه‌های این وزارتخانه برای جمع‌آوری این نوع گازها و همچنین پروژه‌های در دست اجرا گزارش‌های خود را ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که مشکلی برای جمع‌آوری گازهای مشعل از نظر قانونی وجود ندارد، افزود: بخشی از مسئولیت‌های وزارت نفت در حوزه جمع‌آوری گازهای مشعل به هلدینگ خلیج فارس، بخشی به صندوق بازنشستگی نفت و بخشی نیز در لاوان به بخش خصوصی سپرده شده است و هم اکنون نیز همه ارگان‌ها تلاش می‌کنند تا منابع مالی تامین و فعالیت‌ها به نحو احسن انجام شود.

وی تصریح کرد: پیش از این آسان‌ترین راه برای حذف گازهای مشعل سوزاندن آن بود که این اقدام علاوه بر آلودگی هوا محرومیت کشور از یک درآمد کلان را به همراه داشت، اما امروز با تلاش‌های وزارت نفت در جمع‌آوری این نوع گازها، به محیط زیست منطقه کمک شده و از لحاظ اقتصادی نیز منافعی برای کشور در بر خواهد داشت.

شرکت ملی نفت ایران روز گذشته (نهم مردادماه) اعلام کرد که به منظور جلوگیری از سوزاندن گاز در مناطق شرق کارون، در روزهای آینده، 2 قرارداد جمعا به ارزش 1.2 میلیارد دلار با شرکت‎های پتروشیمی مارون و هلدینگ خلیج فارس امضا می‎کند.

این در حالی است که اردیبهشت‌ماه امسال ایستگاه جمع‌آوری گازهای مشعل میدان پارسی به عنوان نخستین طرح جمع‌آوری گازهای مشعل که با حضور و مشارکت بخش خصوصی به بهره‎برداری رسیده و سه طرح جمع‎آوری گازهای مارون ۳، مارون ۶ و منصوری نیز طبق برنامه تا پایان امسال در مدار قرار می‌گیرند.



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۴۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علی مرادی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت:  با توجه به اینکه پتانسیل‌هایی در لایحه‌های اجتماعی وجود دارد و در بحث زیست محیطی استفاده میشود ،مخاطبین اثر گذار یک بخش شورا‌های اسلامی شهر هستند که در تبیین مسائل و اهداف محیط زیستی مشترک دارند.
وی افزود: این جلسه با حضور رئیس محیط زیست کشور و معاون رییس جمهور و شورا‌های عالی استان‌ها در کل استان‌های کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • بهترین گاز برای کولرهای گازی چیست؟
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها