Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان بوشهربا داشتن قابلیت‌های اقتصادی در بخش‌های انرژی، گاز، نفت، آبزی‌پروری، تجارت دریایی و نیروگاه اتمی نقش تعیین کننده‌ای در توسعه کشور دارد. ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، از دیر این استان باز همواره به استانی توانمند و با قابلیت‌ فراوان در عرصه گوناگون شناخته شده که تجارت دریایی، طرح‌های شیلاتی، نخیلات، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های استان بوشهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود ساحل طولانی با خلیج فارس، دسترسی به آبهای آزاد بین المللی  مجاورت با کشورهای حاشیه خلیج فارس و منابع نفتی و گازی و  فرآورده‌های دریایی از جمله ظرفیت‌‌های استان بوشهر است.

پرورش آبزیان به‌ویژه میگو ، وجود تأسیسات بندری مناسب، کشت وسیع نخیلات و تولید بیش از 140 هزار تن محصول خرما، ذخایر و منابع غنی نفت و گاز در پارس جنوبی و  وجود بزرگترین پایانه نفتی کشور در جزیره خارگ از دیگر قابلیت‌های استان بوشهر است.

وجود منابع غنی معدنی و جذابیت‌های گردشگری ، از جمله قابلیت‌های دیگر اقتصادی و ثروت‌های طبیعی استان بوشهر است.

علاوه بر نیروگاه‌های سوخت فسیلی تولید برق که درحال حاضر بخشی از برق مورد نیاز  تامین می‌کند نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت تولید بیش ازیک‌هزار مگاوات برق بر توانمندی‌های استان بوشهر افزوده است.

بزرگترین میدان گازی جهان که در استان بوشهر قرار دارد این استان را به عنوان قطب انرژی کشور معرفی کرده و این در حالی است که طرح‌‌های پرورش میگو جایگاه این استان را در عرصه آبزی‌پروری را ارتقاء داده است.

استان بوشهر با داشتن قابلیت‌های اقتصادی نقش تعین کننده‌ای در توسعه و پیشرفت کشور دارد.

بیش از 60 هزار هکتار از اراضی ساحلی استان برای پرورش میگو و آبزیان شناخته شده که با بهره برداری کامل از این طرح‌ها امکان تولید 100 هزار تن میگوی پرورشی در استان فراهم می‌شود.

با توجه به حجم قابل توجه تولید وصید میگو و ماهی در استان ایجاد حلقه‌های تولید و صنایع فرآوری آبزیان یکی از زمینه‌های مهم سرمایه گذاری در استان محسوب می‌شود.

استان بوشهر با دارا بودن سواحل طولانی با خلیج فارس، جزایر متعدد توریستی، جاذبه‌های طبیعی متنوع به‌ویژه پارک ملی نایبند، مناطق حفاظت شده مند و حله و جاذبه‌های تاریخی ، از قابلیت‌های بسیار بالایی درزمینه توسعه صنعت گردشگری، ایجاد مجتمع‌های توریستی، تفریحی، دهکده‌های گردشگری، پارک‌های دریایی و ساحلی برخوردار است.

انتهای پیام/م

R41363/P1486/S6,53/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۴۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی ظهر چهارشنبه در حاشیه اولین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران بانک‌های عامل و برخی مدیران بنگاه‌های اقتصادی مربوطه افزود: مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی به صورت ویژه در حوزه صمت و غیره مورد بررسی دقیق و رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: در همین خصوص تعداد ۹ مصوبه در حوزه صمت و غیره جهت مانع زدایی مشکلات آنان تعیین و سپس جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارسال خواهد شد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر عنوان کرد: موضوعات دستورکارهای مطرح شده در این جلسه شامل طرح تولید آهک، پرورش میگو، محصولات سلولزی، پرورش ماهی در قفس بود که هریک با توجه به مسائل و موضوعات مربوطه به منظور فعال سازی، تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی، دریافت سند رسمی و رفع اختلاف مالکیتی، ترهین وثایق، مشکل بدهی به شرکت گاز مصوبات لازم تعیین و سپس مقرر شد از طریق دستگاه‌هایی اجرایی نظیر بانک‌های عامل، شرکت گاز، منابع طبیعی، امور اراضی، راه و شهر سازی همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.

وی اعلام کرد: در راستای تسریع در رفع مشکلات بنگاه‌های تولیدی استان، برنامه ریزی جهت افزایش جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور دستگاه‌های اجرایی به صورت هفتگی و مستمر در دستور کار دبیرخانه کارگروه تسهیل است.

مدیر کل صمت استان تاکید داشت: در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان، از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همچنین بانک‌های عامل استان انتظار می‌رود با تعامل و همکاری بیشتر با دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نسبت به تسریع در اجرای مصوبات کارگروه اقدام کنند.

کد خبر 6087851

دیگر خبرها

  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم