Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:35:20 GMT

مردم قشم سالانه پنج هزار واحد خون اهدا می کنند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۹۰۸۶

مردم قشم سالانه پنج هزار واحد خون اهدا می کنند

قشم - ایرنا - فرماندار شهرستان قشم گفت: مردم قشم به طور میانگین سالانه پنج هزار واحد معادل 2 میلیون و 250 هزار سی سی خون اهدا می کنند که این مقدار نیاز این شهرستان را برطرف می کند.

به گزارش ایرنا، علیرضا نصری عصر چهارشنبه در مرکز انتقال خون شهرستان قشم افزود: هر ماه 400 نفر داوطلب برای اهداء خون به مرکز شهرستان مراجعه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مردم باید در فصول مختلف سال و به صورت مستمر نسبت به اهدا خون اقدام کنند تا اهداکنندگان مستمر شهرستان قشم به رقم معقولی برسد.
فرماندار قشم تصریح کرد: در عید نوروز و روزهای اوج گردشگری در جزیره که مسافرت ها افزایش می یابد نیاز بیشتری به فرآورده های خونی است و استمرار اهداء خون توسط شهروندان می تواند پاسخگوی این نیازها باشد.
وی به شناسایی 127 بیمار تالاسمی در قشم اشاره و اظهار داشت: درمان بیماری های خونی مانند تالاسمی بدون وجود خون های اهدایی ممکن نیست بنابراین باید روند اهداء خون همواره ثابت باشد.
نهم تا پانزدهم مرداد هفته اهداء خون نامگذاری شده است. به همین مناسب فرماندار، معاون سیاسی، اجتماعی و کارکنان فرمانداری شهرستان قشم با حضور در مرکز انتقال خون این شهرستان، خون اهداء کردند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت دارد.
7500

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اهداء خون فرماندار قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد جوان غرق شده پس از ۶ روز در خوزستان

فرماندار شوش خوزستان گفت: جسد جوان غرق شده شوشی پس از ۶ روز تلاش مشترک تیم های عملیاتی سه شهرستان شوش، کرخه و دزفول و همچنین همراهی جوانان و قایقران های حاشیه دز سرانجام کشف و از آب بیرون کشیده شد.

محسن حویزه عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ساعتی قبل جسد این جوان توسط یکی از قایقران ها کشف و از آب بیرون کشیده شد، افزود: تمام امکانات شهرستان برای پیدا کردن جنازه این جوان از همان روز اول به کار گرفته شد که به دلیل شرایط جوی، افزایش دبی و طغیان رودخانه و همچنین گل آلود بودن آب، جستجوها بی نتیجه بود.

وی ادامه داد: همزمانی غرق شدن این جوان با آغاز رهاسازی آب از سد دز برای آماده سازی مهار سیلاب های احتمالی بر اساس پیش بینی بارش های باران روزهای پنجشبه و جمعه موجب شد تا جستجوها برای پیدا کردن جنازه این جوان با چالش جدی مواجه شد.

فرماندار شوش گفت: روش های مختلف جستجو از جمله حضور تیم های غواصی، استفاده از بالگرد، پاراگلایدر و کوادکوپتر و همچنین اعزام تیم های مختلف قایقرانی و جت اسکی در این عملیات به صورت ترکیبی پیگیری و استفاده شد تا سرانجام ساعتی قبل، این عملیات طولانی با بیرون کشیدن جنازه این جوان از آب به پایان رسید.

وی ضمن تسلیت به خانواده داغدار این جوان، از پیگیری های مدیرکل مدیریت بحران خوزستان، فرماندار کرخه و همچنین تلاش تیم های عملیاتی شهرستان های شوش، کرخه و دزفول حاضر در این جستجوی وسیع تشکر کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • کشف جسد جوان غرق شده پس از ۶ روز در خوزستان
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو