Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی البناء لبنان، معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: تاخیر در تشکیل دولت لبنان، ناشی از دستورات برخی کشورهای حاشیه خلیج (فارس) است. آنها تصور می کنند آنچه را در جنگ و انتخابات از دست دادند، می توانند با اتخاذ این سیاست به دست آورند.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت «جنگ ژوئیه 2006 جنگی بود که معادله سرتاسر منطقه و توازن قوا را تغییر داد، ما را در جایگاه کاملا متفاوتی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنگ مقاومت ملت ها را احیا کرد و موجب ناامیدی دشمن در توانمندی خود برای ادامه اشغالگری شد. این جنگ فرهنگ نسل های آینده را ایجاد کرد؛ فرهنگی که از طریق آن می توانند در آینده از خود دفاع کنند. این جنگ نویدبخش امید به آزادی و استقلال بود. به علت این جنگ، امیدوار شدیم آینده را با دستان خود بسازیم. دیگر جایی برای مستکبران و اشغالگران وجود ندارد که برای ما تصمیم گیری کنند. بلکه این ما هستیم که درباره خواسته های خود در کشور و منطقه تصمیم گیری می کنیم و دیگر پیروزی همواره همنشین ما خواهد بود.»
شیخ عیسی قاسم با حضور در مراسمی در النبطیه گفت «همه مسائلی که برای توجیه تاخیر در تشکیل دولت بدان متوسل می شوند، توجیهات قانع کننده ای نیست. این توجیهات نشانه شکست و ناتوانی است، زیرا اکنون ماهیت مشکلات موجود به سهمیه بندی ها و غنائم مرتبط است و به نمایندگی از مردم در داخل دولت ارتباطی ندارد.»
وی پرسید «آیا زمان آن نرسیده که بدانیم دولت کشور، نماینده مردم و برای خدمت به آنها و عمل کردن در راستای منافع آنهاست، نه پاداش برخی رهبران و طرف هایی که از طریق آن جیب خود را پر و در راستای منافع خود، کشور را بر سر مردم خراب کنند.»
وی تاکید کرد «دولت به منزله پاداش نیست، بلکه نماینده ای است که نشانگر نتایج انتخابات است. نتایج انتخابات مشخص است. هر گروه باید بر اساس نتایج خود اقدام کند. تاخیر در تشکیل دولت به دستور برخی کشورهای حاشیه خلیج (فارس) انجام می شود. آنها مانع از تشکیل دولتی می شوند که در توازن با واقعیت لبنان باشد، زیرا گمان می کنند شاید با این سیاست، آنچه را در جنگ و انتخابات از دست دادند، به دست آورند.» وی افزود «کسانی که در تشکیل دولت با تاخیر اقدام می کنند، مسئول وخامت ایجاد شده در اوضاع اقتصادی و همه بحران های کشور هستند.»
وی افزود «از نظر حزب الله، دولت طرفی است که باید به حل مشکلات کشور بپردازد. همه پژوهش ها و گزارش ها بخشی از خطرات لبنان را به کوتاهی، فساد، هدر دادن دارایی ها و سهمیه بندی مرتبط می داند.» وی خواستار تعیین هر چه سریع طرح ها و اجرای آنها شد و افزود «باید این کار را انجام دهیم تا بتوانیم کشور را نجات دهیم و در یک برهه زمانی، به مرحله امنیت اقتصادی و اجتماعی برسیم.»
وی در پایان گفت «همگان باید بدانند حزب الله از امروز دیگر در قبال کوتاهی، اهمال و فساد سکوت نخواهد کرد و با استفاده از همه راه های سیاسی و مردمی، برای رسیدن به هدف خود مبنی بر بهبودی اوضاع کشور تلاش خواهد کرد.»
شیخ قاسم همچنین گفت «بر ملت مجاهد فلسطین، عهد التمیمی و مادر وی که ثابت کردند تلاش و فداکاری می کنند و سیلی به سرباز ولو پس از طی مدت زمانی، می تواند مقدمه آزادسازی باشد، درود ویژه می فرستیم. ما از شما و سیلی زدن های شما حمایت می کنیم و ادامه خواهیم داد تا همگی در چارچوب آزادسازی کامل باشیم.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: لبنان شيخ نعيم قاسم فلسطين حزب الله عهد التميمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد

احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است، اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.

موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم