Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@22:29:31 GMT

توضیحات وزارت نفت درباره شایعه گرانی و کمبود بنزین

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۵۹۸۰۳

توضیحات وزارت نفت درباره شایعه گرانی و کمبود بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیرامون شایعات مطرح شده درباره گرانی و یا کمبود بنزین توضیحاتی را ارائه کرد.

خبرگزاری فارس: از شایعه تا واقعیت: از ابتدای هفته شایعه کمبود بنزین و گرانی حامل‌های سوخت در فضای مجازی منتشر شد و باعث شد صفوف طولانی نزدیک پمپ‌های بنزین در شهر‌های شمالی و بخصوص در گیلان تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بخشی از این کمبود بنزین به دلیل افزایش سفر به شهر‌های شمالی به دلیل گرمای طاقت فرسای سایر شهر‌ها بوده است و بخش دیگر آن به دلیل مطرح شدن بحث الزامی شدن کارت سوخت و شایعه دو نرخی شدن قیمت بنزین بوده است.

سید محمدرضا موسوی خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگو با رادیو عنوان کرد: شایعات مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی در کشور بی اساس است.

وی افزود: اگر بحثی در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی در میان باشد وزارت نفت به ویژه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ابتدا به ساکن موضوع را اطلاع رسانی و با مردم در میان خواهد گذاشت و هیچ وقت نبوده دولتمردان پنهانی و به دور از چشم مردم بخواهند کاری انجام دهند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ضمن تاکید بر اینکه هیچ کمبودی به لحاظ منابع ارزی و انرژی در مملکت وجود ندارد، افزود: هم اکنون وضعیت ذخایر فرآورده‌های نفتی از قبیل: بنزین، نفتگاز و نظایر این از شرایط بسیار خوبی در سطح کشور برخوردار است.

علیرضا رجب‌پور مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم در این باره گفت: تعطیلی جایگاه‌ها صحت ندارد و فعلا برنامه‌ای برای دو نرخی شدن بنزین وجود ندارد و در صورت تغییرات، اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003ZkL

منبع: فردا

کلیدواژه: وزارت نفت شایعه تا واقعیت کمبود بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ربات مذکور نه تنها باک خودرو را پر می کند، بلکه با کمک یک اپلیکیشن در وقت کاربر نیز صرفه جوی می کند. این اپ تضمین می کند فرد مقدار دقیق سوخت مورد نیاز برای سفرش را دریافت کند. 2 ماه قبل شرکت مذکور از برنامه پایلوت ربات سوختگیری خبر داده بود. البته توسعه این ابزار یک سال طول کشید. ربات مذکور طوری توسعه یافته تا نه تنها حافظ محیط زیست باشد، بلکه خطر بیرون ریختن سوخت نیز کاهش یابد.

هنگامیکه افراد به یکی از ایستگاه های ADNOC می رسند، می توانند نوع سوخت را انتخاب و روی یک نمایشگر لمسی یا اپلیکیشن موبایل ضربه بزنند. در مرحله بعد بازوی رباتیک با یک نازل متناسب و حسگرهایی که تضمین می کند نازل هنگام سوختگیری به طور صحیح قرار گرفته است، فرایند سوختگیری را انجام می دهند.

دوربین ها و حسگرهای مختلف فرایند سوختگیری را رصد می کنند و همزمان تضمین می شود همه فعالیت ها به طور ایمن و متناسب انجام شود. پس از پایان یافتن سوختگیری، بازوی رباتیک نازل را عقب می کشد و فرد می تواند محل را ترک کند.

کارمند رباتیک پمپ بنزین بخشی از استراتژی 5 ساله شرکت برای تضمین آن است که خودروها بهتر سوختگیری کنند.

کد خبر 6090533 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • توضیحات مدیرعامل فجر درباره بازی جنجالی
  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • بررسی شایعه تغییر مدیریت در سرخابی‌ها توسط مالکان جدید
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان