Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عیسی نوشاد صبح امروز در همایش ریش سفیدان و معتمدان محلی در شهرستان دیر با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم و نقش مهم ریش سفیدان محلی در این حوزه اظهار داشت: یکی از موارد مهم در کاهش جرم در جامعه پیشگیری از وقوع جرم است که امنیت توسط مردم برای مردم به‌همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استفاده از ریش سفیدان برای پیشگیری از وقوع جرم را مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: حل فصل آسیب‌های اجتمایی و حل اختلافات ملکی و خانوادگی با دخالت ریش سفیدان باید در جامعه نهادینه شود.

رئیس دادگستری شهرستان دیر با تاکید بر نقش ریش سفیدان در حل اختلافات گفت: هسته وشورای پیشگیری از وقوع جرم توسط ریش سفیدان به‌طور تخصصی درشهرستان دیر اجرایی می‌شود و پرونده‌های خانوادگی ابتدا در این شورا و هسته تشکیل و حل و فصل می‌شود.

نوشاد با بیان اینکه ۲ هزار فقره پرونده سال گذشته در شعبه اول حقوقی این شهرستان به ثبت رسید افزود: این پرونده‌ها شامل اختلافات ملکی و خانوادگی است که می‌توان با دخالت ریش سفیدان ومعتمدان محلی اختلافات حل کرد.

وی از اختلافات بالای خانوادگی و ملکی درون خانوادگی در شهرستان دیر خبرداد و تاکید کرد: این نشانگر این موضوع است که ریش سفیدان و معتمدان محلی نقش خود را به درستی ایفا نکرده‌اند.

رئیس دادگستری شهرستان دیر با اشاره به افزایش میزان طلاق در سطح استان به ویژه شهرستان دیر، تأکید کرد: خانواده‌های فرهنگی و متدین شهرستان در راستای افزایش سنت حسنه داوری و استفاده از ریش سفیدی و بکار گیری صبر و شکیبایی در هنگام بروز اختلافات خانوادگی، تلاش کنند.

امام جمعه دیر نیز با بیان اینکه واژه ریش سفیدی از قدیم الایام بوده اظهار داشت: حل اختلافات با ریش سفیدی کاری ارزشمنداست امروز دشمن دنبال همین است که ما را بجان همدیگر بیاندازد و مردم باید هوشیار و بیدار باشند و با وحدت و یکدلی و منسجم اختلافات را حل وفصل کنند.

حجت الاسلام با اشاره به نقش مهم شورای ریش سفیدی در دیر گفت:اگر شورای ریش سفیدان در شهرستان دیر اجرایی شود آسیب‌های اجتماعی هم در جامعه کاهش می‌یابد.

فرمانده انتظامی شهرستان دیر نیز در این همایش گفت: ارتقای امنیت اجتماعی از جمله رویکرد‌های جدی مسئولان انتظامی است و برای تحقق این مهم از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

سرهنگ فرهاد آراوند، با بیان اینکه، نیروی انتظامی به عنوان یک سازمان خدمت‌گذار در خدمت مردم است، اظهار داشت: وظیفه نیروی انتظامی حفظ امنیتی است که توسط همه افراد جامعه به دست آمده است.

وی با تاکید بر مقابله با سوداگران مرگ گفت: با تلاش نیروی انتظامی ۱.۴ تن مواد مخدر در دیر کشف شدکه نقش ریش سفیدان و معتمدان محلی در کاهش جرم بسیار مهم است.

انتهای پیام/م

هسته پیشگیری از وقوع جرم توسط ریش سفیدان در شهرستان دیر ایجاد می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگاه دادگستری خانواده نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت وضعیت نارنجی به یزد

پس از باران‌های شدید هفته گذشته، اداره کل هواشناسی استان یزد برای آخر هفته برخی شهرستان‌های استان یزد وضعیت نارنجی اعلام کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، استان یزد در هفته گذشته همانند بسیاری از نقاط کشور، با بارش‌های بسیار شدید و سنگینی روبه‌رو بود و این بارش‌ها به وقوع سیلاب در نقاط مختلف یزد منجر شد.

پس از این هفته پر بارش، اداره کل هواشناسی استان یزد برای دو روز پایانی هفته جاری هم وضعیت نارنجی و وقوع بارش‌های رگباری به همراه رعد و برق و باد اعلام کرده است.

بر اساس اعلام هواشناسی استان، از ابتدای پنجشنبه 13 اردیبهشت تا اوایل روز جمعه 14 اردیبهشت، در شهرستان‌های اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، زارچ، مهریز، میبد و یزد وضعیت نارنجی خواهد بود.

نوع مخاطره اعلام شده از سوی هواشناسی استان یزد برای این دو روز در شهرستان‌های مذکور، بارش‌های رگباری بعضا با رعد و برق، در مناطق مستعد با احتمال تگرگ و وزش باد به نسبت شدید خواهد بود.

هواشناسی استان یزد اعلام کرده که اثرات این مخاطره شامل آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال وقوع صاعقه و تگرر و همچنین اختلال در ترددهای جاده‌ای خواهد بود.

بر این اساس توصیه شده که دستگاه‌های امدادی و اجرایی آمادگی لازم جهت مقابله با مخاطرات جوی را داشته باشند و کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها پاکسازی شود.

همچنین از عموم مردم خواسته شده که از سفرهای غیرضروری درون و برون استانی، کوهنوردی، اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، چرای دام‌ها به ویژه در مناطق مرتفع پرهیز کرده و ضمن استحکام سازه‌های موقت، در تردد‌های جاده‌ای احتیاط لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/781/

دیگر خبرها

  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان