Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 وزیر آموزش و پرورش عصر امروز دهم مردادماه و در اولین روز از سفر دو روزه خود به استان کرمان به همراه سرپرست استانداری کرمان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلای و تنی چند از مسئولین استانی از روند ساخت دبیرستان دخترانه شهید سید حسین مهدوی شهر کرمان بازدید کرد.

براساس این گزارش عملیات اجرایی این مدرسه خیرساز با زیربنای 3 هزار و 500 متر از شهریور 96 آغاز و در تابستان 98 به بهره برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که برآورد هزینه ساخت این مدرسه 18 کلاسه 5 میلیارد تومان است که خیر «صدیقه مهدوی» متعهد شده 3 میلیارد تومان از ساخت این مدرسه را تامین کند که تاکنون بیش از 2 میلیارد تومان آن پرداخت و 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین وزیر آموزش و پرورش کلنگ احداث دبیرستان دخترانه شاهد شهر کرمان را به زمین زد.

برپایه این گزارش هزینه تخریب و بازسازی این مدرسه 18 کلاسه با زیربنای 3 هزار متر مربع حدود 5 میلیارد تومان است که بخشی از اعتبار آن توسط خیر مدرسه ساز، خانواده «خزائی» تامین شده است.

همچنین مدرسه ابتدایی «برزو آمیغی» نیز در این سفر توسط وزیر آموزش و پرورش مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام

 

 

 

منبع: وانا

کلیدواژه: کلنگ زنی مدرسه منطقه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات صحرایی درباره کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان

وزیر آموزش و پرورش درباره لغو کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان گفت: رای دیوان عدالت اداری باید اجرا شود و از حقوق دانشجو معمان به میزان استفاده از خدمات کسر شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش در مرکز ارتباط مردمی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: فردا در روز چهارشنبه 12 اردیبهشت، گروهی از معلمان به نمایندگی از جامعه معلمان کشور، به دیدار رهبر انقلاب می‌روند و در این دیدار، عیدی خود را از ایشان دریافت می‌کنند. معلمان در سال پیش رو، در راستای اجرای سخنان ایشان تلاش خواهند کرد و سال بعد، گزارش اقدامات انجام شده را به ایشان ارائه می‌دهند.

وی در نخستین تماس تصویری با یکی از داوطلبان آزمون استخدام آموزگاری از شهر نیشابور که نسبت به نحوه اعمال امتیاز بومی در این آزمون بر خلاف محتوای منتشر شده در دفترچه راهنمای آزمون گفت: معیار دفترچه است و باید براساس آن اقدام شود، موضوع بررسی خواهد شد و نتیجه را پیگیری و اعلام می‌کنیم، البته امتیاز بومی قانون است و باید اعمال شود. در آزمون استخدامی به دنبال افرادی هستیم که علاقه‌مند به معلمی هستند و آن را فقط به عنوان شغل نمی‌دانند‌.

تماس دوم از جانب دانشجو معلمی بود که درباره ابطال کسر 45 درصد از حقوق دانشجو معلمان سوال پرسید، وزیر آموزش و پرورش دراین‌باره گفت: رای دیوان شیوه گرفتن را ابطال کرده است، مصوبه مربوط به سال 91 است که براساس قانون متعهدین خدمت گفته است که 45 درصد برای ارائه خدمات رفاهی کسر شود و همین موضوع باعث شده است که به دانشگاه فرهنگیان به اندازه سایر دانشگاه‌ها بودجه ندهند.

صحرایی ادامه داد: وقتی رای به ما ابلاغ شد از استان‌ها خواستم تا این شیوه کسورات را نگه دارند تا هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان تصمیم بگیرد همچنین به دانشگاه گفتیم به ما جدول ارائه داده و وضعت کسر از حقوق دانشجو معلمان به ازای وضعیت هر دانشجو متفاوت باشد.

وی گفت: پیوستی که در کنار نامه بنده در فضای مجازی منتشر شده است، از جانب بنده نبوده و مورد تایید نیست، به پلیس فتا گفته‌ایم که این موضوع را پیگیری کند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان بابد رای دیوان عدالت اداری را اجرا کند و هرفردی به میزانی که از خدمات دانشگاه بهره مند می‌شود از حقوق او کسر شود.

صحرایی در تماس تصویری با معلم جوانی که در مدارس روستایی تدریس می‌کند و نسبت به حقوق پایین نومعلمان گلایه داشت و خواستار اجرای فوق‌العاده ویژه برای معلمان بود، گفت: امسال 8 نفر از معلمان نمونه کشوری از میان معلمان روستایی بودند که این نشان‌دهنده توجه به آنهاست.

وی افزود: به دنبال احیای پرداخت حق ایاب و ذهاب به معلمان هستیم همچنین معلمان فوق‌العاده ویژه دریافت می‌کنند اما درصد آن 100 درصد مورد انتظار نیست و طبق قانون برای 20 درصد کارمندان پیش بینی شده است و اگر وزارتخانه‌‌ای مانند نفت فوق‌العاده ویژه را اجرا می‌کند درآمد اختصاصی دارد البته از وقتی که وزارت آموزش و پرورش مصوبه رتبه‌بندی را دریافت کرد، اکنون دستگاه‌های دیگر مانند نیروهای مسلح هم خواستار رتبه‌بندی هستند‌.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: به حوصله نیاز است تا فوق‌العاده ویژه را برای گروهی از معلمان جا بیندازیم البته در داخل وزارت آموزش و پرورش تا 100 درصد فوق‌العاده ویژه هم داریم به عنوان مثال کارکنان حقوقی و آی تی که معلم نیستند البته آنها هم حاضرند این حقوق را بدهند و رتبه‌بندی را بگیرند.

صحرایی افزود: بعد از اجرای رتبه بندی معلمان میانگین حکم آنها از دستگاه‌های دیگر بالاتر است، البته معلمان باید محدودیت حقوق دریافتی خود را با اضافه کار و حق التدریس جبران کنند. تلاش می‌کنیم به معلمان خدمت کنیم و امشب دولت خدمتی به معلمان خود خواهد کرد.

تماس بعدی از سوی مدیر مدرسه شبانه‌روزی فاطمیه بره سر از استان گیلان بود، که وی در پاسخ گفت: 68 دختر در مدرسه ما تحصیل می‌کنند و با افزایش هزینه‌ها باعث بدهی بسیاری در بحث تعذیه دانش‌آموزان شده است و سرانه غذایی که واریز شده پاسخگوی نیازها نیست همچنین فضای مدرسه دچار از جمله دیوار مدرسه دچار فرسودگی شده است.

وزیر‌آموزش و پرورش در این باره گفت: رئیس سازمان نوسازی را برای بررسی وضعیت مدرسه اعزام خواهم کرد تا تجهیزات مورد نیاز مانند نیمکت را اختصاص دهند و 100 میلیون تومان به عنوان هدیه به حساب مدرسه واریز می‌کنیم تا به تغذیه دانش‌آموزان اختصاص دهند.

صحرایی در پاسخ به مشکل معلمان خرید خدمات آموزشی گفت: معلمان خرید خدمات آموزشی باید در آزمون استخدامی شرکت کنند و اگر قبول نشوند به عنوان قرارداد کار معین استخدام خواهند شد و تعداد آنها در کشور 26127 نفر است که برای پرداخت حقوق آنها بودجه نداشتیم چون امسال برای به کارگیری آنها مجوز نداشتیم.

وی در پاسخ به تماس معلمی از استان سیستان و بلوچستان درباره نبود رفاهیات برای معلمان، کلاس‌های درس شلوغ مدارس که 35 تا 40 نفر جمعیت دارند، گفت: معلمان از گذشته رفاهیات نداشتند و در این دولت کار را شروع کردیم و سعی داریم در روز معلم از شرمندگی معلمان دربیاییم و باید به شیوه‌های خود رفاهیات را جبران کنیم‌.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: حق‌التدریس در حال به روز شدن است و سه ماه پرداخت شده و در اردیبهشت باقی مانده آن پرداخت خواهد شد و مطالبات حق‌‌التدریس را تسویه می‌کنیم و باقی مانده مربوط به سال 1403 تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت خواهد شد همچنین از ابتدای سال تحصیلی آینده حق‌‌التدریس معلمان دو ماه پرداخت خواهد شد‌.

صحرایی گفت: تدریس در کلاس‌های 40 نفری واقعا دشوار است و اکنون میانگین تراکم کشوری 24 نفر است اما در برخی استان‌ها بالای 40 نفر است در تهران، جمعیت دانش‌آموزان بسیار بیشتر از سیستان و بلوچستان است.

وی در آخرین تماس درباره اعمال رتبه جدید در حقوق معلمان بازنشسته گفت: این مشکل حل شده است و از شب گذشته صندوق بازنشستگی کشوری برای اعمال احکام در حقوق اقدام کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • توضیحات صحرایی درباره کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر