Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:16:38 GMT

میانگین زمان خدمات اورژانس خمین کمتر از کشور است

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۶۵۱۲۹

میانگین زمان خدمات اورژانس خمین کمتر از کشور است

خمین - ایرنا - سرپرست اداره حوادث و فوریت های پزشکی خمین گفت: میانگین زمان حضور اورژانس 115 در خدمات حوادث جاده ای و شهری این شهرستان ازمیانگین کشوری کمتر است.

«علی صفدری » روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میانگین زمان حضور اروژانس جاده ای کشور 14 دقیقه و خدمات درون شهری هشت دقیقه اعلام شده درحالیکه این شاخص در خمین برای خدمات اورژانس جاده ای 51 ثانیه و خدمات اورژانس درون شهری 6 دقیقه و 52 ثانیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: 800 میلیون ریال امسال برای تجهیز پایگاه ها و ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی خمین هزینه شده است.
سرپرست اداره حوادث و فوریت های پزشکی خمین ادامه داد: 2 پایگاه اوژانس جاده ای این شهرستان در محورهای خمین - شازند و خمین - محلات راه اندازی شده و در حوزه شهری نیز یک پایگاه فعال است.
صفدری عنوان کرد: مجوز دیگری برای راه اندازی پایگاه اورژانس شهری در خمین صادر شده است.
وی توضیح داد: عملیات اجرایی سومین پایگاه اورژانس جاده ای شهرستان خمین از تیرماه سال جاری در زمینی به وسعت 400 متر و با زیر بنای 100 متر مربع آغاز شده است.
سرپرست اداره حوادث و فوریت های پزشکی خمین ادامه داد: یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی برای ساخت این پایگاه اورژانس جاده ای مصوب شده است که در صورت تخصیص به موقع تا اواخر امسال بهره برداری می شود.
صفدری اظهارداشت:چهار هزار و 500 تماس امسال با اورژانس این شهرستان گرفته شده که 724 تماس منجر به اعزام شده است.
وی گفت: ایست قلبی، غرق شدگی، مسمومیت استنشاقی، برق گرفتگی، تشنج و سکته های قلبی و مغزی از مهمترین تماس های امدادخواهی خمین در سال جاری بوده است.
خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه امام راحل است که 105 هزار نفر جمعیت دارد.
این شهرستان یک واحد بیمارستانی برای خدمات درمانی و بستری دارد.
7277/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي علوم پزشكي اورژانس ميانگين حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: این حادثه حوالی ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان آمبولانس پایگاه اورژانس راسخی نیشابور و آمبولانس پایگاه اورژانس زعفرانیه سبزوار به صحنه حادثه اعزام شدند.    سید حمید حسینی افزود: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه پنج نفر ارزیابی شد که اقدامات پیش بیمارستانی برای تمامی مصدومان این حادثه انجام شد.   وی بیان کرد: ۲ مصدوم این حادثه در محل به صورت سرپایی درمان و سه مصدوم دیگر توسط آمبولانس پایگاه راسخی از اورژانس نیشابور و آمبولانس پایگاه زعفرانیه از اورژانس سبزوار به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید بهشتی سبزوار منتقل شدند.   مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه» را زیر پوشش دارد و به صورت شبانه‌روزی و رایگان به این جمعیت خدمات ارائه می‌دهد.      

 

دیگر خبرها

  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!