Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی با حضور ۳۲ خانواده در بخش آشپزی خانواده و ۱۶ آشپز حرفه ای از دیروز(۱۰ مرداد) در مجموعه پیام زنجان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در حاشیه این جشنواره اظهار کرد: جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی با محوریت استعدادیابی آشپزی به مدت سه روز در زنجان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یحیی رحمتی با یادآوری اینکه جشنواره مذکور در بخش های جشنواره و مسابقه اجرا می شود، خاطرنشان کرد: 32 خانواده در بخش آشپزی خانواده و 16 آشپز حرفه‌ای نیز در بخش آشپزان حرفه‌ای در این جشنواره به رقابت می پردازند.

 

به گفته وی، استعدادیابی و استفاده از غذاهای سنتی، رقابت بین آشپزان حرفه‌ای به منظور انتخاب اساتید از بین آن‌ها و نیز رتبه‌بندی رستوران‌ها از اهداف این جشنواره است.

 

رحمتی با بیان اینکه پنج آشپز برگزیده برای شركت در جشنواره بین‌المللی گردشگری در بهمن‌ماه امسال معرفی خواهد شد، تصریح کرد: 10 غرفه به بخش آشپزی و 60 غرفه برای نمایش صنایع دستی اختصاص یافته است.

 

وی افزود: در این جشنواره تاسیسات گردشگری سطح شهر زنجان، 16 سفره‌خانه، مجموعه گردشگری و هتل در اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی مورد داوری قرار می‌گیرد.

 

این مقام مسوول ادامه داد: احیا و ترویج غذاهای سنتی به عنوان یک جاذبه گردشگری، هدایت استعدادهای آشپزی به‌ویژه جوانان به سوی راه‌اندازی کسب و کار مستقل، برندسازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری، ایجاد شور و نشاط در خانواده‌ها و تحرک اجتماعی، توجه به غذای سنتی به عنوان سوغات محلی، ملی و بین‌المللی و تجاری‌سازی آن، توسعه نقش غذاهای محلی در منوی هتل‌ها و واحدهای پذیرایی و کیترینگ‌ها، از دیگر اهداف برپایی جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در زنجان است.

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس کنکور۹۷ کنکور سراسری دولت زلزله کرمانشاه مناطق زلزله زده بهرام قاسمی سوریه روزنامه کانون های مساجد جشنواره غذا و هنر آشپزی ایرانی استعدادیابی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محمود بیات که مدرک دوره کارشناسی تا دکتری تخصصی خود را در رشته مهندسی منابع طبیعی - جنگلداری از دانشگاه تهران دریافت کرده است، درباره این طرح توضیح داد: جنگل‌های ایرانی- تورانی جایگاه ویژه‌ای در توسعه اقتصادی و زیست بومی کشور دارند و تضمین‌کننده بقا و پایداری آب و خاک کشور هستند. وی به تعریف گردشگری طبیعت پرداخت و افزود: گردشگری طبیعت به نوعی از انواع جهانگردی یا گردشگری اطلاق می‌شود که در آن طبیعت و محیط زیست برای گردشگر مقدم بر هرچیز دیگری است. از طرفی امروزه مشخص شده است که گردشگری طبیعت مهم‌ترین منبع کسب درآمد برای حفاظت از تنوع طبیعی محسوب می‌شود.

این محقق و پژوهشگر در ادامه بیان کرد: جنگل‌های نیمه‌انبوه تا تنک جنگل‌های ایرانی تورانی به‌دلیل آنکه بسیاری از تفرجگاه‌های طبیعی نظیر کوه، دره، رودخانه، آبشار، غار، دریاچه، چشمه، حیات وحش و پوشش گیاهی را در خود جای داده‌اند، اگر فرایند شناسایی و ناحیه‌بندی گردشگری طبیعی برای آن‌ها انجام شود، می‌توان برنامه‌ریزی بهینه‌ای برای استفاده از آن‌ها اعمال کرد.

وی اضافه کرد: هدف اصلی طرح‌های جنگلداری در این جنگل‌ها، بررسی موضوعات زیست بومی، اقتصادی و اجتماعی است و برای مدیریت صحیح این جنگل‌ها ضرورت دارد، طرح جامع و پویای جنگلداری چندمنظوره که پاسخگوی نیروهای پیشران باشد طراحی شود. به دلیل شرایط خاص اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جنگل‌های ایرانی تورانی، آسیب‌های شدیدی به این جنگل‌ها وارد شده است. مدیریت علمی در قالب طرح‌های جنگلداری در جنگل‌های ایرانی تورانی در چند دهه اخیر شروع شده و طرح‌های متعددی در این جنگل‌ها اجرا شده است. برای تحقق اهداف طرح‌های جنگلداری، باید جنگلداری مشارکتی و اجتماعی به‌کار گرفته شود. هدفی که این طرح در بلند مدت دنبال می‌کند علاوه بر حفاظت از جنگل‌ها، سوق دادن این جنگل‌ها با اجرای عملیات‌های پیش‌بینی شده در طرح به سمت پایداری جنگل و ایجاد جنگل متراکم و انبوه است.

بیات تصریح کرد: به‌طور کلی هدف اصلی از اجرای طرح‌های مدیریت منابع جنگلی و طرح‌های جنگلداری چندمنظوره در استان تهران و شهرستان‌های ورامین و پیشوا حفاظت و احیا جنگل‌ها، ارزیابی اثر جنگل‌کاری گز بر روی پوشش گیاهی همراه و خاک و در نهایت مشخص کردن مناطق مستعد گسترش گردشگری اقتصادی بوده‌است. این امر با تهیه نقشه‌های شکل زمین و تلفیق آن‌ها با نقشه‌های پوشش گیاهی و نوع خاک حاصل از کارهای میدانی و عرصه‌ای به دست آمد.

«تهیه طرح جنگلداری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی، توسعه گردشگری و ارزیابی اثرات جنگل‌کاری بر خاک و پوشش گیاهی در جنگل‌های سرخ گز و گز گل کوچک شهرستان‌های ورامین و پیشوا» عنوان طرح پژوهشی محمود بیات عضو هیئت‌علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور است که با حمایت بنیاد ملی علم ایران به پایان رسانده است.

جنگل‌ها به‌عنوان یکی از مخازن و گنجینه‌های زمین، همواره مورد توجه اقشار مختلف جامعه از جمله محققان بوده است. بنیاد ملی علم ایران هم به سبب اهمیت موضوع، از طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با این حوزه حمایت کرده است.

دیگر خبرها

  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • عکس/ جشنواره لاله‌های باغ ایرانی
  • ببینید | اعتراف عجیب مجری زن جنجالی صدا و سیما با چاشنی آشپزی