Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > سینما - ماری کارلایل هنرپیشه‌ سرشناس دهه ۳۰ سینمای هالیوود دهم مرداد در یک مجتمع ویژه زندگی بازیگران بازنشسته در لس‌آنجلس چشم از جهان فروبست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ماری کارلایل از بازیگران بسیار قدیمی سینما در ۱۰۴ سالگی درگذشت. او در دهه ۳۰ میلادی با بازی مقابل بینگ کرازبی در چندین فیلم موزیکال به شهرت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر درگذشت این بازیگر کهنه‌کار را پسرش به رسانه‌ها اعلام کرد اما دلیل مرگ او را مشخص نکرد.

کارلایل در دوران فعالیت حرفه‌ای خود در بیش از ۶۰ فیلم جلوی دوربین رفت. او در اوایل دهه ۳۰ با بازی در نقش‌های کوتاه در فیلم‌هایی مانند «گرند هتل» بازیگری را آغاز کرد و پس از آن با بازی در فیلم‌هایی مانند «این سوی بهشت» به کارگردانی ویلیام کی.هاوارد به کارش ادامه داد.

او که با نام گلدوین ویتر در کالیفرنیا به دنیا آمده بود، در حقیقت با بازی در نقش‌های مقابل بینگ کرازبی در فیلم‌هایی مانند «دو برابر یا هیچ» محصول سال ۱۹۳۷ مشهور شد.

از دیگر آثار سینمایی ماری کارلایل می‌توان به «عشق در تبعید» و «یک شب سراسیمه» اشاره کرد. او آخرین بار در سال ۱۹۴۳ جلوی دوربین رفت و پس از آن از دنیای بازیگری کناره گرفت.

منبع: واشنگتن‌پست / ۱ اوت

241241

 

 

کلید واژه‌ها : بازیگران سینمای جهان - سینمای جهان - هالیوود -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازیگران سینمای جهان سینمای جهان هالیوود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۶۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر ارباب حلقه‌ها درگذشت

هیل نخستین بار سال ۱۹۸۲ با نام یوسر هیوز در مینی سریال «پسرانی از مواد سیاه» آلن بلیزدیل بازی کرد و با آن به شهرت رسید. همان سال، او نقش گروهبان پاتنم را در فیلم «گاندی» به کارگردانی ریچارد آتنبرو بازی کرد. هیل در چندین سریال تلویزیونی بریتانیایی دهه ۷۰ و ۸۰ هم ظاهر شد که «من، کلودیوس»، «اتاق‌ها» و «روباه» از جمله آن‌ها هستند.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، سال ۱۹۹۷، هیل نقش کاپیتان اسمیت را در فیلم «تایتانیک» جیمز کامرون که برنده ۱۱ جایزه اسکار شد، بازی کرد. او سپس به مجموعه «ارباب حلقه‌ها» پیتر جکسون پیوست و در «دو برج» و «بازگشت پادشاه» در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ در نقش پادشاه تئودن ظاهر شد که فیلم دوم نیز ۱۱ جایزه اسکار دریافت کرد. به این ترتیب هیل در ۲ فیلم از ۳ فیلمی که بیشترین جوایز اسکار را تا به امروز دریافت کرده‌اند، بازی کرده است. فیلم سوم که این رکورد را دارد «بن هور» است.

هیل سال ۲۰۱۵ در نقش دوک نورفولک، عموی آن بولین در مینی سریال «تالار گرگ» بازی کرد. این سریال هم برنده جایزه بفتا برای بهترین سریال درام شد.

برنارد هیل متولد سال ۱۹۴۴ در منچستر بود و در طول دوران بازیگری خود که بیش از پنج دهه را دربرگرفت، در فیلم‌های مهم دیگری، چون «رویای یک شب نیمه تابستان» (۱۹۹۹)، «جنایت واقعی» (۱۹۹۹)، «شاه عقرب» (۲۰۰۲)، «والکری» (۲۰۰۸) و صداپیشگی در انیمیشن «پارا نورمن» (۲۰۱۲) حضور داشت.

آخرین نقش آفرینی وی در کنار مارتین فریمن در درام پلیسی «پاسخ دهنده» است که پخش فصل دوم آن از همین هفته در شبکه یک بی‌بی‌سی شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • «برنارد هیل» درگذشت
  • بازیگر ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • بازیگر مطرح تایتانیک درگذشت
  • برنارد هیل درگذشت
  • «برنارد هیل»، شاه «تئودون» ارباب حلقه ها درگذشت
  • درگذشت بازیگر «تایتانیک» و «ارباب حلقه‌ها» در ۷۹ سالگی
  • بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید