Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از افتتاح اولین نیروگاه تولید برق منطقه آزاد انزلی ظرف سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، اولین نیروگاه تولید برق منطقه آزاد انزلی که پنجمین نیروگاه تولید برق ۲۵ مگاواتی کشور و نخستین نیروگاه تولید برق در این ابعاد در استان گیلان است با سرمایه گذاری بخش خصوصی ظرف سه ماه آینده در این منطقه شروع به کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رضا مسرور، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در جریان بازدید از مراحل تجهیز نهایی این نیروگاه با بیان اینکه نیروگاه تولید برق ۲۵ مگاواتی CHP ظرف سه ماه آینده آماده بهره برداری و در مدار برق کشور قرار می گیرد، اظهار داشت: این نیروگاه با مجموع سرمایه گذاری 240 میلیارد ریالی و سرمایه گذاری ارزی 9 میلیون یورویی بخش خصوصی در زمینی به مساحت چهار هزار و 700 متر مربع در جوار پست برق 63 به 20 کیلو ولت منطقه مراحل پایانی کار احداث خود را طی می‌کند و بعد از شروع به کار زمینه اشتغال مستقیم برای حدود 30 نفر از نیروهای متخصص فرآهم می‌شود.

 

وی تأمین برق و پاسخگویی به روند رو به رشد نیازهای انرژی بخش‌های صنعتی و تجاری و مجتمع بندری کاسپین، در محدوده منطقه آزاد انزلی را از مهمترین دلایل ساخت این نیروگاه اعلام کرد و گفت: نیروگاه تولید برق ۲۵ مگاواتی CHP منطقه آزاد انزلی، پنجمین نیروگاه در نوع خود در سطح کشور و اولین آن در استان است که با سرمایه گذاری شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور به عنوان یکی از قوی‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه ساخت و نگهداری نیروگاه‌های برق کشور، در این منطقه ساخته می‌شود.

 

مسرور با بیان اقدامات این سازمان در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و شهرواندان منطقه، در خصوص اهمیت نیروگاه‌های مولد برق مقیاس کوچک تاکید کرد: مولدهای مقیاس کوچک برق، نسل جدید کارخانه‌های برق خصوصی نامیده می‌شود که پر بازده‌ترین و بهترین کارایی آنها نوع مدل هایCHP است که دارای قابلیت تولید همزمان برق و حرارت می‌باشد، که براساس این توانایی، امکان تأمین آب گرم برای مصارف شرکتی و خانگی علاوه بر برق نیز از سوی این نیروگاه از دیگر مزایای چنین نیروگاه‌هایی است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، تکنولوژی این نیروگاه را از معتبرترین و مدرن‌ترین شرکت تولید کننده موتورهای تولید برق مقیاس کوچک آلمان اعلام و اضافه کرد: راهبرد استفاده از نیروگاه‌های کوچک به عنوان نیروگاه‌های دوستدار محیط زیست در کشورهای اروپایی و امریکای شمالی متداول است، و سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای اهداف توسعه‌ای خود، استفاده از چنین نیروگاه‌هایی را در دستور کار قرار داده است.  

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس روزنامه های ورزشی کنکور سراسری سوریه کنکور۹۷ روزنامه آمریکا سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار نیروگاه تولید برق منطقه آزاد انزلی اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در جاده رشت - انزلی ۱ کشته و ۳ مصدوم برجای گذاشت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: برخورد شدید یک دستگاه خودرو سواری کوئیک با درخت و دیوار منزل مسکونی در جاده رشت - انزلی یک کشته و سه مصدوم برجای گذاشت.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: برخورد شدید یک دستگاه خودرو سواری کوئیک با درخت و دیوار منزل مسکونی در ساعت ۲:۳۲ بامداد امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله سه آتش نشان به همراه یک دستگاه خودرو اطفای حریق و نجات به محل حادثه واقع در جاده رشت- انزلی جنب دیوار فرودگاه روستای بیج اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: برخورد خودرو با درخت و دیوار منزل مسکونی باعث مصدومیت شدید سه مرد و یک زن حدوداً ۳۰ تا ۳۵ ساله شده بود که تیم عملیات آتش‌نشانی با همکاری عوامل اورژانس نسبت به خارج کردن هر چهار مصدوم اقدام کردند.

مؤمنی با بیان اینکه مصدومان توسط سه خودرو اورژانس حاضر در محل به مراکز درمانی انتقال یافتند، تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی یکی از مصدومان مرد در بیمارستان فوت کرده است.

وی با بیان اینکه بررسی علت حادثه بر عهده کارشناسان مربوطه است، گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی ستادی و عملیاتی و ۹۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و موتور سیکلت در ۱۵ ایستگاه در آماده خدمات‌رسانی به شهروندان است.

کد خبر 750477

دیگر خبرها

  • تصادف در جاده رشت - انزلی ۱ کشته و ۳ مصدوم برجای گذاشت
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • کاهش ناترازی انرژی با نصب پنل‌های خورشیدی در اصفهان
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان