Web Analytics Made Easy - Statcounter

با فیلمسازان تماس گرفته می‌شود و آن‌ها را از فراخوان مطلع می‌کنند که بسیار خوب است. متاسفانه در برگزاری جشنواره در دوره قبل حضور نداشتم، ولی تا جایی که خبر‌ها را پیگیری می‌کردم می‌دانم که بسیار خوب و حرفه‌ای برگزار شده است.

این کارگردان افزود: به نظر من هر جشنواره باید برای خود تولیداتی داشته باشد. اصولاً هدف برگزاری یک جشنواره باید این باشد که یکسری تولیدات را هم در دل خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بخواهیم جشنواره‌هایی نظیر جشنواره فجر داشته باشیم و همان فیلم‌هایی که در جشنواره فجر نمایش داده می‌شود را در سایر جشنواره‌ها نمایش بدهیم، تکرار مکررات است. فکر می‌کنم رسالت هر جشنواره این است که خود تولید داشته باشد و متولی اتفاقات جدید باشند، به این شکل که فیلمنامه دریافت کنند و فیلمنامه‌هایی را که برتر هستند تشویق و حمایت کنند تا تبدیل به فیلم شوند.

این کارگردان ادامه داد: البته برگزاری جشنواره از این منظر که یک کار فرهنگی است، بسیار خوب است. کسانی که این گونه جشنواره‌ها را برگزار می‌کنند متوجه ضعف‌ها و قوت‌های آن جشنواره هستند و قطعا اتاق فکر‌هایی دارند و می‌دانند چه کار‌هایی برای بهتر شدن باید انجام داد. به طور کلی تولید، مهم‌ترین رکن هر جشنواره می‌تواند باشد؛ ولی بخش فیلم کوتاه این جشنواره نیاز به کار و توجه بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه مباحث سلامت جسمی و روحی در جشنواره فیلم سلامت مورد توجه است، ادامه داد: این موضوع بسیار مهم است. در حال حاضر جامعه کنونی ما واقعا به این مباحث و همچنین دوره درمان خوب نیاز دارد. به نظرم همه فیلم‌های سینمای ایران در بحث سلامت اجتماعی موثر بوده و اکثر آن‌ها از سلامت اجتماعی حرف می‌زنند. هر کدام از این فیلم‌ها یکی از درد‌های جامعه را بازگو کرده و یک سری مشکلات و معضلات را بررسی می‌کنند.

کارگردان فیلم کوتاه «تو فقط مادر من باش» در مورد تاثیر سینما و رسانه در بحث سلامت اجتماعی عنوان کرد: سینما و رسانه صد درصد در بحث سلامت اجتماعی نقش دارند. کافیست به این فکر کنید که مردم روزانه چقدر به سینما‌ها می‌روند و فیلم می‌بینند و چقدر فیلم دیدن مهم است، چقدر از فیلم‌هایی که به صورت DVD در شبکه نمایش خانگی فروش می‌روند. این یعنی مردم استقبال می‌کنند.

توکلی در خصوص سفارشی بودن و یا خودجوش بودن آثار در موضوع سلامت تاکید کرد: به نظر من در حوزه سلامت هر فیلمی می‌تواند ساخته شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سلامت جشنواره فیلم جامعه درمان سینمای ایران سلامت جامعه مشکلات رسانه رسانه سینمای ایران رقیه توکلی فیلم مادری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۶۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس

غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این نمایشگاه در   ۳۰ غرفه شامل؛ بهداشت، درمان، اورژانس، مشاوره و حوزه‌های مختلف درمانی برپا شده است.

جاودان افزود: این غرفه  ها دو روز ادامه دارد.

وی گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

این نمایشگاه تا جمعه ۷ اردیبهشت در بلوار ساحلی بوستان غدیر (زیر پرچم ) از ساعت ۱۷ تا ۲۲  جهت بازدید عموم مردم دایر است .

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • میزبانی نمایشگاه و جشنواره سلامت از شهروندان
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس