Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به روند روبه رشد شکل‌گیری استارتاپها و تب برگزاری رویدادهای استارتاپی، تاکنون برای شما سؤال شده که بیشترین سهم از برگزاری این رویدادها در اختیار کدام استانهای کشور است؟ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ تقویم مرکز کسب‌وکارهای نوپا در حال حاضر یکی از جامع‌ترین تقویمهای استارتاپی و کارآفرینی کشور به حساب می‌آید که سعی کرده تمامی رویدادهای مرتبط با این حوزه را پوشش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمار دوره‌ای پوشش داده شده از رویدادهای استارتاپی، گزارشی از توزیع این رویدادها در استانهای کشور در حدفاصل تیرماه 96 تا تیرماه 97 منتشر شده که توجه به آن خالی از لطف نیست.

طبیعتا رویدادهای حوزه کارآفرینی یکی از شاخصهای توسعه زیست‌بوم کارآفرینی است؛ در این رویدادها می‌توان با گردآوری فعالان حوزه کسب‌وکارهای نوپا در کنار یکدیگر، باعث افزایش مهارتهای تخصصی، شناسایی فرصتهای بومی و دسترسی به منابع مشترک براساس ظرفیتهای منطقه‌ شد و همچنین برگزاری چنین برنامه‌هایی، نقش بسیار مهمی در انتقال دانش و تجربه افراد داشته که می‌تواند کاهش هزینه کسب‌وکار و افزایش نرخ موفقیت را در پی داشته باشد.

در این نقشه برای تحلیل بهتر وضعیت، علاوه بر فراوانی رویدادها از سه شاخص «جمعیت، توسعه فاوا و نرخ مشارکت اقتصادی» نیز استفاده شده است.

شاخص جمعیت، نشاندهنده افراد ساکن در یک محدوده جغرافیایی برحسب میلیون نفر است که امکان تحلیل حجم رویدادها به‌طور سرانه را امکانپذیر می‌کند؛ شاخص توسعه فاوا (IDI) شاخص توسعه و پیشرفت ICT در کشورها است.

این شاخص از سوی اتحادیه جهانی مخابرات (ITU)‌ ارائه شده و میزان توسعه‌یافتگی ICT را بر مبنای یازده ویژگی ارزیابی کرده و نشان می‌دهد هر منطقه تا چه میزان به‌سوی یک جامعه اطلاعاتی و دیجیتالی در حرکت است که بیشترین مقدار آن می‌تواند عدد 10 باشد.

همچنین شاخص نرخ مشارکت اقتصادی نشان می‌دهد چند درصد از جمعیت موردنظر که در سن کار قرار دارند، فعال هستند؛ جمعیت فعال شامل افرادی است که مشغول به کار بوده یا در جستجوی کار هستند.

نمودار گرافیکی زیر نشاندهنده وضعیت هر استان در حوزه برگزاری رویدادهای استارتاپی است:

انتهای پیام/

R1012190/P1010114/S2,1313/CT7 واژه های کاربردی مرتبط معاونت علمی ریاست جمهوری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت علمی ریاست جمهوری معاونت علمی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است

غلامرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه باز گرداندن بدمینتون زنجان به دوران اوج خود، یکی از رویکردها و برنامه‌های اصلی این هیأت در سال‌جاری به شمار می‌رود، افزود: بی‌تردید با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شاهد حضور پررنگ‌تر بدمینتون زنجان در رویدادهای مختلف ملی نسبت به ادوار گذشته خواهیم بود.

وی با یادآوری اینکه بدمینتون یکی از رشته‌هایی است که از ظرفیت‌های بسیار غنی و ارزشمندی برخوردار بوده و با همین پتانسیل قادر خواهیم بود امسال به یکی از رشته‌های ورزشی پرافتخار استان تبدیل شویم، اظهار کرد: برای رسیدن به این مهم، بنا داریم در همه رویدادهای ملی و بین‌المللی حضور داشته باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه اهتمام به رده‌های سنی آقایان و بانوان جزو اولویت‌های این هیأت برای مسابقات داخلی و برون‌مرزی خواهد بود، ادامه داد: بی‌شک با توجه به زیرساخت‌هایی که در حوزه بدمینتون داریم، قادر خواهیم بود میزبانی شایسته برای اردوهای تیم‌ملی و سایر رویدادهای داخلی و بین‌المللی باشیم که این خود زمینه توسعه بدمینتون زنجان را فراهم خواهد کرد.

رئیس هیأت بدمینتون استان زنجان در ادامه از برگزاری اردوی تیم‌ملی پسران زیر ۱۵ سال در فروردین‌ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری این اردو را به عنوان اولین میزبانی بدمینتون زنجان از یک رویداد ملی به فال نیک گرفته و تلاش داریم با تداوم این روند، بدمینتون زنجان به روزهای اوج خود نزدیک کنیم.

باقری با تاکید بر اینکه برای تحقق برنامه‌های خود نیاز مبرم به حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان داریم، تصریح کرد: حمایت از بدمینتون زنجان می‌توان منجر به حضور نمایندگان بدمینتون استان در رقابت‌های لیگ دسته دو و دسته یک کشوری همانند سال‌های گذشته باشد.

کد خبر 6089586

دیگر خبرها

  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • اینفوگرافیک | عملکرد کمیسیون تخلفات شرکتها، رانندگان و مالکین بخش حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین