Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیارد دلاری شرکت‌ام تی‌ان آفریقای جنوبی در ایران برای گسترش شبکه فیبر نوری در شهرهای مختلف را در ابهام فرو برد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا به نقل از بلومبرگ، منابع آگاه اعلام کردند قرار بود شرکت ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیون دلاری شبکه فیبر نوری در شهرهای مختلف ایران را گسترش دهد اما تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران روند اجرای این پروژه را با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارداد احداث این شبکه فیبرنوری سال گذشته میلادی بین ایران و شرکتبه عنوان بزرگ‌ترین شبکه ارائه دهنده خدمات مخابراتی بی‌سیم در آفریقا بسته شد اما تاکنون اجرای این پروژه پیشرفت بسیار پایین کمی داشته است.

از جمله مهمترین موانع پیش روی اجرای این پروژه عدم توانایی دولت ایران در تأمین منابع مالی مورد نیاز در سایه مشکلات اقتصادی و ارزی است.

سخنگوی شرکت ام‌تی‌ان اعلام کرد در روز هشت آگوست، لیست به روز شده سهامداران این شرکت در پروژه‌های ایران برای شش ماه نخست سال جاری منتشر خواهد شد.

این شرکت که دفتر مرکزی آن در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی قرار دارد، تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی در ایران ۴۳ میلیون مشترک داشته و پس از نیجریه، ایران دومین بازار بزرگ این شرکت مخابراتی محسوب می‌شود.

این شرکت نخستین‌بار ارائه اینترنت همراه را در سال ۲۰۱۱ در ایران کلید زد اما از آن زمان به بعد به دلیل مشکل در تأمین مالی پروژه‌ها با در اجرای برخی برنامه‌های خود ناکام بوده است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور