Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@20:51:27 GMT

ظریف: قرار نیست با پمپئو دیداری داشته باشم

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۴۸۵۷

وزير امور خارجه ايران: هيچ برنامه‌اي براي ديدار با مايك پامپئو وزير خارجه آمريكا در حاشيه اجلاس آ.سه.آن وجود ندارد و قرار نيست ديداري باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محمدجواد ظريف كه براي شركت در پنجاه و يكمين اجلاس وزراي خارجه اتحاديه آ.سه.آن در سنگاپور به سر مي‌برد، با اعلام اينكه هيچ برنامه‌اي براي ديدار با مايك پمپئو وزير خارجه آمريكا در حاشيه اين اجلاس وجود ندارد و قرار نيست ديداري باشد، اظهار داشت: ديدار با آمريكا كم نداشتيم، شايد دوسال بيشترين ديدار را با آمريكايي‌ها داشتيم، اما دولت كنوني نشان داده كه به تعهدات خود پايبند نيست و ديدار براي ديدار معنا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي افزود:‌ آمريكايي‌ها بايد نشان دهند كه ديدارها به توافقي منجر مي‌شود كه اين توافق‌ها رعايت مي‌شود.

رئيس دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران با ذكر اين نكته كه بي اعتمادي نسبت به تعهد آمريكا واقعيتي است كه نه فقط در ايران بلكه در همه دنيا وجود دارد، به اعتياد آمريكا به تحريم اشاره كرد و گفت: آمريكا امروز دو وزير يك كشور متحد خود در ناتو (تركيه) را تحريم كرده كه دخالت در امور داخلي اين كشور است و نشان دهنده اين واقعيت است كه دولت كنوني آمريكا هيچ حدودي براي سياست‌هاي غيرقانوني خود و اعتياد به تحريم نمي‌شناسد.

ظريف افزود: همه دنيا به اين نتيجه بايد برسند كه بايد برخورد جمعي با اين گونه سياست‌ها انجام شود.

وزير امور خارجه ايران تاكيد كرد: در شرايطي هستيم كه حتي متحدان آمريكا نمي‌توانند به تعهدات اين كشور اعتماد كنند.

او افزود: خروج آمريكا از پيمان‌هاي پاريس، نفتا و... مجموعا شرايطي را ايجاد كرده كه بيانگر اين موضوع است كه آمريكا بايد اين آمادگي را داشته باشد كه اولا براساس احترام گفت‌وگو كند و ثانيا اينكه فشار و گفت‌وگو دو عنصر غيرقابل جمع هستند.

رئيس دستگاه ديپلماسي ايران گفت: آمريكا بايد يكي را انتخاب كند و بايد نشان دهد كه به نتيجه گفت‌وگو پايبند است، اما تاكنون نشان داده كه به نتايج پايبند نيست. بنابراين اينها موانع عمده‌اي است كه بيانگر آن است كه اظهارات اخير آمريكا بيشتر شبيه يك نمايش تبليغاتي بوده تا يك حركت سياسي باشد. 

رئيس دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران ديشب (چهارشنبه) در رأس هيأتي و بعد از سفري دو روزه به سريلانكا وارد سنگاپور شد تا در اجلاس وزاري خارجه آ.سه.آن شركت كند و همچنين سند الحاق ايران به پيمان  مودت و همكاري  اتحاديه آ سه آن (TAC) را به امضا برساند.

وزير خارجه ايران در حاشيه اين اجلاس با وزراي خارجه ژاپن، مالزي، ويتنام، تركيه، فيليپين و نخست‌وزير سنگاپور ديدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي به رايزني پرداخت. وي همچنين در حاشيه اين نشست تلفني با «ژان ايو لودريان» همتاي فرانسوي درباره برجام گفت‌وگو كرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ظریف وزیر امورخارجه ایران پمپئو اتحاديه آ سه آن آمریکا وزير خارجه آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

 دیدار قبلی امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند 1402 در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شده بود.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شدنشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا