Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@16:20:49 GMT

ایران به جرگه کشورهای سازنده موتورهای دیزلی پیوست

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۵۹۷۱

معاون وزیر دفاع گفت: ایران به جرگه کشورهای سازنده موتورهای دیزلی پیوست. آفتاب‌‌نیوز :  امیر رستگاری، در مراسم رونمایی از خط تولید موتور دیزل ۱۳۰۰ اسب بخار در شرکت دسا آمل با اشاره به این که امروز اندیشه‌های بزرگی در این کشور وجود دارند که فرصت را برای رشد و تلاش فراهم می کنند، اظهار کرد: ایجاد فرصت و بستر برای کار بسیار ارزشمند است و نیازمند افرادی هستیم که به ایرانی فرصت کار و شکوفایی بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی این حرکت را یک جهش در صنعت موتور های دیزلی در کشور دانست و با بیان این که این دستاورد، رسما ایران ما را به جرگه کشورهای سازنده موتورهای دیزلی وارد نمود، یادآور شد: این گام مهم در سایه باور، همت، تلاش و هم افزایی و توکل به خداوند متعال محقق شد.
رستگاری با بیان این که نخبگان ما در شرکت موتور سنگین جبهه موتور دیزل را فتح کردند و به دنبال دانش بالادستی و پایین دستی مرتبط رفتند، یادآور شد: امسال و سال آینده مجموعا ۶۰ دستگاه از این دیزل را برای راه آهن جمهوری اسلامی، حوزه صنایع دریایی و نیروگاه های مقیاس کوچک تولید خواهیم نمود.
به گزارش ایسنا،وی افزود: کاهش آلایندگی، عدم استفاده از سوخت های فسیلی، استفاده از پایه گاز سوز، سیال بودن و کوچک بودن از شاخصه های این پکیچ انرژی و حرارتی است.
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این که در شرکت دیزل سنگین ایران نقشه راه توسعه ای را لحاظ کرده‌ایم و معتقدیم اینجا باید به عنوان یک قطب صنعتی ادامه فعالیت بدهد، تصریح کرد: آمادگی داریم زمین در اختیار صنعتگران مازندران بگذاریم و مجموعه فنی و صنعتی مرتبط با تولید دیزل را ارائه کنیم تا هم برای نیاز خود تولید نمایند و هم در تامین زنجیره قطعات یدکی برای تولید این دیزل ملی با مجموعه شرکت دیزل سنگین ایران مشارکت کنند تا مازندران به عنوان قطب مولد برای خلق ثروت، رونق تولید و اشتغال فعالیت کند.
معاون وزیر دفاع، با اشاره به این که با وزارت نیرو برای تولید نیروگاه های ۳ مگاواتی مذاکره کردیم، گفت: هم چنین بحث تولید دیزل‌های با رسته ۴ برای استفاده در ناوگان اتوبوسرانی کشور به عنوان دیزل گاز سوز با تعداد بسیار زیاد امسال نهایی می شود.
رستگاری با بیان این که امروز به توان تولید موتور ۱۳۰۰ اسب رسیده ایم و تلاش داریم در آینده به تولید موتور ۲۰۰۰ اسب برسیم، خاطرنشان کرد: افق بسیار خوبی برای شرکت دیزل سنگین ایران طراحی شده است و در سال‌های آینده بر آنیم در همه عرصه های حمل و نقل وارد شویم.

کد خبر: ۵۳۷۵۷۱ تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸

منبع: آفتاب

کلیدواژه: موتورهای دیزلی وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راکبین موتورهای توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزشی هستند

ایسنا/هرمزگان رییس پلیس راهور کیش یکی از راه‌های تقویت فرهنگ ترافیک و کاهش حوادث توسط راکبین موتورهای شارژی در کیش را ارتقاء دانش افراد در حوزه فرهنگ ترافیک عنوان کرد.

سرهنگ مهدی توانگر امروز (هشتم اردیبهشت ماه) با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود : راکبین کلیه موتورهای شارژی توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزشی در ساعت ۸ صبح روزهای پنجشنبه در سینما لبخند هستند.

وی افزود: برابر تماس‌های مکرر مردمی با سامانه ۱۲۰ و اهمیت حفظ برند فرهنگ ترافیک کیش، موتورهای شارژی فاقد پلاک، موتور راکبین فاقد کلاه ایمنی و دارای تخلفات ترافیکی توقیف خواهند شد.

رئیس پلیس راهور کیش تاکید کرد: با احترام به حقوق دیگران، رعایت قوانین فردی و اجتماعی برای حفظ آرامش و امنیت اجتماعی در جزیره کیش تلاش کنیم به نحوی که شاهد برخورد و توقیف با هیچ دستگاه موتور شارژی نباشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • راکبین موتورهای توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزشی هستند
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی