Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-06@14:20:06 GMT

مخالفت مصر با خواست آمریکا برای اعزام نیرو

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۸۷۳۲

مخالفت مصر با خواست آمریکا برای اعزام نیرو

به گزارش پارس نیوز، 

منابع مصری افزودند، دولت مصر ترجیح داده است نیروهای نظامی جدید به این منطقه واقع در نزدیکی یمن اعزام نکند زیرا اکنون تعدادی از شناورهای آن در این منطقه حضور دارند.

باب المندب برای مصر و همچنین کشورهای منطقه اهمیت زیادی دارد

باب‌المَندَب یک تنگه آبی در قسمت جنوبی دریای سرخ است که این دریا را به خلیج عدن و اقیانوس هند متصل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشتی‌هایی که از طرف اقیانوس هند می‌آیند، پس از گذر از باب‌المندب و عبور از طول دریای سرخ می‌توانند راه خود را از کانال سوئز به سوی دریای مدیترانه ادامه دهند.

تنگه باب المندب در حمل و نقل انرژی جهانی نیز نقش قابل توجهی دارد.بر اساس ارزیابی های اداره اطلاعات انرژی آمریکا روزانه حدود سه میلیون و 800 هزار بشکه نفت از تنگه باب المندب صادر می شود که معادل6 درصد تجارت نفت جهانی است.

همچنین سالانه حدود 25 هزار کشتی حامل انواع کالاها از باب المندب عبور می کند.

نیروهای یمنی چند روز پیش در پاسخ به تجاوزهای عربستان، یک شناور این کشور را در دریای سرخ هدف قرار دادند که این باعث شد این کشور تصمیم به متوقف کردن حرکت نفتکش هایش از این منطقه شود.

انتهای پیام /

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مصر یمن کشورهای منطقه اقیانوس هند اقیانوس باب المندب حمل و نقل انرژی نفت کشتی تجارت دولت مصر نفت یمن پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۸۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ همایون حائری در پاسخ به این سوال که آیا برای امسال پیش بینی برای وقوع خاموشی و انتشار جداول در این راستا شده است؟ گفت: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده پیش بینی برای خاموشی‌ها نداریم.

بیشتر بخوانید؛ نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان آماده می‌شوند

حائری ادامه داد: انشاالله با تلاش‌های صورت گرفته و مدیریت مصرف می توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی در خصوص میزان ناترازی برق در کشور، اظهار کرد: ۲۰ هزار مگاپات ناترازی برق که اعلام شده صحت ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: نمی توان عدد دقیقی را اعلام کرد، چراکه ناترازی برق بستگی به مدیریت مصرف دارد.

ناترازی برق به حدود ۱۱ هزار مگاوات می رسد

به تازگی مصطفی رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر - درباره رقم ناترازی برق در تابستان سال جاری گفت: اگر مشارکت مردم نباشد ناترازی زیاد است؛ اما پیش بینی ما این است با پویش با انرژی و مشارکت مردم ناترازی به حداقل ممکن برسد.

به گفته وی در ابتدای دولت رقم ناترازی حدود ۱۴ هزار مگاوات بود پیش بینی این است؛ امسال با اقداماتی که صورت می گیرد به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاوات برسیم.

تعریف ۱۸۰ برنامه و شروع پویش با انرژی برای گذر از تابستان احتمال خاموشی در کشور را کمرنگ کرده است، اما انتظار می‌رود که مردم همکاری لازم را در این بخش داشته باشند تا تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر گذاشته شود.

کد خبر: 1229395 برچسب‌ها وزارت نیرو

دیگر خبرها

  • مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد