Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@14:18:12 GMT

بدهی دولت ترامپ به رکورد ۷۶۹ میلیارد دلار می رسد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۷۹۷۰۸

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد دولت ایالات متحده بین ماه جولای و سپتامبر سال جاری میلادی باید در مجموع ۳۲۹ میلیارد دلار قرض کند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۸۹ میلیارد دلار ثبت شده، حاکی از رشد ۷۴ درصدی دارد.

دولت آمریکا بین ماه اکتبر تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی هم نیاز به ۴۴۰ میلیارد دلار وام دیگر خواهد بود که در مجموع بدهی این کشور به ۷۶۹ میلیارد دلار می رسد که بالاترین میزان بدهی ایالات متحده از سال ۲۰۰۸ میلادی به بعد محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در آن زمان، دولت اوبا رییس جمهور وقت با بحران مالی جهان و رکود شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می کرد و میزان بدهی آمریکا بین جولای و سپتامبر به ۱.۱ تریلیون دلار رسید. بر اساس اعلام دولت ترامپ در اوایل ماه جولای، کسری بودجه آمریکا در مجموع ۸۹۰ میلیارد دلار خواهد بود که ۱۷ میلیارد دلار بیشتر از برآورده های اولیه است و به طرز معناداری بیشتر از پیش بینی اداره بوجه کنگره ای آمریکا که رقم ۷۹۳ میلیارد دلار بوده، است.

انتظار می رود کسری بودجه به ۱.۱ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۹میلادی افزایش پیدا کند و تا سال ۲۰۲۱ میلادی باقی بماند و بعد از آن روند نزولی به خود گیرد. منتقدین ترامپ می گویند: کسری بودجه سر به فلک کشیده نتیجه ۱.۵ میلیارد دلار کاهش در مالیات است که سال گذشته ترامپ با فشار به کنگره قانون آن را تصویب کرد.

مخالفین ترامپ می گویند: با توجه به نرخ بیکاری پایین و رشد اقتصادی قوی، کاهش قابل توجه مالیات منجر به افزایش کسری بودجه می شود و فدرال رزرو را مجبور به بالا بردن نرخ بهره به منظور کنترل تورم می کند.

البته اقدامات پیشگیرانه دولت می تواند رشد اقتصادی را رونق، درآمد دولت را افزایش و کسری بودجه را کاهش دهد. همچنین وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد میزان صادرات این کشور در سه ماه دوم ۴.۱ درصد رشد داشته و بالاترین نرخ رشد را از سه ماه سوم سال ۲۰۱۴ میلادی که رقم ۵.۲ درصد بوده را تجربه کرده است. بر پایه این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا ۳۲۹ میلیارد دلار اسکناس به منظور تامین منابع مالی دولت منتشر خواهد کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۷۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست

به گزارش همشهری آنلاین، لطف اله فروزنده در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ماه سال ۱۴۰۲، گفت: ما توانسته‌ایم بودجه را محقق کنیم و برای تحقق درآمدها نیز به لایحه توجه ویژه داشته‌ایم.

او با بیان اینکه ما عین بودجه که رقم ۱۱۳ هزار میلیاردی بود را ابلاغ کرده‌ایم، گفت: شهردار تهران به شهرداران مناطق ابلاغ کرد که سقف بودجه را حتی در رقمی بیشتر از بودجه مشخص شده،محقق کند. تمام رقم متمم صرف امور سرمایه‌ای شد و این چه اشکالی دارد؟ رقم ابلاغی مشخص است و بر اساس آن گزارش ارائه خواهیم کرد.

فروزنده با اعلام اینکه در تبصره ۱۳ به شهرداری اجازه داده شد تا بدهی با بانک‌ها را تسویه و گزارش آن در تفریغ بودجه ارائه کند، گفت: رقم بدهی ۱۷۹ هزار میلیارد تومان بوده و برای مثال بدهی ۱۶۰ هزار میلیاردی به یکی از بانک‌ها به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسید که از طریق اعطای ملک و یا دیگر اقدامات، انجام شده است. با وجود همین رقم بدهی که به بانک شهر پرداخت کردیم، بازهم ۵۰ همت بدهکاریم.

تحقق بودجه و متمم آن جای افتخار دارد

او افزود: واریز برداشت ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای ما افتخار است، تمام موارد کاملا شفافیت دارد. قبلا گزارش حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌ها قرائت نمی‌شد و با تلاشی که انجام دادیم گزارشات حسابرسی ارائه شد.

فروزنده با بیان اینکه این عملکرد به نوعی عملکرد شورا و شهرداری به شمار می‌رود، گفت: این افتخار است که بودجه و متمم محقق شود و در کنارش طرح‌های عمرانی اجرایی و حقوق‌ها نیز در روز بیست و ششم هر ماه پرداخت شود. ما پرداخت بدهی‌ها را بر اساس تبصره ۱۳ انجام دادیم، تسهیلات را نیز بر اساس مصوبه دریافت کردیم و اگر تسهیلاتی که اخذ شد برای خرید اتوبوس‌ها بوده است. این کار اشکالی دارد؟

شورا ناظر بر ما است

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: نگاه ما این است که شورا سیاست گذار و ناظر بر ماست. تقاضای ما این است که حرمت‌ها رعایت شود. تا کار مشترکی انجام ندهیم برنامه ها به نتیجه نمی رسد. یک فرد مسئله دار موضوعی در مورد قرارداد چین مطرح کرده و اگر سوالی داریم می توانیم جلسه برگزار کنیم. قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست. این خریدها از محل اموال بلوکه شده بوده که پیگیری کرده‌ایم.

او ادامه داد: دریافت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض گمرکی را شهرداری پیگیری کرده که دریافت شده و هیچ کاری بدون پیگیری محقق نمی شود. افتخار ما این است که ۱۰۲ هزار میلیارد تومان سند تحقق بودجه را ثبت کرده‌ایم. تقاضا می‌کنیم به گونه‌ای صحبت کنیم که از افتخاری که نصیب مدیریت شهری شده است، سخن به میان آید.

کد خبر 849345 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها شوراى شهر تهران شهردارى تهران اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه چین

دیگر خبرها

  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست