Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبداله رضیان نماینده قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه دولت برای تنظیم بازار و کنترل قیمت ها سیاست درستی نداشته، گفت: نمایندگان مجلس نسبت به وضعیت فعلی اقتصاد کشور وعملکرد دولت انتقاد دارند.

وی با تاکید براینکه دولت در کنترل بازار ارز ناکارآمد بوده، افزود: در نابسامانی بازار، 12 میلیارد دلار در بازار توزیع شد اما خروجی آن برای کشور و مردم ملموس نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت می توانست با این توزیع ارز، قیمت ها را کنترل کند اما در حال حاضر قیمت ها مثل بازار سیاه است.

رضیان تصریح کرد: اگر این مقدار دلار توزیع شده را همان قیمت چهار هزار و 200 تومان در نظر بگیریم، حدود 60 هزار میلیارد تومان می شد و اگر قیمت بالاتر در نظر بگیریم در واقع دولت حدود 100 هزار میلیارد تومان پول توزیع کرد ولی متاسفانه نتوانست بازار را کنترل کند.

وی افزود: این نشان از ضعف عملکرد دولت و ناکارآمدی مسئولین است. همچنین نشان از این است که دلار کالاها به قیمت مناسب به دست مردم نرسیده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات هیچ ربطی به تحریمها ندارد، افزود: مشکلات ناشی از ضعف عملکرد تیم اقتصادی و وزیر اقتصاد است.

رضیان با بیان اینکه فشار اقتصادی به مردم زیاد است، تصریح کرد: با توزیع ارز دولتی، متاسفانه رانت هایی به بخش های خصوصی داده شد اما قیمت ها مثل بازار سیاه است.

وی گفت: خود دولت در گرانی ها سهیم است مثلا قیمت محصولات پتروشیمی که چندین برابر شده در دست خود دولت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به موضوع استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد گفت: نمایندگان به دلیل همین مشکلات خواستار استیضاح وزیر اقتصاد هستند و قطعا وی با استیضاح از سمت خود عزل می شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار باز هم نزولی شد

شواهد ناشن دهنده کاهش قیمت ارز در بازار غیر رسمی است.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ بر اساس بازدید میدانی خبرنگار بازارنیوز، قیمت ارز بازار غیررسمی(آزاد) نسبت به پیش از تعطیلی‌ اخیر، کاهشی شده است.

بنا بر این گزارش میدانی، دلار  تا ساعت 14 امروز(یکشنبه 16 اردیبهشت)، در بازار 60 هزار و 500 تومان قیمت خورده که البته خرید و فروش چندانی در بازار رخ نمی‌دهد و دلار با قیمت های پایین‌تر هم خریدار ندارد.

گفتنی است؛ اقدامات بانک مرکزی در کنترل بازار آزاد، منجر به کاهش نرخ ارز در این بازار شده است.

پایان پیام//

برچسب ها: ارز ، قیمت ارز ، نرخ ارز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAA

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • دلار باز هم نزولی شد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد