Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا توضیح داد: تردد بالا و مستقر نبودن پاسگاه پلیس راه تا 25 کیلومتری شهرها از عوامل افزایش سوانح در این فاصله است.
وی اضافه کرد: همچنین بیشتر کارخانه ها در فاصله ای کمتر از 30 کیلومتری شهرها واقع شده و رانندگان کارخانه ها بدون رعایت قوانین رانندگی از جمله سرعت بالا و نبستن کمربند ایمنی تردد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: برخی والدین برای آموزش رانندگی، وسیله نقلیه را تا پیش از رسیدن به پاسگاه پلیس راه یا پس از عبور از پاسگاه تا رسیدن به داخل شهر در اختیار فرزند فاقد گواهینامه خود قرار می دهند که این امر نیز سوانح رانندگی را در نزدیکی شهرها افزایش می دهد.
سرهنگ عزیزی با بیان اینکه 62 درصد متوفیان و 72 درصد مجروحان سوانح رانندگی مربوط به خودروهای سواری شخصی است گفت: ابزار کنترلی برای رصد تردد خودروهای شخصی وجود ندارد و این امر عامل بالا بودن میزان سوانح فوتی و جرحی این قبیل وسایل نقلیه است.
رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: استفاده از داروهای خواب آور و روانگردان ها یکی از عوامل واژگونی خودروهای سواری است
گفتنی است؛ 114 تن در سوانح رانندگی همدان در سه ماهه نخست سال 96 جان باختند که این آمار در فصل بهار امسال به 93 تن کاهش یافت.
همچنین یک هزار و 884 تن از ابتدای سالجاری تا پایان خردادماه در سوانح رانندگی این استان مجروح شدند که یک هزار و 290 تن از آنها مرد و مابقی زن بودند.
در مجموع در سال 96، حدود 505 تن در سوانح رانندگی درون و برون‌ شهری این استان جان خود را از دست دادند که نسبت به سال 95 با جان باختن 509 تن ، کاهش یک درصدی را نشان می دهد.
7526/1181
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت پلیس راه خواب رئیس پلیس راه استان روانگردان ها وسایل نقلیه رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد، گفت: داده‌ها در رابطه با نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور دقیق نیست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدکمال هادیانفر با اشاره به وجود 3200 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور اظهار کرد:‌ بر اساس صورتجلسه بین پلیس و راهداری887 نقطه حادثه‌خیز پر حادثه است.

وی با یادآوری این‌که اختلافی با پلیس در این زمینه نداریم، اما داده‌ها در رابطه با نقاط حادثه‌خیز دقیق نیست، افزود: از منابع داخلی وزارت راه  وشهرسازی 412 نقطه از اینها رفع شده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دولت این بوده که در لایحه بودجه 3000 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز تخصیص یابد که مجلس آنرا تصویب کرده که البته گیر و گورهایی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که 60 درصد از تصادفات رانندگی در 30 کیلومتری ابتدایی یا پایانی شهرها اتفاق می‌افتد، گفت: در برخی جاها حریم شهرهاست و برخی جاها حریم جاده‌هاست که در حال رفع آنها هستیم.

هادیانفر با بیان این‌که با تدابیر استانداران در نوروز 1403 تصادفات رانندگی در 30 کیلومتری ابتدایی یا پایانی شهرها به 56 درصد کاهش یافت، اضافه کرد: از NOGها خواسته‌ایم اگر طرحی برای کاهش تصادفات رانندگی دارند آنرا به وزارت راه و شهرسازی ارائه کنند تا بتوانیم تکلیف قانونی در این زمینه را اجرایی کنیم.

وی درباره وظیفه خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت، اظهار کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم، این‌که بگوییم فقط عامل انسانی باعث بروز تصادفات رانندگی است حرف درستی نیست. هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و وی از بنده موضوع ارتقای ایمنی در خودروها را مطالبه کرد!

وی ادامه داد: وزیر صنعت گفت چه کار کنیم که ایمنی در خودروها ارتقا یابد. بنده گفتم در دهه 80 چه عواملی باعث کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی شد. یکی از موارد واردات خودروهای ایمن بود و خودروسازان به سمت رقابت با خودروهای وارداتی رفتند.

وی تاکید کرد: واردات خودرو علاوه بر ارتقا ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند