Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@04:36:39 GMT

این وسایل را درکابین خودرو نگذارید

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۹۶۰۲۶

این وسایل را درکابین خودرو نگذارید

ساعت 24-در طی افزایش دمای این روزها افراد کارشناس Venson Automotive Solutions به رانندگان خطرات گذاشتن و رها کردن وسایل روزمره در داخل خودرو را یاد آوری میکنند.

فندک، قوطی های اسپری،نوشیدنی های گاز دار و … . اینها چند نمونه از مواردی هستند که میتوانند خسارات فراوان، غیر قابل جبران و گران قیمتی را برای خودرو و یا افراد ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گفته کارشناسان تاثیر اشعه خورشید بر روی یک فندک ساده اخیرا سبب آتش گرفتن خودرویی شد. فضای درونی خودروی پارک شده زیر نور مستقیم خورشید همانند یک گلخانه عمل میکند و دمای آن در مدت زمانی در حدود ۱۰ دقیقه به درجات خطرناکی میرسد.

فندک در این دماهای بالا قابلیت انفجار داشته و میتواند سبب آسیب به شیشه و یا سوختن صندلی ها شود.

“گیل کلی” مدیر اجرایی شرکت ونسون میگوید : اگرچه ایجاد آتش در یک خودرو توسط فندک در دمای بالا نادر است اما باید در نظر داشت موارد زیادی میتواند سبب صدمه به خودرو شود مثلا بعضی از رانندگان به انتقال اقلام قابل احتراقی مانند بنزین در شرایط غیر استاندارد اقدام میکنند و به این صورت احتمال احتراق خود به خودی را افزایش میدهند.

وسایلی که نباید آن ها را در خودرو و در دمای بالا رها کرد :

– فندک :
فندک ها به علت داشتن قابلیت انفجار در دماهای بالا بسیار خطرناک هستند و رها کردن آنها داخل خودرو میتواند سبب آتش سوزی شود.

– خودکار :
میتواند در دماهای بالا ذوب شده و خودرو را جوهری کند در حالی که پاک کردن آن مشکل و پر هزینه است.

– قوطی های هوادار ( اسپری های رنگ، خوشبو کننده و…) :
در دمای بالا امکان افزایش فشار درونی آنها و انفجار وجود دارد. )میتوانید برای اطلاعات بیشتر از آن به نوشته های روی بدنه آنها توجه کنید)

– باتری :
گرما میتواند سبب نشت اسید از باتری ها شده و اسید میتواند صندلی ها را سوراخ کرده و یا به وسایل داخلی صدمه زند.

– پلاستیک :
پلاستیک در دماهای بالا میتواند ذوب شود
(هرگز از بطری پلاستیکی که در خودرو رها شده است استفاده نکنید زیرا امکان دارد مواد شیمیایی بطری به درون نوشیدی تراوش کرده و به سلامتی ضرر زند)

– ظرف های بنزین :
زمانی که دمای خودرو به علت تابش خودرشید بالا میرود بخارات درون این ظروف زیاد شده و باعث افزایش فشار درون ظرف می شود. از آنجایی که امکان خروج بخارات وجود ندارد ظرف ها منفجر میشوند.(برای حمل بنزین و سوخت های دیگر باید از ظروف استاندارد استفده شود)

– نوشیدنی های گازدار :
اگر در خودرو و در دمای بالا رها شوند امکان ترکیدن آنها وجود دارد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۶۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالوس یک طرفه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، از ساعت ۱۲:۳۰ تردد همه وسایل نقلیه در محور چالوس از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه شد.

محور هراز، فیروزکوه آزادراه قزوین - رشت، تهران-قم، ساوه، جاده خراسان رضوی، اصفهان از ترافیک پرحجم و روان برخوردار هستند.

از ساعت ۱۲:۳۰ تردد همه وسایل نقلیه در محور چالوس از مرزن آباد به سمت تهران ممنوع شد و به دلیل ترافیک سنگین و بارندگی تردد کند است.

کد خبر 6095888

دیگر خبرها

  • چالوس یک طرفه شد
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • ۲۱ میلیون تردد در جاده های استان تهران ثبت شد
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • خبر پلیس درباره مجهز شدن خودرو‌های داخلی به ردیاب
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ