Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز در خصوص امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری در کاریابی‌های غیر دولتی مجاز در استان، گفت: این امکان وجود دارد تا در صورت وجود فرصت شغلی مناسب, کاریابی‌ها، مقرری بگیران بیمه بیکاری را برای اشتغال و آموزش مهارتی، معرفی کنند.

به گزارش ایلنا، اسماعیل خلیلی در ابتدای کارگاه آموزشی یک‌روزه بیمه بیکاری که در اداره کل و با حضور کارشناسان بیمه بیکاری اداره کل کار، تامین اجتماعی، فنی وحرفه ای و مدیران کاریابی‌های استان برگزار شد، ضمن گزارشی از وضعیت شاغلین و حمایت از مشاغل به تشریح وضعیت مقرری بگیران بیمه بیکاری استان پرداخت و گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل گستردگی وظایف در خط مقدم مشکلات اقتصادی و اجتماعی است و ما به عنوان کارگزاران دولت در این حوزه باید برای رفع مشکلات مردم نقش تسهیل گر و التیام بخش آنان را داشته باشم لذا باید متوجه باشیم که در چه جای حساس و مهمی نشسته و چه وظیفه سنگینی مرتبط با مأموریت ها و رسالت‌های کاری بر دوش ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال حاضر از شاخص ترین ادارات در تمام موضوعات و دارای شرح وظایف مختلف است و همواره با هدف ارائه بهترین خدمت به مردم پاسخگوی افکار عمومی و مردم است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از تلاش و پیگیری مستمر این اداره کل و تامین اجتماعی استان در رفع مشکلات واحدهای تولیدی و تثبیت اشتغال و عدم بیکاری نیروی کار در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست استاندار البرز نام برد و گفت: با افتخار می گوییم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی رفع مشکل کارفرمایان و واحدهای تولیدی را با نقش تسهیل گری در دستورکار خود قرار داده و توانسته ایم تا حد زیادی مسائل واحدهای مشکل دار را در قالب ستاد تسهیل استان رفع کرده و رضایت کارفرمایان و صاحب نظران را در این خصوص جلب کنیم.

خلیلی همچنین در خصوص واگذاری موفق امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی‌ها در استان البرز اظهار داشت: کاریابی‌ها، اداره کل تعاون، کار و نیز تامین اجتماعی استان در زمینه طرح واگذاری امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی‌ها با عزمی استوار و بطور منسجم و با تعامل، همکاری و احساس مسئولیت و برای رفع مشکل کارگران و ارائه خدمت در این زمینه در نزدیکترین محل به زندگی آنان و در کمترین زمان ممکن با استفاده از ظرفیت دولت الکترونیک بسیار خوب و موفق عمل کرده و تا حد بسیار زیادی به موفقیت و رضایتمندی مردم در این خصوص دست یافته است.

وی از ارائه خدمت در خصوص امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری در کاریابی‌های غیر دولتی مجاز در استان البرز خبر داد و گفت : در کنار خدمات مرتبط با برقراری مقرری بیمه بیکاری در کاریابی‌ها این امکان وجود دارد تا در صورت وجود فرصت شغلی مناسب, کاریابی‌ها مقرری بگیران بیمه بیکاری را برای اشتغال معرفی کنند و در صورت نیاز به آموزش مهارتی بر اساس یک تفاهمنامه همکاری سه‌جانبه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل فنی و حرفه ای به مراکز آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای استان برای دریافت دوره های مهارتی متناسب با بازار کار معرفی شوند. همچنین در این خصوص برای جلوگیری از انحراف و آسیب در فعالیتهای کاریابی‌ها، اهرم‌های نظارتی لازم نیز از سوی این اداره کل اعمال می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز  در ادامه با بیان اینکه در وضعیت کنونی کشور و با وجود توطئه دشمنان باید کارگزاران دولت در درجه نخست روحیه امیدوارانه خود را حفظ کرده و اهداف متعالی خود در راستای استقلال کشور را با دور کردن هرگونه ناامیدی در مردم پیش ببرند، افزود: باید روح امید را به جامعه تزریق کرده و در رسیدگی به مشکلات و مسائل و آلام مردم تلاش کنیم چرا که ارتباطات منطقی، صحیح و امیدوارکننده با مردم در این راستا خیلی موثر است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت اشتغال بازار کار تامین اجتماعی شاخص مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۹۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است، افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟