Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آخرين اخبار از تحولات يمن از  از کشته يا زخمي شدن تعدادي از نيرو‌هاي متجاوز سعودي در جبهه هاي مختلف يمن حکايت دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، يگان پهپادهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن با پهپاد از نوع « قاصف 1 » به پايگاه هوايي ملک خالد در خميس مشيط واقع در استان عسير حمله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره؛ يگان پهپادهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن با پهپاد از نوع « قاصف 1 » به پايگاه هوايي ملک خالد در خميس مشيط واقع در استان عسير (در جنوب عربستان ) حمله کرد. در اين حمله ، آشيانه هاي جنگنده هايي هدف قرار گرفت که در بمباران ملت يمن به کار گرفته مي شوند.

حمله موشکي يمن به مواضع مزدوران سعودي
ارتش و کميته هاي مردمي يمن مواضع مزدوران متجاوز را در شهر المصلوب در جوف موشک باران کردند.
يک منبع نظامي به شبکه خبري "المسيره نت" گفت نيروي موشکي ارتش و کميته هاي مردمي يمن مواضع مزدوران در منطقه التبه السودا در جبهه المصلوب زير آتش گرفتند.
اين منبع نظامي افزود اين موشک ها به هدف اصابت کرده و شماري از آنها را به هلاکت رسانده يا مجروح کردند.
ارتش و کميته هاي مردمي يمن در جريان دفع حمله مزدوران به شهر المصلوب ده ها تن از آنها را کشته يا مجروح کردند.
در همين حال شبکه تلويزيوني المسيره گزارش داد؛ کميته هاي مشترک مردمي يمن محل تجمع نظاميان سعودي در پايگاه ملحمه در استان جيزان عربستان سعودي را با يک فروند موشک زلزال يک هدف قرار دادند.
همچنين محل تجمع مزدوران ارتش سعودي در منطقه مجازة و نزديکي گذرگاه علب در استان عسير در جنوب عربستان، هدف حملات موشکي و توپخانه اي نيروهاي مشترک يمني قرار گرفت و محل تجمع مزدوان ارتش سعودي در نزديکي گذرگاه الخضراء و همچنين در صحراي البقع در نجران نيز گلوله باران شد.

سرنگوني هواپيماي جاسوسي مزدوران سعودي
ارتش و کميته هاي مردمي يمن صبح امروز شنبه يک فروند هواپيماي جاسوسي متعلق به متجاوزان را در شهر المصلوب در جوف سرنگون کردند.
به گزارش شبکه تلويزيوني الميادين؛ يک منبع نظامي در يمن از سرنگوني هواپيماي بدون سرنشين ائتلاف سعودي در شهرستان المصلوب استان الجوف در شرق يمن خبر داد.
يک منبع نظامي هم به شبکه خبري العالم گفت يک فروند هواپيماي جاسوسي نيروهاي متجاوز سرنگون شد. اين هواپيما همزمان با حمله مزدوران به شهر المصلوب به پرواز درآمده بود.
اين منبع نظامي خاطرنشان کرد که شمار زيادي از مزدوران در جريان دفع حمله آنها به منطقه سداح در شهر المصلوب، کشته يا مجروح شدند.

هلاکت نيرو‌هاي متجاوز سعودي در جبهه هاي مختلف يمن
 يک منبع نظامي در يمن خبر داد در عملياتي موفق در منطقه دريهمي در جبهه ساحل غربي يمن تعداد زيادي از نيروهاي مزدور کشته يا زخمي شدند.
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره؛ منبعي نظامي در يمن اعلام کرد، در درگيري هاي جنوب حديده در يمن سي و سه نيروي عضو ائتلاف عربستان به اسارت در آمدند و تعدادي نيز کشته يا زخمي شدند.
همچنين در درگيري هاي اطراف شهر دريهمي در استان الحديده يمن، چهار دستگاه خودروي زرهي مزدوران از کار افتاد.
شمار ديگري از نظاميان سعودي و مزدوران آنان در استان‌هاي جيزان و نجران و عسير در جنوب عربستان و نيز در استان‌هاي البيضاء، الجوف، ضالع و تعز در يمن به هلاکت رسيدند و شمار ديگري زخمي شدند.
شبکه تلويزيوني المسيره در بخش پوشش اخبار تحولات جبهه‌هاي مختلف يمن، از کشته يا زخمي شدن تعدادي از نيرو‌هاي متجاوز و مزدور و انهدام بخشي از تجهيزاتشان در عمليات ارتش و کميته‌هاي مردمي در جبهه‌هاي مرزي خبر داد.
در اين گزارش آمده است، در نجران مراکز تجمع نظاميان سعودي در تبه السمنه از توابع جبل قيس با گلوله‌هاي آر پي جي هدف قرار گرفت. همچنين مراکز تجمع مزدوران ارتش عربستان در نزديک گذرگاه الخضراء در صحراي بقع زير آتش توپخانه ارتش و کميته‌هاي مردمي قرار گرفت. شکست پيشروي متجاوزان و مزدوران در تبه الربعه در شهرستان اجاشر به کشته يا زخمي شدن تعدادي از نيرو‌هاي متجاوز و مزدور منجر شد و بخشي از تجهيزات آنان نيز منهدم شد. جنگنده‌هاي متجاوز نيز منطقه قذاميل در اجاشر را در دو مرحله بمباران کردند. در جيزان مراکز تجمع نظاميان سعودي و مزدورانشان با موشک زلزال يک هدف قرار گرفت.
تلاش مزدوران براي پيشروي به سمت پايگاه‌هاي ارتش و کميته‌هاي مردمي در شرق جحفان با شکست مواجه شد. يک بلدوزر عربستان با بمبي دست ساز در شرق الدود هدف قرار گرفت. در عسير مراکز تجمع نيرو‌هاي مزدور در مجازه و در نزديکي گذرگاه علب زير آتش توپخانه قرار گرفت.
يگان مهندسي ارتش و کميته‌هاي مردمي خبر داد، چهار ماشين جنگي و نفربر زرهي وابسته به متجاوزان و مزدورانشان در جبهه ساحل غربي هدف قرار گرفت و منهدم شد. يگان مهندسي توانست چهار دستگاه خودروي نظامي و يک دستگاه خودروي زرهي وابسته به مزدوران را در تحيتا و مفرق الجاه در ساحل غربي منهدم کند.
در عمليات ارتش و کميته‌هاي مردمي در چند محور عملياتي در جبهه داخلي يمن تعدادي از نيرو‌هاي مزدور کشته يا زخمي شدند و امنيت به برخي مناطق بازگشت. يک منبع نظامي در استان البيضاء در اين باره خبر داد، در عملياتي هجومي امنيت برخي مناطق در وادي فضحه از جبهه ناطع، تامين شد و تعدادي از مزدوران کشته يا زخمي شدند، همچنين با استفاده از موشک زلزال يک، مواضع مزدوران در مفرق ناطع هدف قرار گرفت. در همين استان نيرو‌هاي مشترک يمني در عملياتي مواضع مزدوران را در سلبه سما در جبهه قيفه هدف قرار دادند.
در استان جوف و در شهرستان مصلوب مواضع مزدوران مورد هجوم قرار گرفت و تعدادي از اين نيرو‌ها کشته يا زخمي شدند. يک کاميون حامل مهمات نيز در شهرستان مصلوب هدف قرار گرفت و منهدم شد. در استان تعز يک خودروي نظامي وابسته به مزدوران در شمال يختل منهدم شد و سرنشينانش کشته يا زخمي شدند. در استان ضالع تلاش مزدوران براي نفوذ به سمت مريس با تلاش ارتش و کميته‌هاي مردمي ناکام ماند.

واکنش صعده به ادعاي انهدام موشک هاي يمن
مسئولين محلي صعده ادعاي ائتلاف سعودي درباره انهدام پايگاههاي پرتاب موشک در يمن را تکذيب کردند.
محمد جابر استاندار صعده اظهار داشت که العسيري سخنگوي ائتلاف گفت که 90 درصد توانمندي موشکي يمن منهدم شده است اما هر روز که مي گذرد ، قدرت و پيشرفت اين يگان بيشتر مي شود.
سرتيپ امين الحريري فرمانده نيروهاي گارد مرزي و پليس ارتش يمن گفت دشمن همواره از ابتدا به دروغ متوسل شده بود، کودکان و زنان را مي کشند و سپس مي گويند فرماندهان يمني ر ا به قتل رسانده اند و خانه و مدارس را ويران مي کنند و ادعا مي نمايند پادگان ها را منهدم کرده اند.
وي افزود که دشمن سعودي و اماراتي مي کوشد با اين شيوه به مردم و شرکت هاي فعال در کشورهايشان اطمينان دهد چرا که مشغول خروج از کشورشان هستند اما دشمن مي داند امنيت ندارد و موشک ها و پهپادهاي ما اقتصادشان را به ياري خداوند در هم خواهد کوبيد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس

عملیات های ویژه حزب الله فقط توازن قوا را در نوار مرزی تغییر نداده و شمال سرزمین های اشغالی را به شهر اشباح تبدیل کرده تا جایی که شهرک نشین ها اعلام کرده اند اگر جنگ هم متوقف شد به خانه های خود باز نم

سرویس جهان مشرق - در روزهای اخیر رزمندگان حزب الله با انجام عملیات های ویژه، توازن قوا را در نوار مرزی مشترک جنوب لبنان و شمال سرزمین های اشغالی تغییر دادند و خسارت های سنگین و قابل توجه را به ارتش رژیم صهیونیستی وارد آوردند.

صهیونیست ها پس از متحمل شدن ضربات مهلک، در تلاش هستند عملیات های رزمندگان مقاومت را به هر شکل ممکن متوقف کنند و در همین راستا هدف قرار دادن مناطق مسکونی را در جنوب لبنان در دستور کار قرار دادند و با این کار درصددند حزب الله را زیر فشار قرار دهند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده در حملات صهیونیست، شماری از شهروندان لبنانی شهید و زخمی شدند و در مقابل هم عملیات یگان پهپادی حزب الله با دقت بسیار بالایی گسترده تر شده و یگان های موشکی و توپخانه هم با شدت بیشتر مواضع صهیونیست های چندملیتی را در شمال سرزمین های اشغالی هدف قرار می دهند.

به گفته منابع میدانی، یگان های موشکی و توپخانه مقاومت در هر عملیاتی که انجام می دهند حداقل ۳۰ تیر موشک یا راکت به سوی مواضع صهیونیست ها شلیک می کنند؛ سامانه های دفاع هوایی رژیم صهیونیستی به دلیل عملیات های پر تکرار حزب الله ناکارآمدتر شده اند و همین مسئله باعث شده بیشتر موشک ها و راکت ها به اهداف مورد نظر اصابت کنند.

در تازه ترین عملیات حزب الله، حدود ۴۰ راکت به شهرک کریات شمونه و مناطق اطراف در شمال شرق فلسطین اشغالی شلیک شد که تعداد زیادی از سامانه های دفاع هوایی عبور و به هدف اصابت کردند و خسارت های مالی و جانی به صهیونیست ها وارد آمد.

رزمندگان مقاومت با رصد دقیق میدانی، پایگاه البغدادی را با آتش سنگین توپخانه در حومه جنوب غربی شهرک کریات شمونه هدف قرار دادند؛ این پایگاه از محور غربی به مرز لبنان و از شرق به جاده کریات شمونه -روش بینا متصل می شود.

کریات شمونه از مهمترین شهرک ها در شمال شرق فلسطین اشغالی (هم مرز لبنان) محسوب می شود که از محور شرق به جولان اشغالی متصل می شود و همین موقعیت بر اهمیتش افزوده است؛ این شهرک از شروع تبادل آتش در نوار مرزی یکی از اهداف اصلی حزب الله بود و صهیونیست ها تاکنون در این منطقه‌ خسارت های زیادی را متحمل شده اند.

از محور مزارع شبعا در شمال شرق فلسطین اشغالی خبر می رسد، آتش سنگین یگان توپخانه حزب الله بر سر نظامیان صهیونیست در پایگاه نظامی رویسات العلم فرود آمد و رزمندگان مقاومت همچنین پس از دریافت اطلاعات دقیق، پایگاه السماقه را با موشک های ضد زره هدایت شونده هدف قرار دادند و در جریان این عملیات هم خسارت هایی را به اشغالگران وارد آوردند.

پایگاه السماقه در جنوب پایگاه رویسات العلم قرار دارد؛ از محور شمال غرب سرزمین های اشغالی خبر می رسد نیروهای اطلاعات حزب الله پس از رصد دقیق موفق شدند محل تجمع نظامیان صهیونیست را در شهرک شتولا با موشک های ضد زره هدایت شونده هدف قرار دهند و خسارت سنگینی را به آنان وارد کردند.

از شروع عملیات یگان های پهپادی، موشکی و توپخانه حزب الله، بیشتر شهرک های مرزی صهیونیست نشین در شمال سرزمین های اشغالی خالی از جمعیت شده اند و براساس آخرین اطلاعات به دست آمده درصد تخریب این شهرک ها حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد بوده است.

به گزارش مشرق، مناطقی را که مقاومت حزب الله در شمال سرزمین های اشغالی هدف قرار می دهد در حال حاضر به شهر اشباح شباهت دارند و شهرک نشین های چند ملیتی اعلام کردند حتی اگر جنگ متوقف هم شود به این مناطق باز نمی گردند.

دیگر خبرها

  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت