Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@02:17:34 GMT

قلمم به سمت دولتی کردن اقتصاد ایران نمی‌چرخد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۰۲۲۰۶

وزیر صنعت گفت: اگر بخش خصوصی آمادگی حضور داشته باشد قلمم به سمت واگذاری و دولتی‌کردن اقتصاد ایران نمی‌چرخد.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره سنگ‌آهن در سیریز زرند افزود: امروز کشورمان در حوزه فولاد در جهان حرفی برای گفتن دارد و در حوزه تولید آهن اسفنجی بی‌اغراق در جهان برتریم و در زنجیره فولد ۱۱۰ میلیون تن ظرفیت با عملکرد ۷۰ درصدی در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ظرف ۶ ماه آینده مقدمات شروع بهره‌برداری از این واحد را شاهد خواهیم بود و این خبری مسرت بخش است و نتیجه این اقدامات موجبات ایجاد ارزش افزوده بیشتر،‌ بهره‌برداری بیشتر از منابع طبیعی، اشتغال و به کارگیری ابتکار و خلاقیت جوانان در عرصه‌های گوناگون کار و تولید است.

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با اشاره به انتخاب صنعتگران بخش‌خصوصی به‌عنوان مشاوران صنعتی و معدنی در وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت تصریح کرد: کار در بخش‌خصوصی با دقت و کیفیت ارزان‌تر از کار در دولت است و مقدارش هم قابل توجه است.

شریعتمداری تاکید کرد: انتخاب من در واگذاری کار به بخش دولتی یا غیر دولتی حتما بخش غیر دولتی است مگر در جایی‌که بخش غیر دولتی ریسک بالایی داشته باشد یا به‌دلیل محرومیت منطقه بخش‌خصوصی علاقه‌مند باشد کنار بخش دولتی یا با مشارکت آن حضور یابد. اگر این دو فاکتور مهم نباشد و بخش‌خصوصی آمادگی حضور داشته باشد قلمم به سمت واگذاری و دولتی کردن اقتصاد ایران نمی‌چرخد.

شریعتمداری با تاکید بر لزوم سپردن کار به مردم افزود: دولت مسوولیت تامین امنیت کشور، سیاست خارجی، سیایت‌گذاری در عرصه‌های گوناگون و ایجاد انگیزه و تشویق بهتر را بر عهده دارد و این بهتر است تا اینکه دولت را متصدی امور کنیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت

به گزارش قدس آنلاین، «مرتضی شاهمیرزایی» امروز (سه‌شنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی در محل وزارت نفت افزود: پتروشیمی‌ها با پرداخت معوقات خود مانع از محدودیت‌های گازی شوند.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: در دولت سیزدهم با اجازه ورود به بخش خصوصی منجر به توسعه میادین شده و تا کنون نیز چهار طرح بید بلند خلیج فارس، NGL ۳۱۰۰, NGL۳۲۰۰ و به سازی مشعل‌های مارون را شاهد بودیم.

شاهمیرزایی گفت: با جمع‌آوری گازهای همراه، روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب به شبکه سراسری گاز وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی گفت: این تفاهم‌نامه روزی تاریخی را رقم زد و برای بهتر انجام شدن آن باید همکاری بین هلدینگ‌ها با دولت بیشتر شود و هلدینگ‌ها باید به اندازه توان خود سرمایه بیاورند.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین راهبردهای پتروشیمی تکمیل زنجیره ارزش است که طبق برنامه در حال پیگیری آن هستیم.

گفتنی است؛ تفاهم‌نامه توسعه میدان‌های گازی با توان هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) با حضور «جواد اوجی» وزیر نفت، «محسن خجسته‌مهر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مرتضی شاهمرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جمعی از مدیران عامل صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور امضا شد.

ارزش مجموع تفاهم‌نامه‌هایی که امروز به امضا رسید ۶.۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود و با اجرای این طرح‌ها، حدود ۱۲۷ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور با هدف تامین پایدار خوراک پتروشیمی‌ها اضافه خواهد شد.

شرکت ملی نفت ایران برای توسعه میدان‌های گازی کشور با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، مذاکراتی پرشمار را با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی انجام داده است. در نتیجه این اقدامات، تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی در جنوب، جنوب غرب کشور و خلیج فارس با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امضا شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد