Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@23:00:12 GMT

قاتل خاموش امسال در تهران جان چند نفر را گرفت؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۰۴۷۵۲

قاتل خاموش امسال در تهران جان چند نفر را گرفت؟

پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: ۳۰ نفر درسه ماه نخست سال‌جاری به دلیل مسمومیت با گاز منواکسید کربن در پایتخت جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری فارس: پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: ۳۰ نفر د. رسه ماه نخست سال‌جاری به دلیل مسمومیت با گاز منواکسید کربن در پایتخت جان خود را از دست داده‌اند.

 درسه ماه نخست سال‌جاری ۳۰ نفر فوت ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۶ که تعداد فوت ناشی از گاز CO، ۴۳ نفر اعلام شده بود ۳۰ درصد کاهش یافته است همچنین فوتی‌ها ۲۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن بوده اند.

افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که هرچه سریعتر مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند. کودکان، سالمندان، افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی و افراد با مبتلا به بیماری‌های خونی بیشتر از سایرین دچار عوارض ناشی از مسمومیت با گاز CO می‌شوند.

استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندار و یا عدم نصب صحیح این وسایل و همچنین استفاده از وسایل گازسوز بدون دودکش و یا نصب دودکش‌ها به صورت غیر استاندارد از عوامل اصلی بروز مسمومیت با گاز منواکسید کربن است.

همچنین در مواردی مشاهده می‌شود که افراد برای گرم کردن فضای منزل و یا محل کار خود از وسایلی همچون اجاق گاز استفاده می‌کنند که این وسایل نیز به ویژه در فضا‌های کوچک و فاقد تهویه مناسب از عوامل ایجاد مسمومیت با گاز CO است.

منبع: فردا

کلیدواژه: پزشکی قانونی تهران مونوکسید کربن مسمومیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ نخبه معلول ساروی به همراه پدرش براثر مسمومیت با مونوکسید کربن در روستای پاجی میانای ساری جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید؛ کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت + سوابق

امروز بالگرد اورژانس مازندران برای انتقال مصدوم مسمومیت با مونوکسید کربن در آسمان دودانگه به پرواز درآمد که حامل خبر تلخ و غم‌انگیزی بود.

زکریا اشک‌پور سخنگوی اورژانس مازندران در این خصوص، اظهار کرد: امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه با اعلام خبر این حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران و درخواست بالگرد توسط درمانگاه محمدآباد، بالگرد اورژانس به پرواز درآمد.

وی افزود: مورد خانم ۴۴ ساله‌ای بود که به‌دلیل مسمومیت با مونوکسیدکربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود و با انجام لوله‌گذاری در نای نیاز به انتقال سریع به مرکز درمانی داشت، که خوشبختانه با موفقیت به شهرستان ساری و بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد.

سخنگوی اورژانس مازندران گفت: در این حادثه متاسفانه دو آقای ۵۰ و ۱۸ ساله به مسمومیت با مونوکسید کربن جان باختند.

مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن به زندگی سید احمد نصرالهی (جراح دندانپزشک) و فرزند نخبه‌اش در ویلای شخصی در روستای پاجی منطقه دودانگه پایان داد.

همچنین خانم پری حجی‌زاده پرسنل زحمتکش بیمارستان امام ساری هم به بخش آی سی یو بیمارستان منتقل شد.

سیداسماعیل باوجود معلولیت شدید تا حدی که حتی توان ورق زدن کتاب را نداشت توانست در کنکور سال گذشته رتبه ۲۵ کنکور را بدست آورد از آن زمان نام سیداسماعیل روی زبان‌ها افتاد.

بعد از این موفقیت و همکاری وزیر علوم با تحصیل آنلاین سیداسماعیل در دانشگاه تهران موافقت شد، درحالی‌که به رویاهایش نزدیک و نزدیک‌تر می‌شد.

تحصیل در رشته فلسفه و نویسنده شون جز رویاهای اسماعیل بود که برایش هر لحظه و ثانیه تلاش می‌کرد.

مادرش هم باوجود اینکه پرستار بیمارستان امام خمینی ساری است نه تنها پرستار بلکه دست و پای پسرش شد و روزهایش در کنار سیداسماعیل و شب‌هایش در کنار سپری شد، چون شیفت شب بیمارستان شد تا در کنار پسرش باشد و به سیداسماعیل به رویایش برسد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229349 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • نخبه کنکور بر اثر مسمومیت گاز گرفتگی جان باخت‌
  • نخبه مازندران براثر گازگرفتگی جان باخت
  • جان باختن نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی
  • فوت نخبه کنکوری مازندران به همراه پدرش بر اثر مسمومیت گاز
  • ۲ نفر در ساری براثر مسمومیت با گاز جان باختند
  • مراقب این قاتل خاموش باشید
  • مراقب فشار خون، این قاتل خاموش باشید
  • مراقب قاتل خاموش باشید
  • مراقب قاتل خاموش باشید/ افراد بالغ باید غربالگری فشارخون شوند
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال