Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر شاه‌علی کارگردان نمایش «آپ آرت مان» که از ۱۱ مردادماه در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه رفته است گفت: نمایشنامه این اثر نوشته سپیده قربانی است که یکی از متون برگزیده جایزه اکبر رادی بوده است. همچنین این نمایش در جشنواره تئاترشهر نیز نامزد جایزه بازیگری، کارگردانی، طراحی صحنه و لباس و متن شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: «آپ آرت مان» داستان یک آپارتمان قدیمی در تهران را روایت می کند که پیرزن و پیرمردی در آن زندگی می کنند و برخلاف مالک دیگر ساختمان که قصد دارد آنجا را بفروشد و یا از نو بسازد، علاقه مند نیستند از این خانه بروند و یا فرمتش را تغییر دهند به همین دلیل مالک دیگر ساختمان دست به کارهایی می زند تا این پیرزن و پیرمرد را از خانه فراری دهد...

شاه‌علی متذکر شد: در این نمایش زندگی سه نسل روایت می شود؛ نسل دهه ۷۰ که با ادبیات و فرهنگ مختص خودشان زندگی و فکر می کنند، نسل دهه ۶۰ که با وجود مشکلات با عشق کنار یکدیگر می مانند و نسل قدیم که از سر عادت با یکدیگر زندگی می کنند. مضمون اصلی این اثر نمایشی جدایی و دور شدن آدم ها از یکدیگر است و اینکه آدم های مقید هم می توانند اشتباه کنند. انتخاب نام «آپ آرت مان» نیز به دلیل همین جدایی و روابط سردی که افراد با هم دارند، است.

این کارگردان تئاتر در پایان درباره دکور نمایش بیان کرد: در این نمایش یک دکور مشترک برای سه اپیزود در نظر گرفته شده است و در هر بخش از یک نقطه از دکور استفاده می شود. همچنین نمایش غیر از کاراکترهای اصلی ۲ کاراکتر کلیدی دیگر نیز دارد که کوچه و محیط بیرون آپارتمان و دیگری تلویزیون هستند.

محمدرضا ایمانیان، غزل میرزایی، فائقه شلالوند، سهیل بابایی، مهناز مهدی زاده، امیر شاه علی بازیگران این نمایش هستند. همچنین رضا داوود نژاد و سهی بانو ذوالقدر نیز به عنوان صداپیشه با گروه نمایش «آپ آرت مان» همکاری می کنند.

نمایش کمدی اجتماعی «آپ آرت مان» از یازدهم مردادماه هر شب ساعت ۲۱ در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان اجرا شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ادبیات مشکلات عشق تئاتر تلویزیون نمایش تئاتر ایران آپ آرت مان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» نوشته غزاله بزرگ زاده به زودی توسط نشر روزگار منتشر و در نماشیگاه کتاب تهران می‌شود. این رمان دارای داستان های فرعی از چند راوی در بازه های مختلف است.

شخصیت اصلی این رمان دختری است که حادثه‌ای کابوس‌ها ورنج‌های گذشته را برای او زنده می‌کند. دختری که سرگردان است برای رمزگشایی از گذشته و اتفاقاتی که رنگ و بویی تازه به خود گرفته‌اند، او را در مسیری تازه و چالشی قرار می‌دهند.شخصیت‌های فرعی خواسته و ناخواسته پایشان به زندگی کاراکتر اصلی داستان کشیده می شود و حتی گاه راوی داستان می‌شوند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

با بدنی لرزان و لک‌لک‌کنان جلو رفتم، تا رسیدم به آخرین قدمی که برای اولین‌بار پرهیبی تنها را دیدم. سرتاپا خیس عرق بودم. در حالی‌که عرق از چهره‌ام می‌چکید، با بدنی لرزان و کلهای که به سختی بر گردنم بند بود، به دور و بر نگاه کردم. همه‌جا را همان درختان کاج پهن و قطور، نارون و بید مجنون پر کرده بودند و شعله‌های مرتعش بر آنها سایه میانداختند. سرم را بالا گرفتم و شاخه‌های درهم تنیده‌ی درختان بالای سرم سقفی درست کرده بودند و از فضای خالی میانِ شاخه‌ها آسمان را دیدم که سیاه و صاف بود و چند ستاره که گویی به من چشمک میزدند.

کد خبر 6093871 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد