Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@11:23:48 GMT

اسلام چیزی جز رفاقت و عشق نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۰۶۴۴۰

اسلام چیزی جز رفاقت و عشق نیست

امیری اسفندقه گفت: اگر شکوهی اعتراض کرد به قول فروغ برای یک بشقاب پلو نبود بلکه می خواست امور در جای مناسب و درست قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار شبستان، مراسم یادبود زنده یاد غلامرضا شکوهی شاعر آیینی به مناسبت نخستین سالروز درگذشت وی با حضور شاعرانی همچون مصطفی محدثی خراسانی، علی داودی، علیرضا قزوه، موسوی گرمارودی، ناصر فیض، محمود حبیبی کسبی، علی محمد مودب، خانواده و شاگردان استاد شکوهی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مرتضی امیری اسفندقه، شاعر عصر دیروز در مراسم بزرگداشت زنده یاد غلامرضا شکوهی شاعر آیینی که در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: تشییع مرحوم غلامرضا شکوهی از بهشت زهرا یکی از غریبانه ترین تشییع هایی بود که در آن حضور داشتم. هنوز جای کار برای معرفی بیشتر و بهتر استاد شکوهی هست.

 

امیری اسفندقه با بیان اینکه شکوهی روزی اش را از معلمی به دست می آورد، عنوان کرد: اگر استاد شکوهی اعتراض کرد به قول فروغ برای یک بشقاب پلو نبود بلکه می خواست امور در جای مناسب و درست قرار گیرد.

 

وی با خواندن شعری از استاد شکوهی اظهار داشت: عشق هم آیین اهل بیت (ع) است. اسلام چیزی جز رفاقت و عشق نیست. شکوهی با ما رفاقت کرد برای همین اشعارش را آیینی می دانم.

 

بر اساس این گزارش، علیرضا شکوهی، فرزند استاد غلامرضا شکوهی در این مراسم خاطرنشان کرد: نام پدرم غلامرضا پلاک خانه ما 8 است، پدرم در ساعت 8 در هشتمین روز دهه کرامت در آستانه میلاد امام رضا (ع) درگذشت. آخرین شعری که ایشان خواند نذر امام رضا (ع) کرده بود و در مجلسی برای امام رضا خواند. ایشان در شهر غریب همچون امام رضا از دنیا رفت.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم لوح تقدیر و هدایایی از سوی حوزه هنری و موسسه شهرستان ادب به خانواده مرحوم غلامرضا شکوهی اهدا شد. همچنین از مجموعه شعر تازه مرحوم استاد غلامرضا شکوهی با عنوان پنجه بر پیشانی و نسخه الکترونیک این اثر رونمایی شد.

 

 غلامرضا شکوهی متولد سال 1328 در تربت جام و عضو شورای شعر انجمن ادبی رضوی موسسه آفرینش های هنری بود. وی در غزل و تجربه كردن فضاهاي تازه به ویژه شعر آیینی، قریحه ای بالا و مثال زدنی داشت. از آثار منتشرشده وی می توان به "صد پرده آواز خاموش"، "سرمه ای در غزل"، "یک ساغر نگاه" و " آهی بر باغ آیینه " اشاره کرد.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس کنکور۹۷ مذاکره با آمریکا دولت اردبیل سوریه استان همدان سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار امیری اسفندقه حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم

در نشست تخصصی نقد و بررسی  برنامه محفل  که به میزبانی دانشکده صدا و سیمای قم در محل سالن شهید آوینی و با حضور برخی عوامل برنامه، کارشناسان، منتقدان و برنامه سازان برگزار شد، محمدحسین هاشمی گلپایگانی،تهیه کننده برنامه محفل، ساده و صمیمی بودن این مجموعه را از جمله اهداف پیش بینی شده برای تولید آن بیان کرد.

وی افزود: نیت گروه سازنده از همان ابتدا ایجاد حال خوب برای مردم بود نه آموزش مفاهیم سنگین قرآن.

هاشمی گلپایگانی با اشاره به فرایند سخت و زمان گیر انتخاب ۱۰۰ سوژه از میان ۳ هزار سوژه برای تولید برنامه افزود: برنامه محفل حاصل تلاش ۲۵۰ نفر از متولدین دهه هفتاد است که تقدیم مردم عزیز کشورمان شد.

حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان از کارشناسان برنامه محفل هم، عملی و کاربردی نشان دادن قرآن کریم و مفاهیم آنرا از نقاط قوت این مجموعه تلویزیونی عنوان کرد.

در این نشست ضمن پاسخ عوامل برنامه محفل به سوالات مطرح شده از سوی حاضران، از آقایان محمد حسین هاشمی تهیه کننده، مهدی زاد حسینی سردبیر و حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان کارشناس برنامه محفل تجلیل شد.

برنامه تلویزیونی محفل در ایام ماه مبارک رمضان امسال از شبکه ۳ سیما به روی آنتن رفت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • مطهری امام
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام