Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ یکی از شاخص ترین دستاوردهای هنر موسیقی ما، که در دهه های اخیر،شاهد شکوفایی و گستردگی دامنه دار آن هستیم، پرمایگی و غنای بی بدیلی است که در حیطه ی موسیقی علمی و آکادمیک، خود را نشان می دهد.

نامداران این عرصه ی پر طنین و دلنواز،اگر چه شمارشان بسیار نیست، اما میراثی چندان زاینده و بالنده از هنر گرانسنگ شان بر جای گذارده اند،که هنر آموزان این راه بی نهایت، نسل اندر نسل، از گنجینه ی درخشان آن،برخوردار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد وارطان ساهاکیان،آهنگساز و مدرس برجسته موسیقی ودارنده مدرک درجه یک هنر، از جمله ی این نامداران پرتلاش است که به تازگی مراسم نکوداشتی به پاس سال ها فعالیت موسیقیایی اش برگزار گردید، مراسمی با شکوه و ماندگار...

استاد از ۱۴ سالگی نوازندگی پیانو را آغاز کرد و دانش آموخته دانشکده هنرهای زیباست.

این موسیقیدان برجسته ی کشور، در کنار آفرینش آثار فاخر و مانا،عضویت در مراکز تاثیر گذار موسیقی ایران، آهنگسازی برای فیلم‌های سینمایی، ترجمه آثار متعدد و داوری جشنواره های موسیقی،  در انتقال داشته های علمی اش به دانشجویان مشتاق، عاشقانه و مخلصانه کوشیده است.

 او با تدریس در: هنرستان موسیقی، دانشگاه سوره، دانشگاه هنر،دانشگاه علم و فرهنگ و تدریس در مراکز مختلف آموزش موسیقی تهران، سه نسل از هنرجویان را تربیت کرده است که اکنون هر کدام از آنها می توانند به نوبه ی خود یاریگر نوآمدگان این راه باشند.

به احترام این بزرگمرد و به احترام دکتر بردیا صدرنوری، که پایه گذار تجلیل از کاروانسالاران این قافله ی خوشنواست تمام قد می ایستیم و زحمات بی شائبه اشان را، در اعتلای موسیقی سالم و روح پرور ایرانی، ارج می گذاریم؛ باشد که آسمان هنر سرزمین مقدس ما، از ستارگانی این چنین تابان، زیباتر و درخشان تر گردد.

مریم غیور- فعال فرهنگی و اجتماعی

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران شاخص فرهنگی و اجتماعی موسیقی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)



منبع:همشهری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشته شدن یک سیاه پوست دیگر به دست پلیس آمریکا (فیلم) سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «تگزاس» (فیلم) حمله به ماشین خودران گوگل در آمریکا (فیلم)

دیگر خبرها

  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • زیباترین شعر‌ها از شاعران بزرگ و معاصر درباره معلم به مناسبت روز معلم
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور (عکس)
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد