Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@03:01:12 GMT

دوئل مغزهای متفکر ایران و ایتالیا در سری آ

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۱۱۱۹۰

دوئل مغزهای متفکر ایران و ایتالیا در سری آ

حضور ۴ لژیونر ایرانی و همچنین خولیو ولاسکو و برخی از ستارگان نامدار والیبال جهان در سری آ فصل پیش رو را دارای جذابیت های ویژه ای خواهد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، محمدجواد معنوی نژاد فصل گذشته با پیوستن به تیم ورونای ایتالیا با اینکه اولین بازیکن ایرانی تاریخ نبود که چنین اتفاقی را تجربه می کند؛ اما آغاز کننده یک راه برای والیبال ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حالا در فاصله حدود ۲ ماه تا شروع لیگ های معتبر والیبال در اروپا، شاهد پیوستن ۴ ایرانی به تیم های حاضر در سری آ هستیم.


سعید معروف برای اولین بار در ۳۳ سالگی تصمیم گرفت به سری آ برود و به تیم سیه نا پیوست. مرتضی شریفی هم مثل محمدجواد معنوی نژاد راهی ورونا شد تا تعداد ایرانی ها در این باشگاه به عدد ۲ برسد. همچنین مجتبی میرزاجانپور نیز با باشگاه کاستلانا گروته قرارداد امضا کرد.


دوئل معروف-جیانلی در هفته اول


طبق قرعه کشی صورت گرفته برای فصل ۲۰۱۸ -۲۰۱۹ سری آ والیبال ایتالیا تیم های سیه نا و ترنتینو در هفته اول که ۲۲ مهرماه برگزار می شود، باید به مصاف هم بروند. رویارویی سعید معروف و جیانلی، ۲ تن از بهترین پاسورهای فعلی جهان می تواند بزرگترین دوئل این رقابت ها را رقم بزند. معروف باتجربه بالا و جیانلی هم با انرژی جوانی می توانند سرنوشت این بازی را رقم بزنند. جیانلی که به عنوان یک پدیده در سال های اخیر در والیبال ایتالیا مطرح شده و نقش موثری در موفقیت های لاجوردی پوشان داشته، حالا در ترکیب پرافتخارترین تیم والیبال باشگاهی در جهان به مصاف سعید معروف می رود که بارها او را در بازی های ملی ملاقات کرده است. آخرین رویارویی این ۲ پاسور به لیگ ملت های ۲۰۱۸ برمی گردد که البته ایران ۳ بر صفر بازنده شد.

 


ملاقات با ولاسکو و زایتسف


خولیو ولاسکو، مربی متفکر آرژانتینی بعد از سال ها حضور در رده ملی بار دیگر تصمیم گرفته به رده باشگاهی برگردد. او طبق قراردادی که با باشگاه مودنا امضا کرده، بعد از مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ به کارش در تیم ملی آرژانتین پایان می دهد و به مودنا خواهد پیوست. این باشگاه با جذب ستاره های نامدار نظیر ایوان زایتسف به دنبال قهرمانی در فصل پیش رو است. بدون شک رویارویی ستاره های ایران با ولاسکو و زایتسف از جذابیت های سری آ برای علاقه مندان این رشته خواهد بود.


کدام ایرانی موفق تر خواهد بود؟


۳ تیمی که بازیکنان ایرانی را در اختیار دارند، در فصل های اخیر جزو مدعیان قهرمانی سری آ نبوده اند. سال گذشته پروجا و لوبه به فینال رسیدند که در نهایت پروجا به عنوان قهرمانی دست یافت. البته باشگاه لوبه هم مذاکراتی را با امیر غفور انجام داده بود که به نتیجه مشخصی نرسید. با این حال رقابت لژیونرهای ایرانی در سری آ در نوع خود جالب توجه خواهد. بازی های ۳ تیم ورونا، سیه نا و کاستلانا می تواند رقابت جالبی را بین بازیکنان ایرانی ایجاد کند.

 


برنامه ایرانی ها در هفته اول سری آ


طبق قرعه کشی صورت گرفته برای فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ پروجا – لاتینا، مودنا - سورا ،سیه نا- ترنتینو، میلانو – راوانا، پادووا - لوبه ، ورونا – مونزا و والنتیا – کاستلانا روز ۲۲ مهرماه به مصاف هم می روند. شاید سخت ترین قرعه در گام اول برای یاران معروف باشد که باید برابر یکی از پرافتخارترین تیم های ایتالیا به میدان برود. البته ملی پوشان ایرانی ماه آینده برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به ایتالیا سفر خواهند کرد و بعد از اتمام آن رقابت ها کار خود را در سری آ آغاز می کنند.

میرسعید معروف محمدجواد معنوی نژاد تیم ملی والیبال ایران والیبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی والیبال ایران والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب رقابت‌های سوپرلیگای ایتالیا و در چهارمین بازی فینال این لیگ، تیم پروجا توانست با نتیجه سه بر یک مونزا را شکست بدهد و با کسب سومین پیروزی برابر این تیم قهرمان لیگ برتر والیبال ایتالیا در فصل 24-2023 شود.

در این دیدار تیم پروجا ست‌های دوم، سوم و چهارم را به ترتیب با نتایج 25 بر 23، 27 بر 25 و 25 بر 20 پیروز شد و مونزا نیز گیم اول را با نتیجه 25 بر 19 برد تا پروجا با این نتیجه برای دومین بار در تاریخ خود قهرمان سوپرلیگای ایتالیا شود. پروجا با این قهرمانی به چهارمین جام فصل خود رسید و یک رکورد بی‌نظیر بر جای گذاشت. آنجلو لورنزتی سرمربی این تیم سهم به‌سزایی در موفقیت این تیم در این فصل داشت.

در این بازی ویلفردو لئون ستاره لهستانی پروجا در آخرین بازی‌اش برای این تیم خوش درخشید و با کسب بیست و پنج امتیاز ستاره تیمش بود. لئون از فصل آینده راهی لوک لوبین لهستان خواهد شد. پروجا با این قهرمانی پس از یک سال غیبت دوباره از فصل آینده به لیگ قهرمانان اروپا باز خواهد گشت.

دیگر خبرها

  • درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد
  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد
  • پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان
  • صعود ایران با حضور ۴ گلستانی به فینال والیبال دانش آموزان جهان
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟