Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و امور دارایی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 14 مرداد) در پاسخ به سوال خدیجه ربیعی نماینده مردم بروجن درباره علت عدم اجرای پروژه ملی طرح جامع مالیاتی پس از گذشت بیش از 11 سال و نقش شرکت‌های مشاور خارجی در این طرح، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح جامع مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی، کاهش هزینه های وصول مالیات و همچنین افزایش رضایت معدیان بود که ما در این مسیر گام برداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره دستاوردهای اجرای طرح جامع مالیاتی، گفت: اجرای این طرح باعث شد که در حوزه دولت الکترونیکی در دو سال متوالی به عنوان سازمان و طرح برتر در بین کل طرح‌های کشور معرفی شود، همچنین منجر به افزایش رضایت معدیان و همچنین شناسایی آنان شد و از سوی دیگر برای ما 20 هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.

کرباسیان متذکر شد: از زمانی که طرح جامع مالیاتی آغاز شد، درآمد مالیاتی از 28 هزار میلیارد تومان به 96 هزار میلیارد تومان و تقریبا 4 برابر رسیده است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی درباره بخشی از سوال مبنی بر اینکه چرا در این طرح از مشاوران خارجی استفاده می‌شود، گفت: ما حدود یک سال است که پیمانکار خارجی نداریم و باعث افتخار است که تمام اقدامات مربوط به این طرح به دست متخصصان داخلی انجام می‌شود و ما به نیروهای داخلی متکی شده‌ایم و از طریق آنان کار را دنبال می‌کنیم و پیش می‌بریم.

وی افزود: در سال 89 و 90 قراردادهایی با این پیمانکاران خارجی منعقد شده بود که در زمان تحریم‌ها مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد و به همین دلیل به سمت نیروهای داخلی رفتیم و با پیمانکار خارجی خلع ید کردیم.

کرباسیان ادامه داد: همچنین ما جلساتی را با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته‌ایم چراکه بر اساس برنامه ششم توسعه این وزارتخانه مسئول نظارت بر این کار شده است و خوشبختانه اقدامات خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی تأکید کرد: ما امروز می‌توانیم عملیات کنترل حسابرسی متقابل را هم انجام دهیم و تلاشمان بر این است که بتوانیم بیش از پیش از این ظرفیت بهره بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی اظهارنامه‌ها الکترونیکی مبادله می‌شود و هیچ اظهارنامه کاغذی نداریم، تصریح کرد: پروسه انجام این طرح در حال انجام و پیشرفت و تحول است و ما به دنبال آن هستیم که بتوانیم این سیستم را موبایل محور کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۱۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی با بیان اینکه حوزه پرورشی به مانند نخ تسبیح بین تمامی فرآیندهای تربیتی در وزارت آموزش‌وپرورش قرار دارد گفت: معلم در کلاس درس، مدیر مدرسه در مدرسه و مدیر کل در استان باید بتوانند کار تربیتی انجام دهند.

وی با بیان اینکه معاونت پرورشی حلقه واصل بین امور تربیتی است افزود: باید تمامی فرآیندهای انجام شده به هم وصل و در نهایت به سوی «تربیت» ختم شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه «حضرت آقا در صحبت‌های خود فرمودند معلم باید در کلاس کار تربیتی انجام دهد، درست است، اما معاونت پرورشی باید نقش ویژه خود را در وزارت آموزش و پرورش انجام دهد» اظهار کرد: از شش ساحت سند تحول بنیادین، تقریبا تمام ساحت‌ها، تربیتی و پرورشی است؛ هر چند معتقدیم عنوان دقیق پرورشی، امور تربیتی است.

پورثانی با بیان اینکه در مبانی نظری سند تحول کلمه‌ای به نام آموزش و پرورش پیدا نمی‌شود و سراسر کلمه تربیت است گفت: بحث هویت، آسیب‌های اجتماعی، قهرمان سازی و ... موارد اصلی کلام رهبر بوده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه تبیینی کشور در وزارت آموزش و پرورش با قریب ۵۰ هزار گروه دانش آموزی در قالب ۳۰۰ هزار دانش آموز در کشور در حال انجام است افزود: در این گروه‌ها دانش آموزان خود به کنشگری و تبیین مسائل انقلاب، مصالح نظام اسلامی و مسئله عفاف و حجاب می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه بعد از صحبت‌های حضرت آقا، کارگروهی در وزارت آموزش و پرورش در حال شکل گیری است تا تمام بیانات ایشان عملیاتی شود عنوان کرد: تمامی اجزای وزارت آموزش و پرورش و ارگانهای ذی ربط برای کمک به معاونت پرورشی در حال هماهنگی و کمک هستند تا یک کار تربیتی خوب در کشور انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی دلال پتروشیمی در فارس
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌