Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بسیج علمی خبرگزاری بسیج ، حسین قدیانی امروز در نشست چگونگی حمایت سازمان بسیج علمی از طرح ها و ارائه وام های بلاعوض،اظهار داشت: در روزگار امروز علم و اقتصاد به هم گره خورده اند که شرکت های دانش بنیان می توانند این دو واژه را به هم مرتبط کنند.

وی ادامه داد: نگاه علمی می تواند در اقتصاد موثر بوده و نیاز امروز جامعه را که در منطقه حرفی برای گرفتن دارد اما در درون خود با چالش های مواجه است، برطرف کند و تنها راه حل رسیدن به این نقطه توجه به اقتصاد دانش بنیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مسئول برضرورت هدفمند کردن فعالیت های دانش بنیان در کشور تاکید کرد و گفت: امروز بنا بر نیازی که احساس شده است، افراد وارد این عرصه شده اند.

رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فنآوری گفت: بیش از 3 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که سهم ناچیزی در اقتصاد کشور دارند.

قدیانی افزود: احصای توانمندی ها می تواند چالش های پیش رو را از میان برداشته و به علم بومی دست یابیم اما هنوز شرکت های دانش بنیان نتوانسته اند به این مرحله برسند.

وی گفت: ای کاش ما می توانستیم در پارک ها با توجه به مزیت های نسبی و چالش های منطقه ماموریت محور حرکت کنیم.

این مسئول ادامه داد: بهترین شهرک صنعتی کشور با 60 درصد ظرفیت در حال حاضر فعالیت می کند که باید هنر ما این باشد که از ظرفیت موجود حداکثری بهره برداری را انجام دهیم.

رئیس سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فنآوری با بیان اینکه سه کار اساسی ارائه خدمات حقوقی،حسابرسی، تراز مالی و بازار یابی باید در مراکز رشد و پارک های علم و فنآوری باید مورد توجه باشد، افزود: حاکمیت باید نظام مسائل خود را استخراج کرده و هدفمند در این زمینه حرکت کند.

قدیانی بیان داشت: در زمینه نیروگاه های بادی با زیمنس آلمان شانه به شانه حرکت می کنیم و حرکت ارزشمندی که پارک های علم وفنآوری آغاز کرده اند باید ادامه یاد.

وی گفت: جمهوری اسلامی در زمینه تکنولوژی های آی تک حرف های بسیاری برای گفتن دارد و این موضوع موجب ایجاد امنیت برای کشور شده است.

این مسئول افزود: واقعا نیازمند این هستیم که تاریخ علم را بازخوانی کرده و نهضت ترجمه در زمینه نسخ خطی اتفاق افتد.

*زنجان آخرین پارک علمی کشور را راه اندازی کرد

"مرادخانی"رئیس پارک علم و فنآوری استان زنجان در ادامه این نشست،اظهار داشت: پارک علم و فنآوری استان زنجان آخرین پارک راه اندازی شده در کشور محسوب می شود که در این زمان کوتاه در کنار جوانان مستعد زنجانی بوده ایم و تلاش کرده ایم فضای همدلی و همزبانی در حوزه های مختلف ایجاد شود.

وی ادامه داد: زنجان در حوزه های مختلف مستعد است و در بخش های کشاورزی، معدنی، آی تی ظرفیت های مطلوبی وجود دارد.

این مسئول بیان داشت: تلاش کردیم دوره هایی را برگزار کنیم تا مراحل مجوزهای دانش بنیانی را اخذ کنند و تلاش کرده ایم فرهنگ کارآفرینی را شکل بدهیم.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد سود برای شرکت های پارک علم و فنآوری در فضای همدلی و هم افزایی هستیم تا به اهداف کوتاه و بلند مدت برسیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۳۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نقش نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در سال‌های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه تولید اقدام به حمایت از مولدسازی صنعتی از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان، هسته‌ای و ... کرده است.

مجیدی‌مهر ادامه داد: از آنجایی که سازمان اوقاف مبتنی بر نیات واقفین اجرای نیت می‌کند، این امکان وجود دارد که بر موضوعات مختلف از قبیل آبزی‌پروری، توجه به اقتصاد دریا پایه، دامپروری و ... ورود کند. وقتی ما به انتهای پروژه‌های تحقیقاتی می‌رسیم، نتایج عینی آن را در میدان بهتر می‌بینیم، که منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات شده است. وقتی بهره‌وری از موقوفات افزایش یابد، درآمد‌ها هم زیاد می‌شود و نیات بهتر اجرایی می‌شوند. سازمان اوقاف به همان نسبت که در حوزه‌های تولید فعالیت دارد، در حوزه‌های فرهنگی و نشر معارف و قرآن اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان اوقاف علاوه‌بر تحقق فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قدم برمی‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد (فیلم)
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن