Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:58:40 GMT

برباد رفتن رویاهای رژیم صهیونیستی در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۱۳۶۳۵

برباد رفتن رویاهای رژیم صهیونیستی در سوریه

تهران - ایرنا - بحران سوریه که با هدف تامین امنیت رژیم صهیونیستی آغاز شد، این روزها با شکست تروریست های مورد حمایت جبهه غربی - عربی - صهیونیستی در جنوب سوریه به روزهای پایانی خود نزدیک می شود، اقدامی که موجب برباد رفتن رویاهای رژیم صهیونیستی شده است.

بحران سوریه که در 24 اسفند ماه 1389 با همدستی جبهه غربی - عربی - صهیونیستی و ایجاد گروه های تروریستی برای نابودی حکومت سوریه آغاز شد، این روزها با آزادی استان قنیطره و جنوب این کشور از دست تروریست های تکفیری و در ادامه با تغییر نوک پیکان حملات ارتش سوریه به سمت استان ادلب در شمال غرب این کشور به مراحل پایانی خود نزدیک می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر همین اساس باید گفت که شکست تروریست ها در این کشور رویای سران رژیم صهیونیستی را نیز برباد داده است.
بحران سوریه که با توطئه هماهنگ جبهه غربی - عربی - صهیونیستی به سرکردگی آمریکا و با طرح و برنامه انگلیس و تامین مالی کشورهای عربستان، قطر و امارات و پشتیانی و تدارکات ترکیه در اواخر سال 1389 آغاز شد، به علت ایستادگی مردم و دولت سوریه توانست پس از پیروز های گسترده کشورهای متجاوز و حامیان اصلی تروریست ها را شگفت زده کند، چرا که حامیان غربی - عربی - صهیونیستی تروریست ها ابتدا زمان 2 ماهه و پس از آن زمان شش ماهه برای ساقط کردن حکومت دمشق تعیین کردند و بارها این تاریخ را تمدید نمودند، اما نتیجه کار چیز دیگری شد.
رسانه های غربی - عربی - صهیونیستی از همان آغاز بحران سوریه در کنار تروریست های تکفیری اقدام به انتشار اخبار این بحران با اهداف مورد نظر خود کردند و با انتشار اخبار نحوه کشتار گروه های تروریستی ابزار خوبی برای ایجاد رعب و وحشت بین مردم سوریه شدند و این امر باعث شد تا تروریست ها در ماه ها و سال های آغازین این بحران پیشروی های چشمگیری بدست آورند به حدی که اختیار حدود 80 درصد خاک سوریه از دست حکومت مرکزی دمشق خارج شد، اما با ورود نیروهای مقاومت اسلامی در تابستان سال 1392 به جنگ سوریه، ورق به یکباره برگشت و ارتش سوریه نیز آهسته آهسته توان خود را باز یافت.
از همان ابتدای شروع بحران سوریه رژیم صهیونیستی در کنار تروریست ها قرار گرفت و با کمک آمریکا، رژیم آل سعود، قطر، ترکیه و برخی کشورهای عربی اقدام به حمایت همه جانبه از تروریست های تکفیری کرد، به گمان این که حکومت دمشق با سرعت با شکست مواجه شود، اما نیروهای مقاومت اسلامی به ویژه رزمندگان حزب الله لبنان به کمک ارتش سوریه شتافتند و موجب شکست پی درپی تروریست های تکفیری شدند.
زمستان سال 1395 بود که اوضاع نبرد در سوریه دگرگون شد و با آزادی شرق حلب و پس از آن دو استان الرقه و دیرالزور در سال گذشته و پس از آن آزادسازی غوطه شرقی در استان ریف دمشق و بعد از آن مناطق یرموک و حجرالاسود در جنوب شهر دمشق توسط ارتش سوریه، شرایط امنیتی در این کشور روند مطلوبی به خود گرفت.
پیروزی های اخیر ارتش سوریه و آزادسازی جنوب این کشور به ویژه استان های درعا و قنیطره در ماه های اخیر (تیر/ مرداد) موجب تغییر معادلات و نگرانی صهیونیست ها و جبهه غربی - عربی شده است؛ البته در این بین مقامات صهیونیست که در همسایگی سوریه و در سرزمین های اشغالی زندگی می کنند بیشتر از همه نگران هستتند.
اشغال استان قنیطره توسط تروریست های - تکفیری در چند سال اخیر موجب تامین امنیت ویژه برای رژیم صهیونیستی و ایجاد کمربند امنیتی برای این رژیم شده بود که آزادسازی این استان توسط ارتش سوریه رویای صهیونیست ها را به کابوس دوباره تبدیل کرده است.
شهر قنیطره که جمعه گذشته توسط ارتش سوریه از دست تروریست ها آزاد شد، دارای موقعیت راهبردی مهمی برای سوریه و در مقابل برای رژیم صهیونیستی است، چرا که دقیقا در کنار ارتفاعات جولان اشغالی و سرزمین های اشغالی قرار دارد؛ از همان زمان آغاز بحران سوریه، استان قنیطره که در منتها الیه جنوب غرب سوریه قرار دارد محل طمع صهیونیست ها و تروریست های تکفیری قرار گرفت.
استان قنیطره نقطه ارتباط بین مناطق جنوب سوریه و مرکز آن از نوار مرزی جولان اشغالی تا مناطقی است که به مرزهای لبنان وصل می‌شود، کما اینکه قنیطره نقطه وصل مناطق سوریه از جنوب و غرب با دمشق است.
ارتش سوریه دوشنبه گذشته (هشتم مرداد ماه جاری) توانست کنترل کامل مرزهای سوریه با جولان اشغالی از مرزهای لبنان در نزدیکی منطقه 'شبعا' تا روستای 'معریه' واقع در گوشه مرزی با جولان و مرزهای اردن را به دست گیرد.
در واقع آزادسازی استان قنیطره، تحول راهبردی برای بازگشت ارتش سوریه به خطوط درگیری مستقیم با رژیم صهیونیستی و پیوند دادن مرزهای سوریه با لبنان از سمت شبعا است، به گونه‌ای که پیش از این عملیات، این منطقه مرزی تحت نظارت ارتش رژیم صهیونیستی و هماهنگی میدانی روزانه این رژیم با تروریست های مستقر در این منطقه از جمله تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از طریق دروازه‌های مرزی بود که به صورت دوره‌ای باز می‌شد.
سرویس جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) و افسران میدانی این رژیم، از طریق این دروازه‌ها عناصری را وارد سوریه می‌کردند که پیشتر برای آنان دوره‌های امنیتی برگزار کرده بودند و از این منطقه برای ورود غیر قانونی عناصر موسوم به 'کلاه سفیدها' و برخی از مزدوران صهیونیستی و افسران امنیتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس استفاده می‌کردند.
مرز استان قنیطره با سرزمین های اشغالی همچنین محل تردد تروریست های زخمی شده در جنگ سوریه به سرزمین های اشغالی بود؛ در طول بیش از هفت سال گذشته هزاران تروریست زخمی با انتقال به سرزمین های اشغالی با هماهنگی ارتش رژیم صهیونیستی و درمان در اسراییل به طور مجانی، پس از بهبودی دوباره برای ادامه نبرد با ارتش سوریه به این کشور بازمی گشتند، اقدامی که دیگر میسر نیست.
همچنین با آزادسازی جنوب سوریه در ماه اخیر به ویژه استان قنیطره، مواضع نظامی و زیرساخت های موشکی این کشور بار دیگر در برابر رژیم صهیونیستی استفاده خواهد شد و همین مساله سبب ایجاد نگرانی چشمگیر در میان صهیونیست ها شده است.

*** سخنان مزورانه مقام صهیونیست درباره سوریه
در حالی که مقامات رژیم صهیونیستی در بحران بیش از هفت ساله سوریه همواره از کنار رفتن بشار اسد رییس جمهور این کشور سخن می گفتند و با توجه به صدها سند موجود درباره حمایت های رژیم صهیونیستی از تروریست ها در سوریه و همچنین دهها بار بمباران مواضع ارتش سوریه و مقاومت اسلامی در این کشور توسط رژیم صهیونیستی، 'آویگدور لیبرمن' وزیر جنگ این رژیم پس از آزادسازی استان قنیطره توسط ارتش سوریه در سخنانی مزورانه ادعا کرد که 'ما در امور داخلی سوریه دخالت نمی‌کنیم، تا زمانی که توافق 1974 نقض نشده باشد... جبهه سوریه با احیای حکومت اسد (در این کشور) آرام‌تر خواهد شد'.
وی پنجشنبه گذشته با تاکید بر این که بشار اسد در جنگ سوریه پیروز شده و با عقب نشینی از مواضع قبلی خود، افزود: 'از نظر ما، وضعیت (در سوریه) در حال بازگشت به حالت قبل از جنگ است، یعنی حکومت مرکزی و یک شخص مسئول وجود دارد'.
به نوشته خبرگزاری 'رویترز' وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به اینکه آیا تل‌آویو می‌تواند درباره تنش احتمالی در بلند‌ی‌های جولان نگرانی کمتری داشته باشد، گفت: 'به اعتقاد من همینطور است'.
سخنان لیبرمن در حالی است که مقامات مختلف رژیم صهیونیستی بارها از لزوم کنار رفتن 'بشار اسد' رئیس‌جمهور قانونی سوریه از قدرت در این کشور سخن گفته بودند، اما با آزادسازی استان قنیطره و جنوب سوریه در روزهای اخیر متوجه شده اند که رویاهای آنها تبدیل به کابوس شده و در ظاهر به دنبال حفظ شرایط روحی خود هستند.
خاورم*1275**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رژيم صهيونيستي تروريست ها سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۳۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی

حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی

دیگر خبرها

  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه