Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در انگلیس گروهی ازمحققان، تحقیقی در مورد مثلث برمودا انجام دادند که مدت ها به طول انجامید و سرانجام پرده از راز ناپدید شدن اشیا برداشتند. مساحت این منطقه 700.000 متر مربع است که از انتهای فلوریدا تا پورتوریکو و برمودا گسترده شده است. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، بعد از اولین گزارش‌ها از غرق شدن عجیب کشتی‌ها در دل این اقیانوس، بیش از صد‌ها سال است که این رویداد شگفت انگیز مرکز توجه و اعجاب همگان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجله نیویورک تایمز ادعا کرده است که حداقل ۵۰ فروند کشتی، ۲۰ هواپیما و بیش از 1000 آدم در طی ۵۰۰ سال اخیر به قعر این اقیانوس هولناک فرو رفتند.  
هم اکنون محققان در یکی از دانشگاه‌های آمریکا بیان می‌کنند موجی عظیم به ارتفاع ۳۰ متر کشتی‌ها را به داخل اقیانوس می‌کشد. این تئوری در یک مستند با نام معمای مثلث برمودا به طور کامل به تصویر کشیده شده است.
" طوفان‌هایی ازسمت شمال و جنوب اقیانوس با یکدیگر بر پا می‌شود. ارتفاع موج‌ها اندازه گیری شده  به بیش از ۳۰ متر می‌رسد. هر چقدر که کشتی‌ها بزرگ‌تر باشند خطر غرق شدن آن‌ها افزایش می‌یابد" این توضیحات را دکتر سیمن باکسل، محقق اقیانوس بیان می‌کند.
علی رغم آنکه طی سال‌ها تئوری‌های فراوانی علت این پدیده را مطرح کردند، اما درابتدا دانشمندان بر روی تئوری‌های مطرح شده امواج متمرکز بودند.

در سال ۱۹۹۵ یک ماهواره موجی را به ارتفاع ۱۸.۵ متر درشمال این اقیانوس اندازه گرفت. این امواج عظیم زمانی شکل می‌گیرند که یک موج با ارتفاع بسیار زیاد به دریای آزاد برخورد می‌کند. این در حالی است که ارتفاع یک موج معمولی به ۱۲ متر می‌رسد که قدرت شکست آن ۸.۵ پوند درهر اینچ متر مربع است. کشتی‌های مدرن طوری طراحی شده اند که می‌تواند فشار امواج را تا ۲۱ پوند تحمل کند، اما قدرت امواج عظیم تا ۱۴۰ می‌رسد و همین قدرت کافی است تا یک کشتی را به کام نابودی بکشاند.  
دکتر برکسل به همراه تیم خود مدلی را از یک کشتی معروف ساختند و آن را با امواج غول پیکری شبیه سازی شده آزمایش کردند تا تاثیر آن را بر روی کشتی‌های بزرگ دریابند. در سال ۱۹۱۸ این کشتی معروف به همراه ۳۰۹ سرنشین خود در این مثلث برمودا ناپدید شد.
به گزارش یونیسف، آخرین هواپیما سال گذشته به همراه ۴ سرنشین در این اقیانوس ناپدید شد. این هواپیمای شخصی که قصد گذراندن تعطیلات در فلوریدا را داشت ناگهان از مدار خارج شد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مثلث برمودا راز اقیانوس تحقیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات در آباده

ایسنا/فارس فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با دستگیری سارقین به عنف، راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در شهرستان آباده برملا شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت: در ۲ اردیبهشت ماه سال جاری در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف طلاجات در منزل منجر به قتل پیرزن ۸۲ ساله در شهرستان آباده، پیگیری و بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل و سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی استان فارس تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند در کمتر از ۱۰ روز سارق و همدستش را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های خرم‌بید و آباده با هماهنگی قضایی و اقدمات فنی موفق شدند سارق به عنف و همدستش را در ورودی شیراز دستگیر کنند.

حبیبی تصریح کرد: متهمین پس از انتقال به پلیس آگاهی و در بازجویی اولیه به سرقت به عنف همراه با قتل پیرزن ۸۲ ساله در شهرستان آباده اقرار کردند.

این مقام انتظامی یادآور شد: قاتل و همدستش که از سارقین حرفه‌ای بودند در بازجویی تخصصی به ۶ فقره سرقت به عنف دیگر در شهرستان‌های خرم‌بید و آباده نیز اقرار کردند.

وی با بیان اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا و مالخران نیز شناسایی و به زودی دستگیر خواهند شد، از شهروندان درخواست کرد از نگهداری طلاجات و وجوه نقد به مقدار زیاد در منزل و خودرو پرهیز کرده و توصیه‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن درباره آغاز فاز چهارم عملیات علیه «مثلث تجاوز»
  • بارش‌های بهاری میهمان استان قزوین 
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • سری جدید برنامه‌های «مهمانی» و «برمودا» ساخته می‌شود
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • ‌ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات در آباده
  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • کشیدن ضامن نارنجک در بالای جدول/ جدال های مثلث جذاب لیگ فوتبال
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی