Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:35:55 GMT

22 روستای گچساران با تنش آبی مواجه است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۱۱۷۷

22 روستای گچساران با تنش آبی مواجه است

سادات شیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این روستاها دارای تنش آبی یکهزارو 738 خانوار با جمعیتی بیش از 15 هزار و 44 نفر زندگی می‌کنند.
وی بیان کرد: از این تعداد روستاها هم اکنون 15 روستا با جمعیتی بیش از یک هزار و 207 خانوار با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.
شیری ادامه داد: سرآب ننیز، میر عزیز، گناوه، آبرزی، هسته کوه، نارک، پیر سبز، شیخ خواجه، بیزگه، آبریگون، خربل، دژسلیمان، آبگندی، جهاد آباد و جمو ازجمله روستاهای هستند که با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گچساران تصریح کرد: یک دستگاه تانکر آبرسانی روزانه 24 متر مکعب آب آشامیدنی در این روستاها توزیع می‌کند.
وی اظهار داشت: آب آشامیدنی 13 روستای این شهرستان از چشمه تأمین می‌شود که به دلیل کاهش بارندگی و تداوم خشکسالی هم اکنون با کم آبی مواجه‌اند.
شیری تصریح کرد: نیمی از چشمه‌های آب روستایی این شهرستان به دلیل کاهش بارندگی کم آب شده است.
وی تعداد چشمه‌های تأمین آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان را 13 حلقه اعلام کرد و گفت: روستاهای نارک، مارین، بیزگه، موگ با مشکل کم آبی مواجه هستند.
92 درصد از جمعیت روستایی گچساران زیر پوشش اداره آب و فاضلاب است.
58 روستا با 23 هزار نفر جمعیت زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی قرار دارد.
اداره آب روستایی گچساران در حال حاضر افزون بر هفت هزار و 500 مشترک دارد.
2082/6110
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آب و فاضلاب خشکسالی گچساران مواجه آبی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمد محمدی اظهار کرد: با اتمام عملیات لوله‌گذاری شبکه توزیع آب این روستا به طول ۷ کیلومتر، نصب انشعابات آب روستا آغاز شد که طی چند روز آینده به پایان می‌رسد.
وی افزود: این عملیات از محل طرح‌های جهاد آب رسانی با همکاری آبفای استان و استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی و بسیج سازندگی سپاه استان در حال انجام است.
محمدی در پایان با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های آبرسانی به‌ویژه در روستا‌ها و مناطق محروم، تشریح کرد: آبفای استان در صدد است با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی، آب آشامیدنی سالم و پایدار برای روستا‌ها و شهر‌های دچار تنش آبی را تامین کند و در دسترس مردم قرار دهد.

دیگر خبرها

  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم