Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@08:25:47 GMT

کشت سویا در اشنویه برای اولین بار در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۵۲۹۷

کشت سویا در اشنویه برای اولین بار در آذربایجان‌غربی

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه از کشت سویا برای اولین بار در آذربایجان‌غربی به صورت پایلوت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سید انور حسینی در گفت و گو با اروم‌نیوز، با اعلام اینکه امسال برای اولین بار در آذربایجان غربی، رقم L17 دانه روغنی سویا در اشنویه کشت شده، گفت: این محصول به صورت پایلوت در مساحت یک هکتار در روستای علی‌آباد این شهرستان کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای کشت این زمین زراعی ۷۵ تا ۸۰ کیلوگرم بذر مصرف شده است، ادامه داد: پیش‌بینی می شود عملکرد محصول در هکتار ۵/۲ تا ۳ تن باشد.

حسینی با اشاره به اینکه دانه سویا از لحاظ مواد غذایی قابل هضم، کلسیم، آهن و ویتامین ها غنی است، اظهار کرد: کاشت سویا به عنوان محصول دوم پس از برداشت جو یا گندم در نواحی اقلیمی با زمستانهای نیمه سرد امکانپذیر است.

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه با بیان اینکه سویا ارزش غذایی بالایی در تغذیه انسان و تأمین پروتئین مورد نیاز جامعه دارد، گفت: سویا از گیاهان پرمصرف در تولید مواد غذایی، روغن و مصارف صنعتی بوده و با داشتن ویتامین E و فیبر در تأمین نیازهای بدن، کاهش کلسترول و تری‌گلیسیریدها نقش بسزایی دارد.

وی در ادامه به مشکلات کشت سویا در استان اشاره و اظهار کرد: پایین بودن قیمت خرید تضمینی با توجه به رقابت با محصولات زراعی دیگر، پرداخت نشدن به موقع بهای محصول، اعلام دیرهنگام خرید تضمینی و نبود ادوات تخصصی جهت کاشت، داشت و برداشت به‌ویژه در مرحله برداشت از مهمترین مشکلات پیش‌رو برای ترویج کشت سویا در شهرستان و استان است.

حسینی افزود: در راستای سیاست خودکفایی دانه های روغنی و تغییر الگوی کشت و مصرف کم‌ آب توسط این گیاه، در صدد هستیم با توجه به آب و هوای مناسب شهرستان کشت این محصول را توسعه دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی در خوی + تصاویر

همزمان با هفته عقیدتی سیاسی و معلم و سالگرد شهادت آیت الله شهید مرتضی مطهری ویژه برنامه‌های متنوعی در سراسر کشور برگزار شد. در حوزه مقاومت بسیج یک شهری شهید حبشی در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی مراسمی برگزار شد و از معلمان بسیجی حوزه و رابط عقیدتی سیاسی حوزه و نیز از سرمربی حلقه‌های صالحین حوزه با اهدای جایزه تقدیر و قدردانی شد.

شهروند خبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

تجلیل از معلم‌های شهرستان خنج با اهدای گل + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر
  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی منطقه در ارتفاعات شهرستان خوی
  • بارش باران بهاری در شهرستان پلدشت
  • آئینهای گرامیداشت هفته معلم در آذربایجان غربی
  • نجات فرد سقوط کرده از ارتفاعات سخت‌گذر اشنویه
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • پیشرفت ۶۲ درصدی مصوبات سفر استاندار به بخش‌های ۵گانه ارومیه
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • مراسم گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی سیاسی در خوی + تصاویر