Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@02:55:05 GMT

چرا سرمایه گذاری در شرایط فعلی مناسب است؟

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۵۴۳۱

چرا سرمایه گذاری در شرایط فعلی مناسب است؟

حتماً شما هم این روزها با بسیاری از این آمار و ارقام نگران‌کننده مواجه شده‌اید. در کنار این آمار و ارقام خبرهایی در مورد تعطیلی کسب‌و‌کارهای مختلف و تعدیل نیرو و .. به گوش‌تان رسیده است.

به گزارش تابناک، اتفاقی که در عرصه‌ ارز افتاده، استثنایی است و سابقه‌ آن را در هیچ دوره اقتصادی در تاریخ کشور نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر شقاقی در گزارشی از خبرگزاری ایسنا بیان کرده است: « ارز یکی از مهم‌ترین متغیر‌های هر اقتصادی است؛ این متغیر در حدی اهمیت دارد که می‌توان با ایجاد بحران ارزی یک کشور را به طور نامحسوس و حتی مخرب‌تر از جنگ نظامی نابود کرد.»

 متأسفانه شواهد‌‌ حاکی از شرایطی غیرقابل‌ پیش‌بینی در حوزه اقتصادی ایران است و با هر اظهار‌نظر سیاسی و نظامی یا تکانه‌های د‌یگر، این نوسانات بیشتر می‌شود‌‌.

اما چاره چیست؟

در این فضای تب‌آلود که نا‌به‌سامانی‌های زیادی در پی نوسانات ارز به وجود آمده است،باید به دنبال راهی بود تا بتوان از عواقب این اتفاق در امان بود و اسیر گرداب اقتصادی به وجود آمده نشد. یادمان نرود هر یک از ما وظیفه داریم در جهت بهبود اقتصاد کشور قدم برداریم و از هیچ کمکی هرچند اندک در این جهت دریغ نکنیم.

زمانی که آینده اقتصادی کشور را نمی‌توان پیش‌بینی کرد باید سبک زندگی سنجاب را الگو قرار داده و از امروز به فکر روزهای سخت زمستان بود.در این شرایط نگهداری پول به هر شکل، اشتباه بزرگی است؛زیرا ارزشِ امروزِ پول با ارزشِ فردایِ آن تفاوت بسیاری دارد؛ اماسرمایه‌گذاری هرچند با پول کم راهی معقول و منطقی به نظر می‌رسد.

سرمایه‌گذاری در همه شرایط، کاری مثبت و مفید برای رشد سرمایه در دسترس افراد است، اما در شرایطی این اهمیت بیشتر می‌شود. سرمایه‌گذاری از بانک و بورس گرفته تا خرید مسکن و دلار ریسک‌هایی دارد و علاوه بر آن شناخت لازم از بازار مورد‌نظر برای سرمایه‌گذاری را نباید فراموش کرد. از این‌رو، در شرایط فعلی اگر در مورد بازارهای مختلف مالی و سرمایه‌گذاری در آن‌ها اطلاعات کافی ندارید و یا نمی‌خواهید متحمل ریسک‌ زیاد سرمایه‌گذاری‌های مختلف شوید؛ بهتر است به دنبال روشی کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاری باشید و چه بهتر که روش سرمایه‌گذاری انتخابی بازده مالی قابل‌توجهی نیز داشته باشد.

یک سرمایه‌گذاری کم ریسک با بازده قابل توجه

تکنولوژی در تمام عرصه‌های زندگی انسان رسوخ کرده و به اشکال مختلف به خدمت انسان درآمده است. دنیای اقتصاد و سرمایه‌گذاری هم از این اتفاق دور نمانده و از مزایای استفاده از تکنولوژی سود می‌برد. در کشورهای پیشرفته روش‌های جدید و جالبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که تکنولوژی نقش مهمی در آن ایفا می‌کند، یکی از این روش‌ها، وام‌دهی فرد‌به‌فرد (Peer To Peer Lending) است. در کشور ما نیز پلتفرم ایران‌رنتر (www.iranrenter.com) از طریق انطباق این روش با ساختارهای قانونی و شرعی کشور اقدام به فروش اقساطی کالا کرده است؛ با این تفاوت که در این روش سرمایه‌گذاران می‌توانند با تامین وجه مورد‌نیاز برای خرید کالای مورد‌تقاضای مشتریان یک سرمایه‌گذاری هوشمند داشته باشند.در واقع ایران‌رنتر واسطی میان خریداران اقساطی و تأمین‌کنندگان وجه وسایل یا همان سرمایه‌گذاران است. از آنجاییکه گزارش‌ها بیانگر کاهش قدرت خرید همه اقشار جامعه است. فروش اقساطی می‌تواند به توانایی خرید افراد کمک کرده و به همین دلیل سرمایه‌گذاری از طریق تأمین وجه در ایران‌رنتر، که موتور محرک این سایت شناخته می‌شود می‌تواند نقش قابل توجهی در روند بهبود اقتصاد کشور داشته باشد.

برای سرمایه‌گذاری در ایران‌رنتر (https://iranrenter.com/) توزیع و مدیریت ریسک از طریق تعیین سقف 4میلیونی برای خرید اقساطی و تقسیم سرمایه سرمایه‌گذاران میان افراد مختلف صورت می‌گیرد. اعتبارسنجی هوشمند خریداران، بازده قابل توجه، شرعی بودن این روش و ارائه پنل اختصاصی به تأمین‌کنندگان از دیگر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این پلتفرم فروش اقساطی به شمار می‌رود.

می‌توانید برای آشنایی بیشتر با روند سرمایه‌گذاری در سایت ایران‌رنتر به قسمت «راهنمای تأمین‌کنندگان» مراجعه کرده و یا با قسمت پشتیبانی تأمین‌کنندگان تماس بگیرید.

در شرایطی که ممکن است حتی تورم ۵۰ درصدی نیز به اقتصاد کشور تحمیل شود عاقلانه‌تر است از همین لحظه برای فردا بیندیشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سرمایه گذاری ایران رنتر شرایط اقتصادی نوسانات نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود

مهرداد بذرپاش با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا میان ایران و امارات گفت: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور لازم و مهم است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارت در سخنرانی خود در اتاق بازرگانی ابوظبی اظهار کرد: ایران و امارات سوابق و پیشینه و روابط اقتصادی و تجاری دیرینه دارند و حجم ۲۷ میلیارد مراودات تجاری نشانه از عمیق بودن این روابط است.

وی افزود: امارات دومین شریک تجاری بعد از چین است؛ اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی نقش ویژه‌ای در این روابط دارند اما آن‌ها باید شجاعت لازم را داشته باشند و البته باید حمایت هم شوند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: ایران سرزمین و هاب ترانزیت و کریدور بی نظیر شمال - جنوب است و اگر امارات از این فرصت و بنادر لجستیکی ایران استفاده کند و در بنادر جدید سرمایه گذاری کرده و آن‌ها را توسعه دهد قطعا اقتصادش رشد بیشتری کرده و به راحتی به اوراسیا دسترسی پیدا می‌کند.

وی گفت: رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای ایران در سال گذشته نشان می‌دهد عزم جدی برای این حوزه داریم.

بذرپاش اظهار کرد: استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا و تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک و سرمایه گذاری مشترک باید توسط دو کشور تصمیم‌ گیری شود.

وی افزود: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک لازم و مهم است؛ در هفته ۳۲۰ پرواز بین ایران و امارات انجام می‌شود، ارتقای خدمات فنی و مهندسی در دو کشور و حتی در کشور ثالث می‌تواند فرصت‌های جدیدی به وجود آورد و امتیازات زیادی در مناقصات برای طرفین دارد.

بذرپاش گفت: تبادل هیات‌های تجاری بین دو کشور می‌تواند آثار و برکات زیادی داشته باشد؛ اخیرا در تهران نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد که برخی مسؤولان اماراتی از آن بازدید کردند.

وی اظهار کرد: تمام تلاش دولت‌ها باید برداشتن موانع از جلوی پای فعالان اقتصادی و افزایش مراودات تجاری باشد و رسیدن میزان تبادلات تجاری و اقتصادی به سالی ۳۰ میلیارد دلار حداقل خواسته تجار و فعالان است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: دشمنان مشترک ایران و امارات تلاش می‌کنند بین دو کشور اختلاف افکنی کنند، اما مسؤولان دو کشور آن را خنثی کرده‌اند.

وی افزود: برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بخشی از افق روشن توسعه روابط ایران و امارات است.

دیگر خبرها

  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود