Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی دشت‌گلی؛ رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه محمد رسول‌الله در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: هنر انقلاب، هنری پویا، کارآمد و پیشرو است که مطالبات آن علاوه بر داشتن روحیه جهادی نیاز به تدبیر و بازنگری راه طی شده گذشته تا به اکنون را دارد؛ یعنی اگر قرار است در عرصه های گوناگون هنری مرتبط با انقلاب، چشم‌انداز روشن و هدفمندی ترسیم شود و با حرکتی پُرشتاب به سرمنزل مقصود دست پیدا کنیم در مقطع کنونی باید از برخی آزمون و خطاهای مرسوم ادوار گذشته عرصه فرهنگ و هنر انقلاب پرهیز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: لازمه رسیدن به این رویه منطقی و اصولی همانطور که اشاره شد، استفاده از تجارب صورت گرفته گذشته در عرصه اجرایی رویدادهای هنر انقلاب است و در ادامه مسدود کردن مدخل راه‌هایی که مدیران گذشته تنها با تکیه بر روحیه انقلابی در آنها به فعالیت پرداخته و البته چندان هم به نتایج روشن و مشخصی منتهی نشد هرچند که این امر طبیعی به نظر می‌رسد و ما در آن سال‌ها نیاز به کسب این تجارب داشتیم.

دشت‌گلی تصریح کرد: با وجود اینکه همچنان با بسیاری از مظاهر و پدیده فرهنگی و هنری متناسب با روزگار و مناسبات نو در عرصه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به تازگی مواجه هستیم اما مشی و منش انقلاب برپایه الگوی تعریف شده‌ای از سال‌ها قبل برگرفته از ارزش‌هایی که مردم ایران برای تحقق آنها انقلاب را با رهنمودهای امام(ره) به ثمر رساندند؛ مطلوبی است که باید با استفاده از توان و ظرفیت موجود در میان نیروهای متعهد انقلابی در تمام عرصه‌ها به ویژه فرهنگی و هنری به دنبال آن بود و طی طریق کرد.

این کارشناس تئاتر افزود: در عرصه هنر یکی از مظاهر پُرنفوذ برای تبیین مقولات مرتبط با گفتمان انقلاب اسلامی تئاتر و هنرهای نمایشی است و براساس آنچه که به آن اشاره شد باید در مقطع کنونی پرداختن به این مورد خطیر و حساس را از بسیاری از جریانات احساسی و هیجانی دور نگاه داشت و با خردورزی و تدبیر برنامه‌ریزی جامع و کاملی برای امور اجرایی تئاتر انقلاب و همچنین تولیدات آن به انجام رساند.

وی در پایان گفت: اینکه در عرصه سیاست‌گذاری تئاتر به ویژه تئاتر انقلاب از وجود نیروهای جوان و خوش‌فکر که همان روحیات پویا و هیجانی را دارند استفاده می‌شود این امر با ماهیت هنر انقلاب هم‌راستا است اما مجدد تأکید می‌کنم که چنین رویکردی در عرصه مدیریت تئاتر انقلاب باید با پشتوانه تجارب گذشته در این عرصه و بحث و مشاوره با نخبگان، پیشکسوتان عرصه تئاتر و آنهایی که در این وادی اصطلاحاً استخوان خُرد کرده‌اند، صورت گیرد.

انتهای پیام             

     

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۶۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای این تئاتر آموزشی با توجه به اینکه متأسفانه عدم توجه کافی به مسائل مدیریت پسماند در سطح شهر معضلاتی را به وجود آورده است در دستور کار قرار گرفت چرا که آموزش‌های کافی در این امر می‌تواند از بروز مجدد و پیشرفت آنها جلوگیری کند.

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اجرای تئاتر زمین پاک در سطح مدارس استان یزد سعی در فرهنگ سازی و آموزش مدیریت پسماند در بین دانش آموزان که یکی از گروه‌های هدف تاثیرپذیر و تأثیرگذار هستند، کرد.

گفتنی است؛ تئاتر زمین پاک به کارگردانی سید رضا میرغفوری تاکنون در تعدادی از مدارس سطح شهر یزد اجرا شد.

کد خبر 6094174

دیگر خبرها

  • بیکاری سینماگران ربطی به رونق اقتصاد و فروش فیلم‌ها ندارد
  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد