Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مشاور عالی رئیس‌جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری خبر از انگیزه خصوصی برخی از نمایندگان سوال کننده از رئیس‌جمهوری داد.

اکبر ترکان در گفت‌وگویی با اشاره به اعلام وصول طرح سوال از رئیس‌جمهوری در مجلس شورای اسلامی و انتقادهای مطرح شده به این مسئله، اظهار کرد: «نمایندگان با توجه به قانون و جایگاهشان می‌توانند مسئله طرح سوال از رئیس‌جمهوری را مطرح کنند ولی نمی‌دانم منظور سوال‌کنندگان در مقطعی که تحریم‌ها آغاز شده و فشارهای بین‌المللی بر جمهوری اسلامی از همه نقاط گسترده شده چیست و این فشار بر رئیس‌جمهوری با چه انگیزه‌ای صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس هیات مدیره شستا (هلدینگ شرکت‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی) خطاب به سوال‌کنندگان از رئیس‌جمهوری بیان کرد: «به نظرم این افراد متوجه نبودند که بدترین زمان را برای طرح سوال از رئیس‌جمهوری انتخاب کردند.»

مشاور عالی رئیس‌جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری متذکر شد: «من جدا به نمایندگان سوال‌کننده توصیه می‌کنم که به کمک دولت و رئیس‌جمهوری بیایند چرا که در حال حاضر آثار این کارشان (طرح سوال از حسن روحانی) تخریبی است.»

ترکان در پاسخ به این سوال که بزرگ‌ترین کمک مجلس شورای اسلامی به دولت در وضع فعلی چه می‌تواند باشد، گفت: «همراهی در وضع فعلی بزرگترین کمکی است که مجلس می‌تواند به دولت و رئیس‌جمهوری بکند.»

او در ادامه با اشاره به سیاست جدید ارزی بانک مرکزی نیز بیان کرد: «امروز و به عنوان مثال رئیس کل بانک مرکزی برنامه‌ای برای مسئله ارز آورده که خوشبختانه با حمایت سران نیز همراه شده و به پیش می‌رود تا بازار ارز را سامان دهد.»

رئیس هیات مدیره شستا متذکر شد: «مشابه این اتفاق باید در بخش‌های دیگر هم بیفتد و آن‌ها هم کار کنند و طرح‌های خود را به جلسه سران بیاورند و همه همراهی کنند تا برنامه‌ها بتواند برای مقابله با تحریم اجرایی شده و کارآمدی لازم را داشته باشد.»

مشاور عالی رئیس‌جمهوری با جدی خواندن تحریم‌های آمریکا، بیان کرد: «ما باید حواسمان باشد که تحریم‌های جدی از طرف دشمن آغاز شده و همه دوست‌داران انقلاب باید برای ایستادگی در برابر آن کنار هم باشند.»

بر خی نمایندگان انتظاراتی خارج از حیطه نمایندگی دارند

او در ادامه در پاسخ به این سوال که پیشنهاد او به رئیس‌جمهوری بیان چه نکاتی از پشت تریبون مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: «باید برخی از مسائلی که انگیزه شماری از سوال‌کنندگان است اعلام شود چرا که اطلاع دارم برخی از آن‌ها (نمایندگان) انگیزه‌های خصوصی خود را نیز در این مسئله (سوال از رئیس‌جمهوری) دخالت داده‌اند.»

ترکان با اشاره به برخی رفتارها تصریح کرد: «بالاخره من می‌توانم بگویم که برخی از این نمایندگان انتظاراتی خارج از حیطه نمایندگی دارند و فکر می‌کنند که چون نماینده مجلس هستند و حق سوال دارند می‌توانند با استفاده از آن فشار بیاورند.»

ماجرای درخواست مالی یکی از نمایندگان از علی ربیعی

رئیس هیات مدیره شستا (هلدینگ شرکت‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی) در ادامه به توقع شخصی یکی از نمایندگان از وزیر کار اشاره و اظهار کرد: «می‌دانم که به عنوان مثال یکی از نمایندگان از آقای ربیعی (وزیر کار که چهارشنبه استیضاح می‌شود) خواسته که باید مبلغی را به من بدهید تا در منطقه خود هزینه کنم.»

او بیان کرد: «آقای ربیعی این مبلغ را نداده است و در پاسخ به او گفته که من این مبلغ را به بهزیستی آن منطقه می‌دهم ولی به تو نخواهم داد، آن فرد امروز جزء استیضاح‌کنندگان علی ربیعی شده است.»

ترکان افزود: «اسم و رسم و مشخصات آن فرد امروز مشخص است. به آقای ربیعی گفتم که در مجلس پشت میکروفون این مسائل را بگو ولی ایشان حیا می‌کند.»

او با تاکید بر وجود چنین خواسته‌هایی خاطرنشان کرد: «بعضی از این موارد در رفتارها وجود دارد که باید بیان شود.»

مشاور عالی رئیس‌جمهوری با رد شائبه ایجاد شده مبنی بر همراهی رئیس مجلس شورای اسلامی با سوال‌کنندگان از رئیس‌جمهوری بیان کرد: «این شائبه را قبول ندارم، همراهی آقای لاریجانی با دولت بی‌نظیر است.»

منبع: خبرگزاری پانا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد

نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سفیر ایران در کابل تصریح کرد افغانستان مستقل ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سفیر ایران در حساب رسمی خود در «ایکس» نوشت: هفته جاری کابل پُرمشغله، پُربار و سراسر مسئله بود. گفتگوهای بسیار با مقامات عالی حکومت سرپرست افغانستان، ریاست دفتر یوناما، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه، جمعی از دیپلمات‌های مقیم و صاحب‌نظران و سیاستمدارانی داشتم که به یک موضوع توجه نشان می‌دادند: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای.

وی افزود: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای خود زمینه تولد نخستین کنفرانس همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان را رقم زد تا آشکار سازد افغانستان مستقل، ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای را در بستر ایجاد یک سلسله توافقات جمعی با همسایگان دارد.

کاظمی قمی تصریح کرد: توافقاتی که براساس احترام به حاکمیت کشورها، تضمین و اجرای معاهدات دوجانبه و بین‌المللی، رعایت حسن همجواری و ترسیم منافع مشترک اثربخش خواهد بود.

نماینده ویژه ایران ادامه داد: بنابراین باید توجه داشت:

الف. قطار پیشرفت روندی که آغاز شده، متوقف نمی‌ماند.

ب. اراده عالی در مسیر نیل به مطلوب و گشایش دروازه‌های افغانستان به جهان برای ایفای یک نقش مسئولانه و مثبت خدشه‌ناپذیر است.

ج. سیاست‌گذاری‌ها در موضوعاتی چنین مهم را نباید متاثر از بیانات و اعلامات خبری تفسیر کرد.

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمیکاظمی قمی: کشورهای منطقه برابر تروریسم متحدانه عمل کنند

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد