Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدرضا دربندی مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد فعالیت های کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات در یک ماه گذشته که وی مسئولیت سخنگویی آن را برعهده داشته است، گفت: با اینکه ورود به موضوع کاغذ جز وظایف وزارت ارشاد نیست اما وقتی ما دیدیم که بحرانی از این حیث در مطبوعات به وجود آمده است برای کمک به آنها وارد گود شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روند کاهشی تولید کاغذ در کل دنیا با هدف حفظ محیط زیست افزود: چین که روزی بزرگترین کاغذ جهان بود در اثر این سیاست جهانی برای حفظ محیط زیست امروز به بزرگترین تولید کننده کاغذ تبدیل شده است. مسئله دیگر این است که وزارت جهاد کشاورزی دیگر اجازه تخریب جنگل ها و بریدن درختان را نمی دهد و به خاطر این سیاست، کارخانه پارس و کارخانه چوب و کاغذ مازندران دیگر کاغذی تولید نمی کنند.

وی با اشاره به تشکیل ۶ جلسه کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات خاطرنشان کرد: در این جلسات تاکنون پروفومای حدود ۳۵ هزار تن کاغذ را تأیید و لیست وارد کنندگان مجاز را به بانک مرکزی ارائه کرده ایم که بتوانند تا دو ماه آینده نسبت به واردات این کاغذها و همچنین ترخیص مقادیری از آنها که در گمرکات متوقف مانده است، اقدام کنند.

دربندی از برگزاری هفتمین جلسه این کمیته در بعدازظهر امروز خبر داد و پیش بینی کرد: خروجی این جلسه تأیید پروفومای بیش از ۲۵ هزار تن کاغذ دیگر باشد و به این ترتیب پروفومای حدود ۶۰ هزار تن کاغذ به تأیید معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برسد.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در خصوص خرید فله ای کاغذ توسط یکی از موسسات بزرگ مطبوعاتی از کارخانه چوب و کاغذ مازندران که برخی معتقدند التهاب بازار کاغذ را بیشتر کرده است، اظهار داشت: موسسه همشهری حدود ۳۵ هزار تن کاغذ نیاز داشت که ۲۰ هزار تن آن را از کارخانه چوب و کاغذ مازندران به طور یکجا خریداری کرد. البته این را هم بگویم که بیشتر این کاغذها نه داخلی بلکه خریداری شده از شرکت های خارجی است.

سخنگوی ساماندهی کاغذ مطبوعات در پاسخ سوال خبرنگار مهر در مورد نتایج عملی این کمیته بر بازار مصرف کنندگان کاغذ در حوزه مطبوعات گفت: براساس فهرست اعلام شده از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت، حدود ۲۶۰ میلیون دلار با نرخ مبادله ای (۴۲۰۰ تومان) برای ثبت سفارش به واردات کاغذ اختصاص یافته بود. ما توانسته ایم دو شرکت مجهول الهویه را که ارز مبادله ای برای واردات کاغذ دریافت کرده بودند، شناسایی کنیم که پیگیری هایمان تاکنون به اینجا رسیده که چند جوان ۲۵ ساله که اصلاً ربطی به حوزه مطبوعات و کاغذ نداشته اند، حدود دو ماه قبل با تأسیس شرکتی به حوزه تجارت کاغذ ورود کرده اند که این موضوع کماکان در حال بررسی و رسیدگی است.

دربندی اضافه کرد: ما چند روزنامه بزرگ داریم که خودشان واردکننده کاغذ هستند، از جمله روزنامه های خراسان جنوبی، همشهری و جام جم که پروفومای مربوط به خرید خود را به ما ارائه کردند که به تایید رسیده است. البته از آنها  تعهد گرفته ایم که کاغذشان را در بازار بفروشند و باید خودشان آن را مصرف کنند و اگر از این مقداری هم که خریداری می کنند، کاغذی ماند، آن را در اختیار ما قرار دهند تا در بازار مصرف کنندگان کاغذ روزنامه توزیع کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر تن کاغذ روزنامه حدود ۷۸۰ یورو تمام می شود، قیمت ۱۲۵ هزار تومانی تعیین شده در کارگروه کاغذ کشور را رقمی کارشناسی و تعیین شده از طرف کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد.

کد خبر 4367279 کمال صادقی

منبع: مهر

کلیدواژه: اصحاب رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادبیات کتاب و کتابخوانی ترجمه گردشگری معرفی کتاب بازار نشر بازار کاغذ نقد کتاب ادبیات جهان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادبیات داستانی مشروطه صنایع فرهنگی علی اصغر مونسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسن روحانی رئیس جمهور سابق که در انتخابات اخیر خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود، در دیدار دوره‌ای با مدیران خود عنوان کرد: یکی از موارد ردصلاحیت من یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام. به گزارش انتخاب، وی در این نشست از انتشار عمومی پاسخ خود به نامه شورای نگهبان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بیشتر بخوانید: علت رد صلاحیت روحانی چه بود؟

روحانی همچنین گفته است: باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

منبع: ایران

انتهای پیام/

کد خبر: 1229085 برچسب‌ها حسن روحانی

دیگر خبرها

  • صد و شصت و یکمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • واکنش روزنامه شهرداری به افشای قرارداد ۲ میلیارد یورویی
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر