Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@03:12:56 GMT

آثار تاریخی شرق شیراز مورد توجه قرار گیرند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۰۵۶۱

آثار تاریخی شرق شیراز مورد توجه قرار گیرند

به گزارش ایكنا از فارس، نواب قائدی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز امروز، 15 مردادماه خواستار توجه ویژه کمیسیون گردشگری و زیارت شورا به احیای دو اثر تاریخی قصر ابونصر و برم دلک در این محدوده شد.
وی گفت: کمیسیون عمران، حمل و نقل وترافیک شورا، معاونت فنی و عمرانی و سازمان عمران شهرداری شیراز از هیچ کمکی در راستای رونق این منطقه و احیای این بخش گردشگری دریغ نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با بازدید از آثار تاریخی برم دلک، نقش برجسته‌هایی از احترام یک پادشاه به یک زن را شاهد بودیم که نشانگر احترام به بانوان در فرهنگ پیشینیان ماست.
وی با اشاره به حفظ و حراست اهالی محل از این آثار افزود: با احیای این محور و جلوگیری از تخریب این آثار نگاه شهروندان و گردشگران به این سمت متمرکز می‌شود که علاوه بر رونق این محدوده از نابودی این آثار تاریخی نیز جلوگیری می‌شود.
قائدی اظهار كرد: با توجه به اینکه برخی از مناطق روستایی با گذشت زمان به منطقه هفت ملحق شدند، عدم نظارت بر ساخت و ساز و عدم رعایت اصول مهندسی سبب ایجاد بافت روستایی این منطقه شده و شهرداری باید هزینه‌هایی در راستای تملک برخی محورها برای تعریض معابر و احداث پیاده روها پرداخت کند.
وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه به حوزه‌ی جدول کشی، لوله کشی، زیرسازی و آسفالت منطقه ۷ شهرداری شیراز، گفت: در راستای رفع نیازهای مردم منطقه با محوریت افزایش سرانه فضای سبز و بوستانها دربودجه۹۷ پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.
قائدی همچنین از ساخت دو بوستان نصر و فاضل در این منطقه خبر داد و با اشاره به پروژه بلوار مولوی به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری گفت: با اجرای این پروژه، خودروها از طریق بلوارهای مولوی، نصر و رسول اعظم به سمت دروازه قران هدایت شوند که این امر در کاهش ترافیک و کاهش عبور و مرور در نقاط مرکزی شهر نقش بسزایی دارد.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه اینکه منطقه ۷ جز مناطق کم برخوردار محسوب می‌شود، بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند سبب رونق منطقه و ایجاد ارزش افزوده برای ملک‌های اطراف این محدوده شود که کمک شایانی به ساکنان این حوزه خواهد بود.
وی افزود: بلوار مولوی به طول ۸ کیلومتر و عرض ۸۰ متر در ۴ فاز در حال اجراست که با تملک بخش‌هایی از این محور امیدواریم این پروژه با سرعت بیشتری اجرایی شود.
قائدی با اشاره به اجرای برخی از قسمت‌های این پروژه توسط سازمان عمران گفت: در بودجه ۹۷، این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است و مبلغ ۵۵میلیارد ریال برای اجرای آن پیش‌بینی شده و اگر این پروژه با تلاش سازمان عمران با سرعت بیشتری اجرا شود امکان تزریق اعتبار در اصلاح بودجه وجود دارد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شورای اسلامی شهر شیراز نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های منطقه ۷ دارد زیرا مردم ساکن در این منطقه نیاز به کمک و خدمات بیشتری دارند.
وی بیان كرد: نبود مراکز تجاری بزرگ در منطقه ۷ سبب مراجعه شهروندان به نقاط مرکزی شهر و ایجاد ترافیک در این نقاط شده است که شهرداری با کمک بخش خصوصی باید در راستای ایجاد مراکز تجاری در محدوده‌ مناطق کم برخوردار گام بردارد تا مکانی برای خرید وهمچنین مکانی برای تفریح به صورت شهربازی برای شهروندان باشد.
قائدی، از پیش‌بینی ایجاد مراکز تجاری در بودجه سال ۹۸ خبر داد و گفت: به‌منظور دسترسی آسان شهروندان، ساخت مراکز تجاری در خور شأن مردم این منطقه در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی گفت: با توجه به کمبود نقدینگی، مجموعه شهرداری منطقه ۷، به جای استفاده از موزاییک در پیاده‌روها در برخی از محورها از بتن استفاده کرده است که باید به مسیر حرکت نابینایان در این مکان‌ها نیز توجه ویژه شود.
قائدی از پروژه بلوار اتحاد به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های این منطقه یاد کرد و گفت: با اجرای پروژه‌های بلوار اتحاد و مولوی و استقبال مردم به ساخت و ساز در این منطقه تغییرات خوبی در حوزه شهر سازی صورت می گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز در پایان گفت: سعی ما بر این است در راستای عدالت اجتماعی و تزریق بیشتر نقدینگی و بودجه در این منطقه گام برداریم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي قصر ابونصر برم دلك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغات منطقه۶ شهر قم بهسازی می‌شود

مدیر منطقه ۶ شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم، پروژه بازآفرینی شهری و همچنین بهسازی باغات و فضای سبز از جمله طرح‌های فعال در منطقه شش است.

احمد ترکمن در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه درآمدهای نقدی منطقه شش شهرداری قم ۷۱ در سال گذشته میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: در سال گذشته در آمدهای غیر نقدی منطقه ۲۸۵ میلیارد تومان بود که بیش از ۳۵ درصد از درآمدهای غیر نقدی محقق شده است.

وی از انعقاد ۵۰ پیمان در حوزه فنی و عمرانی شهرداری قم خبر داد و افزود: در سال گذشته بیش از ۸۰ پیمان در منطقه شش شهرداری قم به ارزش اعتباری ۵۱ میلیارد تومان منعقد شده است.

مدیر منطقه شش شهرداری قم در خصوص حوزه شهرسازی تصریح کرد: در سال گذشته ۲۸۵ پروانه ساختمانی در منطقه شش صادر شده است.

وی با اشاره به تلاش برای تسهیل امور مراجعان به شهرداری خاطرنشان کرد: همچنین ۴۵۵ گواهی عدم خلاف در سال ۱۴۰۲ صادر شده است.

ترکمن پروژه‌های فعال منطقه شش را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: پروژه مترو قم، پروژه بازآفرینی شهری و همچنین بهسازی باغات و فضای سبز از جمله طرح‌های فعال در منطقه شش است.

کد خبر 750883

دیگر خبرها

  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • معارضات پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر برطرف شد
  • باغات منطقه۶ شهر قم بهسازی می‌شود
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز