Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر تمایل دارد با ائتلاف‌های الفتح، النصر و الحکمه و دولت قانون، یک فراکسیون بزرگ پارلمانی تشکیل دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الشرق الاوسط، نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق گفت: ائتلاف و تفاهم میان الفتح و دولت قانون مستحکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر فراکسیون‌ها در ائتلاف النصر نیز همین گونه هستند. ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق نیز تمایل دارد بخشی از یک ائتلاف بزرگ با ما باشد. احتمالا جریان الحکمه به رهبری عمار الحکیم نیز عضو این ائتلاف شود. در این صورت این پنج گروه فراکسیون بزرگتر را در پارلمان با بیش از 190 نماینده تشکیل خواهند داد و نخست‌وزیر نیز از میان آن‌ها خواهد بود.

وی گفت: ضرورتی برای دیدار با صدر وجود ندارد. تفاهم درباره برنامه‌ها مهم‌تر از تفاهم شخصی است.

مالکی بر اهمیت تفاهم درباره منافع کشور و حمایت از آن در برابر فروپاشی روند سیاسی و بازگشت تروریسم تأکید کرد و از جریانهای الفتح، النصر، سائرون، الحکمه و دولت قانون خواست از زمان به دست آمده به دلیل شمارش دستی آرا برای تشکیل فراکسیون بزرگتر استفاده کنند تا بتوانند با تصویب نتایج انتخابات توسط دادگاه فدرال شخص مناسب را برای پست نخست‌وزیری نامزد کنند. من برای پست نخست‌وزیری نامزد نشدم. پنج فراکسیون مذکور نامزدهایی دارند که از جمله آن‌ها هادی العامری، فالح الفیاض و طارق نجم هستند.

عدنان السراج، رئیس مرکز عراقی توسعه رسانه‌ای اعلام کرد که نزدیک بودن تعداد کرسی‌هایی که فراکسیون‌های سیاسی به آن دست یافته‌اند از جمله دلایل مهمی است که مانع تشکیل فراکسیون بزرگتر می‌شود.

وی گفت: مسئله‌ای که مانع تشکیل فراکسیون بزرگتر می‌شود مسئله نخست‌وزیری و فرد مناسب برای این پست و روند بازشاری آرا است.

سراج گفت: 24 ساعت آخر در مسئله ائتلاف‌ها و انتخاب نخست‌وزیر معمولا با حوادث غافلگیرکننده‌ای همراه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام نوری مالکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس

این برنامه ها‌ی تلویزیونی شامل برنامه‌های ۲۰ دقیقه‌ای تبلیغی و پاسخ به ۱۶ سوال از برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی و حمایتی است.

روز یک شنبه هم برنامه مناظره این دو نامزد انتخابات در قالب پاسخ به ۸ رویکرد مختلف در قالب ۳ برنامه یک ساعتی تهیه می‌شود.

این برنامه‌های تولید شده قرار است از روز پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت از شبکه استانی هر روز چند نوبت پخش شود.

انتخابات میان دوره‌ای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در حوزه انتخابیه استان همدان و در شهرستان ملایر «حسین احمدی» و «احمد آریائی‌نژاد» با هم به رقابت خواهند پرداخت.

در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر، حجت الاسلام احد آزادیخواه به عنوان منتخب اول حوزه انتخابیه معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟