Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه همشهری در شماره امروزش پرونده ای جالب با عنوان «همه بدهکاران استقلال» بررسی کرده و در در پیوست، نام 108 نهاد، شخص حقوقی، مربی، بازیکن و... را آورده که از استقلال بیش از 50 میلیون طلب دارند!

در صدر این لیست، دو نوع مالیات قرار دارد. اولی «مالیات عملکرد» که احتمالا بخش اعظم آن بدهی مالیاتی بازیکنان و مربیانی است که باشگاه پرداخت آن را برعهده گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدهی مالیاتی دیگر، «مالیات بر ارزش افزوده» است و این دو، روی هم بیش از 114 میلیارد تومان بدهی روی دست باشگاه استقلال گذاشته اند!

سپس نوبت به ایرانسل، سازمان لیگ، توسعه صنایع نوین، موسسه مالی اعتباری کوثر، شاهرخ سبک دست نودهی و شرکت سرمایه گذاری ساحتمانی قهرمانان و پیشکسوتان می رسد. در این بین بدهی به شرکت های اسپانسری بسیار عجیب به نظر می رسد و به نوعی انتظار می رفت عکس این موضوع وجود داشته باشد! اما باشگاه ها برای جبران بدهی هایشان، معمولا از حساب اسپانسر پیش خور می کنند!

همچنین بدهی 2 میلیارد و 845 میلیون تومانی به شاهرخ سبک دست که زمانی اسپانسر باشگاه بود، شاید هواداران را شگفت زده کند چرا که هواداران استقلال انتظار دارند تیم محبوبشان از ایرانسل، موسسه مالی اعتباری کوثر و افرادی مثل سبک دست طلبکار باشد نه «بدهکار».

پس از این ها به بازیکنان و مربیان می رسیم. آرش برهانی نزدیک یک میلیارد و 500 میلیون تومان و امین حاج محمدی بیش از یک میلیارد و 100 میلیارد تومان از استقلال طلبکار هستند! پس از این ها نوبت به بدهکاران زیر یک میلیارد و می رسد که برای سهولت در بررسی، آن ها را به سه دسته بالای 500 میلیون، بالای 300 میلیون و بالای 50 میلیون تومان تقسیم بندی می کنیم.

 

 

امیرحسین صادقی، فرهاد مجیدی، حنیف عمران زاده، هرایر مگویان، خسرو حیدری، پرویز مظلومی، هتل المپیک (!)، یعقوب کریمی، احمد جمشیدیان و هاشم بیگ زاده در دسته بالای 500 میلیون قرار می گیرند. در این بین حضور هتل المپیک عجیب تر از بقیه است چرا که پرداخت هزینه 30 روز اقامت در یک فصل فوتبالی نمی تواند آن قدر ها سخت باشد اما مدیران وقت، حتی حوصله رسیدگی به این چنین مطالبات را هم نداشتند!

می رسیم به دسته بالای 300 میلیون تومان که چهره های ناشناخته و نوستالژیکی را در خود دارد. مجتبی جباری، آندو تیموریان، میلاد فخرالدینی، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، پرویژیک، حسین کنعانی زادکان، جابر انصاری، وریا غفوری، روزبه چشمی، سیدمهدی رحمتی، فرشید باقری، جواد نکونام، پژمان نوری، آرامیس مهر پارسه ایرانیان، صندوق حمایت از پیشکسوتان و مجید صالح! در این لیست هم یک شرکت اسپانسرینگ دیده می شود. همچنین حضور بازیکنان نظیر آندو تیموریان، جواد نکونام و پژمان نوری که حضورشان در استقلال به نیم دهه قبل بازمی‌گردد، کمی تعجب برانگیز است! در واقع باید از مدیران وقت پرسید که قرارداد این ها چقدر بود که حالا پس از این همه سال، بیش از 300 میلیونش باقی مانده؟

دسته بندی بالای 50 میلیون تومان، بیش از 50 عضو دارد و بهتر است از روی عکس دنبال شود اما چند نام، توجه ها را جلب می کند. امین نوروزی، حیدر پستانی، علیرضا فلاح نجم آبادی، محسن خدایی، امیر حاجی زاده، مسلم حبیبی، کاوه ستوده، بهزاد امامی، ایوب اصغرخانی، امیر عباس رفیعا و 2 مدیران نامدار پیشین استقلال: علی فتح الله زاده و علی امیری!

آبی ها به 4 هتل، 7 شرکت اسپانسری، یک شرکت هواپیمایی، به فدراسیون ژیمناستیک چند مجموعه ورزشی بدهکارند و البته این ها همگی بالای 50 میلیون تومان هستند.

 

در مجموع 170 میلیارد و 889 میلیون بدهی روی دست باشگاه استقلال مانده و این در حالی است که یک سال پیش و پیش از لیگ قهرمانان آسیا گفته می شد آن ها با بدهکارانشان تسویه حساب کرده اند.

 

افراد داخل این تصویر شگفت انگیز به نظر می رسد اما فراموش نکنیم اوضاع در پرسپولیس هم به این شکل است. قرمزها باید افشین قطبی ،اشپیتیم آرفی، بابک حاتمی، احمدرضا و امیر عابدزاده، علیرضا نورمحمدی، محسن بنگر، حسین بادامکی، حامد کاویانپور، محمد پنجعلی، بهروز سلطانی، جمشید شاه‌محمدی، حمیدرضا علی‌عسگری، سهراب انتظاری، علی دایی، محمدامین آرام‌طبع، رضا نوروزی، مسعود همامی و خانواده مرحوم نوروزی را راضی کنند و قرار به تسویه حساب بگذارند تا بتوانند در لیگ قهرمانان 2019 شرکت کنند! جدا از سرخابی ها، بعید است وضعیت دیگر تیم های ایرانی هم بهتر باشد...

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استقلال مالیات باشگاه استقلال سرمایه گذاری پیشکسوتان المپیک جواد نکونام فتح الله زاده لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس افشین قطبی خانواده لیگ قهرمانان استقلال افشین قطبی باشگاه استقلال پرسپولیس بدهی استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۳۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظریه ولایت فقیه آیت‌الله لاری تفاوتی با نظر امام (ره) ندارد

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: نظریه ولایت مطلقه فقیه آیت الله لاری هیچ تفاوتی با نظریه ولایت مطلقه فقیه حضرت امام (ره) ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در همایش مرجعیت شیعه، حکمرانی و تمدن اسلامی با محوریت واکاوی اندیشه‌های مرحوم آیت الله سید عبدالحسین نجفی لاری، اظهارداشت: این نشست در حقیقت پاسداشت نام، مرام، راه و شخصیت وارسته، زمان‌شناس، مجاهد و ظلم‌ستیزی است که نام مبارکشان در تاریخ سیاسی معاصر نقش بسته است، و بحمدالله سرمشقی برای عالمان، اندیشمندان و مجاهدان راه حق تا پایان تاریخ است.

وی افزود: با نگاهی اجمالی به زندگی این مرد بزرگ و مجتهد عالی‌مقام، درمی‌یابیم این عالم بزرگ، محضر اساتید بزرگی، چون میرزای شیرازی تلمذ کرد که حقیقتا سهم عظیمی در مبارزات و نهضت‌های یکصد و پنجاه سال اخیر کشور داشته است.

کلانتری ادامه داد: از دیگر اساتید مرحوم آیت الله سید عبدالحسین نجفی لاری، مرحوم عارف بالله، ملا حسینقلی همدانی و محقق ایروانی را می‌توان نام برد. علامه سید عبدالحسین لاری در ردیف آخوند خراسانی و در زمره شاگردان میرزای شیرازی است. آخوند خراسانی که بزرگ‌ترین رهبر مشروطه بوده است.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: آیت الله لاری شخصیتی بود که در سن بیست و دوسالگی به درجه اجتهاد رسیده بود، و در این سن، از میرزای شیرازی و محقق ایروانی، اجازه اجتهاد داشت. این امر، نشانگر نبوغ فکری، استعداد و سخت‌کوشی این عالم بزرگ شیعی است.

وی گفت: یکی از اتفاقاتی که در دوران مرحوم آیت الله نجفی لاری در ایران افتاد این است که کشور به دو بخش تقسیم شد. قسمت شمالی در دست روسیه و قسمت جنوب در استعمار و استثمار انگلستان درآمد. در این زمان به خاطر قحطی و جنایات انگلیس جمعیت ایران حدوداً نصف شد.

کلانتری تصریح کرد: این عالم بزرگ همزمان در سه جبهه جنگید: استعمار انگلستان، استبداد قاجار و یک جهاد همه جانبه پی‌ریزی کرد و نظام اسلامی بر مبنای ولایت فقیه را بنیان نهاد.

وی ادامه داد: کاری که مرحوم عبدالحسین نجفی لاری انجام داد همان کاری است که انقلاب کبیر اسلامی حدود 60، 70 سال قبل در مقیاس وسیع‌تر انجام داد. حرکت آیت الله سید عبدالحسین لاری، یکی از زمینه‌های شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بر مبنای نظریه ولایت مطلقه فقیه است.

کلانتری گفت: با برگزاری این نشست‌ها شاید بتوانیم کمی از دین خود را به این فقیه بزرگ ادا کنیم، تا نسل جدید بتوانند از خرمن دستاورد بزرگان دین بهره‌مند شوند.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: نظریه ولایت مطلقه فقیه آیت الله لاری هیچ تفاوتی با نظریه ولایت مطلقه فقیه حضرت امام (ره) ندارد، تنها تفاوت این است که حضرت امام (ره)، برای نخستین بار نظریه ولایت مطلقه فقیه را در سال 1322 که کتاب کشف اسرار را نوشتند، مطرح و اعلام کردند؛ اما مرحوم آیت الله لاری، پنجاه سال قبل از امام (ره)، آن را اعلام کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جهرم نیز در این مراسم گفت: اولین و تنهاترین شخصی که عمق شخصیت این عالم بزرگ را متوجه شدند، رهبر معظم انقلاب بودند. ما از ایشان یاد گرفتیم که این عالم ربانی چه ظرفیت‌های داشتند و می‌شود از آن درس گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصور مهدوی با بیان اینکه اولین وجه ایشان باور عملی بود که به ولایت فقیه داشتند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید بسیار داشتند که اولین حکومت کوچک اسلامی را ایشان تاسیس کردند و ما تا زمان امام خمینی(ره) همچون شخصیتی نداریم.

وی از نام‌گذاری روز 19 اردیبهشت به نام این عالم و فقیه عالیقدر خبر داد و گفت: یکی از کارهایی که در دست پیگیری است، ثبت این روز به نام این فقیه فقید است و امیدواریم این همایش‌ها سرآغازی برای نکوداشت‌های بعدی باشد.

مهدوی افزود: مقابله با استعمار انگلیس، مقابله با تجزیه کشور و فتوای بازگشت مناطق جدا شده به کشور، اقتصاد مقاومتی که اظهار کردن باید تولیدات داخلی داشته باشیم، جزیی از تلاش‌ها و نگرش‌های عملی این عالم ربانی بود.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس با بیان اینکه شخصیت آیت الله العظمی سید عبدالحسین نجفی لاری ترکیبی از فقاهت به عنوان شاگرد میرزای شیرازی، عرفان به عنوان شاگرد ملاقلی همدانی و شجاعت و زمانشناسی، کم نظیر است، گفت: فارس استانی بسیار با اصالت و ریشه دار است از جنبه‌های فقاهت، شجاعت و عرفان در قله قرار دارد.

وی افزود: سید عبدالحسین نجفی لاری که امروز صدمین سال رحلت وی را گرامی و سبک زندگی او را زنده نگه می‌داریم، یادآور این است که استان فارس ذخایر ارزشمندی دارد که مورد غفلت قرار گرفته است.

استاندار فارس گفت: این عالم شجاع، انسانی است که با شجاعت و تحمل هجمه‌های مختلف، مقاوم ایستاد، لشکر تشکیل دارد و در مقابل استبداد انگلستان ایستادگی کرد و همزمان به فکر مردم و فقرا نیز بود و در روز‌های قحطی و خکسالی که به دنبال جنایت‌های انگلیس در کشور رخ داده بود، با تجار هندی ارتباط برقرار می‌کرد و خود میان مردم نان و خرما توزیع می‌کرد.

ایمانیه خاندان نجفی لاری را استوانه‌های فارس دانست که باعث قوام این استان هستند و اظهار کرد: باید این الگو‌های ارزشمند را به جوانان گمگشته امروز معرفی کرد تا هویت در هویت ملی و دینی خود از آنها الگو بگیرند و کمتر به سوی الگو‌های به ظاهر زینت داده شده غربی بروند.

وی با اشاره به نشست خود با وزیر نفت، گفت: آرامستان دارالسلام شیراز مدفن یکهزار نفر از فقها، علما و بزرگان دینی و معنوی کشور است که باید معرفی شوند.

ایمانیه اعلام کرد: وزیر نفت برای اختصاص اعتباری به بازسازی دارالسلام که پس از بقیع، قدیمی‌ترین قبرستان جهان اسلام است، قول مساعدت داد.

استاندار فارس اظهار کرد: در دنیایی که از مشکلات اساسی آن کمبود الگو‌های بشر است و جوانان سرگشته هستند، عدم ارائه الگو‌هایی به این ارزشمندی، کم لطفی نسبت به اصالت‌های استان است.

انتهای پیام/424

 

دیگر خبرها

  • نظریه ولایت فقیه آیت‌الله لاری تفاوتی با نظر امام (ره) ندارد
  • پزشکیان: دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد
  • جای یک کتابخانه مرکزی در شهر عالم‌پرور آمل خالی است
  • پزشکیان : دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد/ در درمان بیماری های خاص مانده‌ایم
  • مس ظرفیت رسیدن به رتبه بالای تولید دنیا را دارد
  • ورزشکارانی که دیگر طلبکار نیستند!
  • استقلال از داوری طلبکار شد: پنالتی روزبه سوخت!
  • فقدان مرحوم ماموستا فخری یک ضایعه بود
  • وقتی هوش طبیعی حشرات به کمک ربات‌ها می‌آید
  • عکس| هاشمی نسب؛خوشحال‌تر از وقتی که به پرسپولیس گل زد!